Test Ford Focus 1.0 EcoBoost Style mogao bi biti i poslednji ikada modela koji je još od ’90-ih bio među najpopularnijima u C segmentu
Test Ford Focus 1.0 EcoBoost Style mogao bi biti i poslednji ikada modela koji je još od ’90-ih bio među najpopularnijima u C segmentu. Poslednji obzirom da će naslednik u ponudi evropske filijale Forda, ako i zadrži ime Focus, sigurno biti na struju. Međutim, do tada, Ford Focus je jedan od modela koji su u ponudi klasičnom hatchback C segmentu.
Na žalost kupaca postavlja se pitanje da li je klasičan C segment, godinama nazivan Golf klasa, praktičan i upotrebljiv hatchback od malo preko četiri metra u krizi? Ako jeste, ko je zapravo u krizi, proizvođači ili kupci? Da li se istopio srednji stalež koji je u C segmentu nalazio rešenje za svoje potrebe? Ili su proizvođači svojom ponudom svesno i namerno preorijentisali kupce, i ubedili ih da je crossover ono što im treba? Da li su devalvacija i poskupljenja vozila nekadašnjeg kupca C segmenta spustila u B segment? Pitanja je mnogo, a mogućih odgovora još više. Na žalost, kada se u sve ovo ubaci srpski kupac, odgovori postaju jasni i banalni – srednjem staležu je i B segment nedohvatljiv isto koliko i Rolls Royce. Ali, da se našim standardom bave neki drugi, a Dmotion.rs će da se bavi svojim poslom – automobilima.
U aktuelnoj četvrtoj generaciji Ford Focus se pojavio 2018. godine, a prošle 2022. je prošao kroz fazu osvežavanja. Kako to praksa nalaže, dobio je potpuno drugačije prednje svetlosne grupe u LED tehnologiji, drugačiji potpis svetala za dnevnu vožnju, a tu je i izmenjeni gril hladnjaka i drugačije oblikovan prednji odbojnik.
Nakon brojnih prigovora prethodnoj generaciji da prekomplikovana sa svojim bezbrojnim dugmićima, Ford se okrenuo na drugu stranu, i krenuo u pravcu minimalizma. Doduše, vreme je učinio svoje, a sada dostupne tehnologije su omogućile prebacivanje komandi na ekran osetljiv na dodir, i raščistile centralnu konzolu. U procesu osvežavanja modela deluje da su mnogo bolje prošli visoki paketi opreme. Pored digitalne instrument table dobili su i potpuno novi ekran infotejmenta dijagonale od čak 13.2“ a platforma sistema je nova Sync 4 generacija softvera, odnosno kompletan sistem koji se ugrađuje u električni Ford Mustang Mach-E. Šta više, u najvišim paketima opreme, Ford Focus je izgubio i mehaničke komade klimatizacije i provetravanja koje su prebačene na ekran osetljiv na dodir.
Sa svoje strane, Style paket opreme donosi analognu instrument tablu sa 4.2“ digitalnim ekranom putnog računara smeštenim centralno. U tablet stilu na armaturu postavljeni ekran infotejnmenta je dijagonale 8“ ali je zadržao svoj Sync 2.5 operativni sistem, koji je jednostavan za upotrebu, ali ne i fascinantan grafikom i brzinom rada.
U enterijeru, Ford Focus je i dalje dobro organizovan hatchback, sa odlično dimenzionisanim i oblikovanim prednjim sedištima. Ponuda prostora je na nivou onoga što nudi konkurencija kao što su Mazda 3 i Hyundi i30.
Zadnja klupa donosi maksimalno koliko može u 4.38 m dugom modelu. Mesta za kolena i glave ima dovoljno i za duži put, i po ovoj osnovi Ford Focus potpuno zadovoljava isto kao i prtljažnikom zapremine 392 litre koji jednostavno može da poraste na 1.354 litre.
Svakako, imamo osećaj da je Ford trebao da malo više pažnje pri osvežavanju posveti i nižim paketima opreme kao što je Style, koji je praktično unapređen u jedva vidljivim detaljima. U svojoj petoj godini života na tržištu svaki model traži malo novih elemenata ili barem materijala. Ford Focus svakako ne deluje jeftino ili nekvalitetno, ali, na primer, oplate na vratima su mogle dobiti novi, kvalitetniji materijal, a i digitalna instrument tabla, makar i manje dijagonale, se mogla naći na spisku osnovne opreme.
