fbpx

Alonso u Indy 500, čudo ili zdrava poslovna logika?

Fernando Alonso će se 28. maja takmičiti na legendanoj trci Indy 500. Vest je odjeknula kao bomba u krugovima auto sporta, ali iz nje se može mnogo toga pročitati – od beskrajnog nezadovoljstva dvostrukog šampiona sveta, pa sve do želje da objedini tri pobede: Monte Carlo, 24 Časa LeMansa i Indy 500.


Umesto da učestvuje na ovogodišnjoj F1 trci u Monacu, Alonso će odmah posle trke u Barceloni odleteti u Ameriku u Indianapolis, da bi se pripremio za čuveni “Brickyard” oval, na kojem će voziti Dallara DW12 bolid sa Honda agregatom. Zanimljiva je kombinacija da će to službeno biti nastup tima McLaren, ali iza svega stoji Andretti Autosport tim. Upravo za ovaj tim je prošle godine, i to kao rooki, pobedu odneo Alexander Rossi, bivši vozač F1 tima Manor. Alonso će na raspolaganju imati dve nedelje da se upozna sa novim bolidom, trenira i pripremi za trku.
U osnovi, može se naći dosta logike u ovakvoj odluci, koliko god delovala šokantno. U redu, Alonsova želja da objedini tri krune je sasvim razumna, i time bi ušao među besmrtnike auto sporta, kao što je Graham Hill. Sa druge strane, očajna forma F1 tima McLaren ove godine je sve samo ne ono što može da zadovolji dvostrukog šampiona F1. Očigledno tim McLaren Honda, koji mu prošle godine nije dozvolio da se trka na 24 časa LeMansa, sada nije smeo da kaže ni reč protiv ove odluke, naprotiv, pa čak nije isključeno da je tim McLaren ovo sve i osmislio. Kao prvo, Zak Brown, CEO tima McLaren je Amerikanac, a kao i svakom Amerikancu Indy 500 je nešto poput trkačkog hrama. Iako se Honda i ove godine propisno bruka u F1, Alonsov bolid će u Americi pokretati upravo hondin agregat, koji je u Indy sampionatu veoma konkurentan.

Matematika je jasna: Alonso sa svojim vozačkim kvalitetima može čak i da pobedi i Hondi donese fantastičnu promociju na američkom tržištu, koje ovom proizvođaču znači mnogo više nego evropsko. Za to isto vreme imao bi priliku da se bruka sa nejakim motorom na trci u Monte Carlu.

Sa druge, čisto vozačke strane, ako bi iko od aktuelnih F1 vozača mogao da napravi ovakav transfer, to je Alonso. Brz, inteligentan, odlučan i veoma iskusan. Njega čeka ultra brzo privikavanje na potpuno drugačiji automobil od F1, a mnogi veliku prednost vide upravo u Alonsovoj sposobnosti da se brzo adaptira. Na raspolaganju će imati samo dve nedelje, uključujući i “Rookie Orientation Program”, kroz koji treba da se kvalifikuje za trku.

Ipak, ne treba omalovažavati posao koji Alonso treba da završi da bi bio tek drugi rookie koji je pobedio u 101. Indy 500 trci. Kao prvo, Alonso uopšte nema iskustva sa ovalnim stazama, ali isto tako, po mnogima, Alonso je vozač koji se najbrže privikava svakom tipu krivina koje se pred njega i četiri točka njegovog automobila postave. Upravo zbog toga je pobeđivao i pravio rezultate iznad realnih mogućnosti automobila koje je vozio. Njegov bivši inženjer iz tima Renault kaže da je Alonso bio izrazito grub prema prenjim gumama, a da je upravo zbog toga izvlačio najbolje iz njih. Kada je 2005. uvedeno pravilo samo jednog seta guma za trku – Alonso je potpuno promenio svoj stil vožnje. To je odlika pravih šampiona. A takvi i mogu do vozačkog “Grand slama”.
Na kraju, i po McLaren Honda tim može da se sklopi fantastičan mozaik i win-win situacija. Nakon 38 godina, McLaren se vraća na oval sa šanskom da pobedi. Imesto izvesnog i u najboljem slučaju osrednjeg rezultata u Monacu, tim može doći do spektakularne pobede, a Alonso do ispunjenja sna o svetom trojstvu

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mlazni motor ponovo u automobilu?

Da li će mlazni motor ipak naći svoje mesto i ulogu u automobilu? Ako ...

Da li je Toyota Rav 4 bez hibrida i dalje privlačna?

Toyota ne forsira slučajno svoje hibridne pogone, ali, barem kod nas, još uvek je ...

Valkyrie će ipak morati na „Ring“

Iako su iz Aston Martina tvrdili da im za Valkyrie nije potreban rekord na ...

Bivši šef Infinitija će voditi razvoj Dyson EV-a

Kompanija Dyson, poznata po proizvodnji usisivača, najavila je da će bivši šef Infinitija, Roland ...

Ferrarijevi motori u Maseratiju ne još zadugo

Jedan od glavnih razloga za kupovinu modernog Maseratija je agregat napravljen u Ferrariju. Međutim, ...

SCG predstavio dve nove verzije modela 003

Scuderia Cameron Glickenhaus predstavio je trkačke verzije svog sportskog automobila pod oznakom 004 SCG ...