fbpx

Aston Martin bi bio u problemu bez Mercedesa

Aston Martin bi bio u problemu bez Mercedesa čije motore i druge tehnologije ugrađuje u svoje automobile

Aston Martin bi bio u problemu bez Mercedesa čije motore ugrađuje u svoje automobile. Mercedes-Benz je više od tehničkog partnera Aston Martin Lagonde, obzirom da je deoničar marke sportskih automobila iz Gaydona, a čak najavljuje da bi svoj vlasnički udeo mogao uvećati i do 20% do kraja 2023. godine.
Tehnički direktor Aston Martin Lagonde Roberto Fedeli priznao je da će se saradnja dve kompanije nastaviti u godinama koje predstoje, uključujući i rešavanje problema koje donosi uvođenja Euro 7 normi. “Posmatrajući sledeći veliki izazova autoindustrije koji donosi uvođenje Euro 7 normi, bez Mercedes-Benza bili bi u problemu. Istovremeno, Mercedes nije samo dobavljač motora za nas, nego i osnovnog elektro sistema. U novi DB12 integrisali smo naša rešenja u osnovu koju nam donosi Mercedes-Benz”, kaže Fedeli, CTO Aston Martin Lagonde.
Podsećanja radi, Aston Martin priprema oproštaj od svog čuvenog V12 motora 2026. godine zbog striktnijih normi o emisiji izduvnih gasova. Još prošle godine tadašnji CEO Aston Martina Tobias Moers najavio je da se nova generacija V12 motora neće razvijati. Umesto toga, aktuelni agregat biće unapređen kako bi ispunjavao norme, a kada to više ne bude mogao, otići će u penziju.
Aston Martin je radio na razvoju sopstvenog V6 agregata namenjenog za novi Vanquish, ali je ceo projekat superautomobila sa motorom u sredini, konkurent Ferrariju GTB 296, odbačen zajedno sa novim pogonskim agregatom. Umesto sopstvenog V6, Aston Martin se oslonio na V8 Mercedes-Benza.
Isporuke Aston Martin Valhalle počeće tokom sledeće godine, a nekoliko novih modela sa SUS motorima je u planu, uključujući DB12 Volante, a i Vantage koji je u završnim testiranjima i stiže uskoro. Predsednik Aston Martin Lagonde najavio je i da će se 27. juna znati više i o prvom električnom Aston Martinu.
Roberto Fedeli, CTO kompanije kaže da će naredni modele profitirati od iskustava iz Formule 1, dodajići da je Fernando Alonso jedan od retkih vozača Formule 1 koji ima interesa u sposobnostima putničkih automobila.
SUV Aston Martin DBX nastaviće da se proizvodi u Velsu, dok ostali modeli sa motorom napred i u sredini nastavljaju da se proizvode u Gaydonu, a koji će u narednih nekoliko godina biti preuređen kako bi bio spreman za proizvodnju i električnih automobila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

I Loeb se oprostio od Dakara

Devetostruki svetski šampion u reliju Sebastian Loeb oprostio se od Dakara, dok je Peterhansel ...

Limiteri brzine će nauditi “svakom proizvođaču brzih automobila”

Obzirom da modifikuje BMW automobile još od 1965., opravdano je reći da Alpina zna ...

Porsche nije uzalud razvijao motor za Formulu 1?

Iako je plan da se Porsche od 2021. uključi u Formulu 1 propao, izgleda ...

4WD ili AWD pitanje je sad?

Uz najezdu SUV vozila, posledično je nastala i najezda pogona na svim točkovima. Samo, ...

Mercedes smanjuje ponudu modela da bi proširio EV

Mecedes će redukovati ponudu svojih kupe i kabrio modela kako bi oslobodio razvojne kapacitete ...

Škoda zvanično predstavila model Scala

Sa novim karakterom, novom tehnologijom i novim imenom, Škoda Scala potpuno redefiniše segment kompaktnih ...