Spram želja i mogućnosti, kupac može da bira ne samo opremu nego i donji postroj. Zapravo, odabirom slabijih motora, dobiće jednostavniju i jeftiniju torziju, dok uz više snage ide i skuplja multi link zadnja osovina. Ono što ne može da bira kada su benzinci u pitanju je broj cilindara. Ima ih tri bez obzira da li se opredeli za 1.0 ili 1.5 zapreminu. I snagu od 100, 120, 125, 150 ili 182KS. Na Dmotion.rs test stigla je i do sada najpopularnija kombinacija 1.0 Ecoboost turbo benzinca sa 125 KS, motora koji je pokupio brojne nagrade, a oko čijih 215.000 o/min. turbine se potrošilo mnogo reči.
Ford je sa svojim trocilindrašem napravio odličan posao po pitanju pouzdanosti i ekologije, ali ipak, jedan detalj i dalje ostaje – zvuk. Pri polasku iz mesta i pri niskim obrtajima mora se prihvatiti specifičan zvuk trocilindraša, koji zvuči sve samo ne uglađeno. Vibracija čak i nema, ali zvuk ostaje. Srećom, traje kratko, i kako motor ulazi u više obrtaje stvari dolaze na svoje mesto. Šta više, Focus postaje izuzetno tih i odlično zvučno izolovan. Isti taj agregat, čiji zvuk ne očarava, doneće osmeh na lice jednom godišnje kada je registracija u pitanju, ali doneće i osmeh na lice i kada se broje svraćanja na benzinsku pumpu.
Sasvim realno, Focus se vozi sa oko 6.0 litara benzina na 100 kilometara, a čak i kada se oštro vozi, penje se do malo ispod sedam litara. Šta više, mali trocilindraš sa svojom minijaturnom turbinom je sasvim elastičan, pa čak, dok se ne privikne, zbunjuje kada mu je potrebna promena stepena prenosa, kojih u kombinaciji sa manuelnim menjačem ima šest. I ono što i dalje Ford Focus smešta visoko, u sam vrh konkurencije je vozna dinamika. Precizan, direktan, ali ne i brutalno tvrd, odlično izbalansiran i neutralan u klizanju. Fordu se po ovoj osnovi mora odati priznanje održavanju odličnih voznih osovina Focusa od prve, pa sve do poslednje četvrte generacije.
Focus se može voziti i iz čistog užitka, sa savršenim položajem tela i debelim sportskim upravljačem u rukama, uz dodatak da sve ide lako i mekano, od papučice kvačila do ručice menjača. I sasvim namerno, ovom prilikom se ne bavimo vozačkim asistencijama. Ford ih nudi dosta, uključujući i sistem za prepoznavanje rupa na putu i prilagođavanje ogibljenja na udarac. Sve to zavisi od spiska opreme i raspoloživog budžeta.
Činjenica da se aktuelna četvrta generacija Ford Focusa na našim ulicama relativno retko sreće verovatno leži u cenama. Kada se pojavio 2019. na srpskom tržištu, sa istim ovim motorom ali u višem ST Line paketu opreme Ford Focus je koštao 20.000 evra, što nam se već tada činilo podosta. Danas Ford Focus 1.0 EcoBoost Style košta 24.190 evra u Desert Island Blue metalik boji. Svakako, ne zaboravljamo da uz ovaj a i sve ostale Ford modele stiže i pet godina fabričke garancije. Kažemo poprilično mnogo, kao što isto kažemo i za sve ostale predstavnike C segmenta, nekada kod nas najpopularnijeg, a sada sve udaljenijeg.
Model |
Ford Focus 1.0 EcoBoost Style |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.382/ 1.825/ 1.471 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2.700 |
Masa vozila praznog (kg.) |
1.255 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
1.895 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg |
1.100 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
392/1.345 |
Motor |
Benzinski |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila |
3/12 |
Radna zapremina (ccm) |
999 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 125 pri 6.000 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) |
170 / od 1.400 do 4.500 o/min |
Menjač |
6 manuelni |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10.2 |
Maksimalna brzina km/h |
200 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
6.4 |
Zapremina rezervoara |
52 |
Cena testiranog modela |
24.190 evra |
Show Comments