VW grupa nudi i do 10.000 evra podsticaja vozačima koji su spremni da svoje starije dizele zamene za za nove.
Skandal jednog proizvođača sa softverima koji privremeno nameštaju dozvoljene nivoe emisije CO2, pretvorio se u zemljotres koji drma globalnu auto industriju, a čije razmere još uvek niko ne može da sagleda do kraja. Starije dizele, pa čaki ne tako stare, treba pod hitno skloniti sa ulica, za sada, Nemačke, koja preti uvođenjem zabrana ulaska takvim vozilima u svoje velike gradove. Najnovije informacije govore da VW Grupa (za marke VW, Audi, Porsche, Seat i Škoda), nudi i do 10.000 evra podsticaja kupcima koji su spremni da dovezu svoja stara dizel vozila i kupe nova, naravno u okviru iste marke. Naravno, podsticaj je u rasponu od 2.000 evra za model Up, pa sve do 10.000 evra za Touareg, što se tiče VW-a. U komercijalnoj VW diviziji, podsticaji idu i do 10.000 evra.
Audi, spram veće vrednosti vozila nudi raspon od 3.000 do 10.000 evra, dok Porsche za dizel modele Cayenne i Panamera nudi 5.000 evra.
Zapravo, najveći podsticaji se nude kod najjeftinijih brendova, pa tako Seat nudi i do 8.000 evra (očigledno pokušavaju po svaku cenu da zadrže kupce lojane Seatu), dok se i za Škodu sa dizelom može dobiti do 5.000 evra. Ponuđenu uslovi za sada važe u Nemačkoj samo do kraja ove godine, za modele sa dizel motorima od Euro1 do Euro 4 norme, koji treba da budu zamenjeni vozilima sa Euro 6 motorima. Što se tiče ostalih vozila Euro 5 norme, za oko 5.3 miliona vozila (Daimler, VW i BMW) biće urađena reinstalacija softvera, što će koštati oko 500.000 miliona evra.
I Daimler je krenuo sličnom taktikom sa podsticajnim popustima ali širom Evrope, a procena je da će zamena oko 300.000 vozila sa dizelima Euro 4 norme koštati oko 600.000 evra. Uz to, Daimler nudi i mogućnost stimulaciji pri kupovini čak i kada kupac doveze vozilo bilo koje druge marke.
BMW je najskromniji u podsticajima i odobrava 2.000 evra podrške kupcima koji sa starijeg dizela žele da pređu na elektični model.
Naravno, sve ove “pogodnosti” se odnose na EU, i ne vredi da kod nas požurite u prvi salon neke od navedenih marki. A zapravo, tu se otvara knjiga sa brojnim pitanjima. Iz “aviona” se vidi da se Evropa čisti, samo gde će da plasira svoje đubre? Nešto će sigurno otići u reciklažu, ali mnogo toga neće nestati bez traga, nego će daljom trgovinom pokušati da smanji štetu. Tačnije, milioni polovnjaka će da se razliju na svetska tržišta, uključujući i Srbiju, koja su daleko manje rigorozna po pitanju emisije izduvnih gasova. A neće ni postati rigoroznije, zato što im je standard nizak, i zato što svojim građanima moraju ostaviti otvorena vrata da mogu da kupe ikakv automobil. A i zato što prljava voda od umivanja EU, negde mora da se slije. I sigurno neće biti po principu “dok jednom ne smrkne, drugom ne svane”. Trgovci se iz ruke u ruku svoje hteti da zarade, pa povećana ponuda dizela sigurno neće doneti manju cenu polovnjacima, pa obradovati one koji su pomislili da će za manje novca do pristojnog automobila.
Skandal sa dizelima menja demografiju tržišta automobila celog sveta, a posledice niko do kraja ne vidi. Srećom po Evropu, ovakvih kao mi, spremnih da budemo đubrište ima još uvek dovoljno. Verovatno naša pluća ne traže čistiji vazduh, nismo ga zaslužili, kupili, ispregovarali, otvorili “poglavlja”… Ko razume shvatiće.
Show Comments