QuantumScape je isporučio prvi kontigent novih solid-state baterija na testiranja proizvođačima električnih automobila
QuantumScape je isporučio prvi kontigent novih solid state, odnosno čvrstih baterija, proizvođačima električnih automobila koji će obavljati testiranja. QuantumScape je jednoa od najpoznatijih kompanija koje rade na razvoju čvrstih baterija za koje se najavljuje da bi trebale uvesti pravu revoluciju u električnim vozilima većom specifičnom snagom, manjom masom i kraćim vremenom potrebnim za punjenje.
Baterije nove tehnologije koje je isporučio QuantumScape se sastoje od 24 sloja litijum-metalnih ćelija, za sada su u prototipskoj fazi i nose fabričku oznaku A0. Isporuka prvih baterija koje će poslužiti za testiranja je vrlo značajan korak za QuantumScape, koji je nova kompanija smeštena u Kaliforniji, a koja je nedavno već predstavila svoje rešenje kućišta za litijum-metalne baterije, a koje dozvoljava dilataciono skupljanje i širenje u skladu sa punjenjem i pražnjenjem baterije.
Iz QuantumScapea kažu da su A0 baterije hibrid između ćelija u obliku prizme i u obliku pisma, što je jedno od glavnih unapređenja koja su omogućila da se baterije dostave proizvođačima automobila na testiranje.
Za sada QuantumScape nije objavio ništa od podataka koji bi nagovestili kapacitet i performanse ovih čvrstih baterija, osim da imaju raspon kapaciteta od više amper časova. U izvesnom smislu ovo je i razumljivo obzirom da predstoji još jako dug put od faze prototipa do čvrste baterije spremne za serijsku masovnu proizvodnju. Iz kompanije QuantumScape su pojasnili da se radi o prvoj A0 generaciji uzoraka sa 24 sloja od kojih svaki sadrži čvrsti separator, katodu i na licu mesta formiranu litijum-metalnu anodu . Sledeće B C generacije baterija bi trebale imati brojna unapređenja, ali tek u narednim godinama.
QuantumScape, iako start-up kompanija ima snažno zaleđe obzirom da su među najvećim investitorima Volkswagen Grupa i osnivač Microsofta Bill Gates. Prošle godine QuantumScape je postigao značajne rezultate sa ranijom generacijom prototipa čvrstih baterija sa 10 slojeva. Baterija je tokom testova uspela da zadrži 80% kapaciteta nakon 800 ciklusa punjenja i pražnjenja, što je ekvivalent pređenih 386.000 kilometara električnim automobilom. Pored QuantumScapea i drugi uveliko rade na razvoju čvrstih baterija. Renault se udružio sa AirBusom u razvoju baterija, a Porsche već navodno radi na modelu klase 911, koji će koristiti čvrste baterije. Prema najavama, čvrste, odnosno solid state baterije bi vreme punjenja do 80% trebale skratiti na oko 15 minuta, biti otpornije na paljenje, ali i biti znatno jeftinije u proizvodnji.
Show Comments