fbpx

Predstavljen je Hyundai Ioniq 5 N sa 641 KS

Predstavljen je Hyundai Ioniq 5 N sa 641 KS dva elektromotora i ubrzanjem do 100 km/h za 3.5 sekundi

Predstavljen je Hyundai Ioniq 5 N sa 641 KS dva elektromotora i ubrzanjem do 100 km/h za 3.5 sekundi. Ovoje prvi model iz Hyundai N odeljenja zaduženog za modele visokih performansi, a kompanija već sada najavljuje da sigurno nije i poslednji. Šta više, Hyundai naglašava da je tek prvi u nizu iz N podmarke sportskih automobila.
Hyundai Ioniq 5 N ima dva elektromotora, sa ukupno 600 KS i 740 Nm obrtnog momenta, što se do početka serijske proizvodnje može promeniti čak i naviše. Za sada sa aktiviranom N Grin Boost funkcijom, u trajanju od 10 sekundi ima čak 641 KS i 770 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Pogin na svim točkovima obećava odličnu trakciju, pa podatak o ubrzanju do 100 km/h za samo 3.5 sekundi zvuči kao realnost, a ne obećanje, a uz pomenutu N Green Boost funkciju, Hyundai Ioniq 5 N može i bolje – 3.4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 260 km/h. A tu je i N Drift Optimizer čiju funkciju ne treba objašnjavati. Sistem kontrole isporuke obrtnog momenta ima čak 11 nivoa podešavanja.
Obzirom na veliku snagu i baterija je velika, čak 84 kWh. Hyundai Ioniq 5 N radi na 800 volti za ultra brzo punjenje, pa se od 10 do 80% baterija puni za 18 minuta. Vozač ima mogućnost optimizacije performansi baterije, pa je može pripremiti u Drag ili Track modu. Track mod optimizuje bateriju za maksimalan broj krugova na stazi, dok Drag mod omogućava kratkotrajnu ali snažnu isporuku snage za ubrzanje.
Hyundai Ioniq 5 N ima i N Race postavku sa dva moda kojima se reguliše potrošnja energije. Endurance donaosi naviše kilometara na stazi, što postiže limitiranjem maksimalne snage vozila. Sprinmt mod donosi suprotno – maksimalnu isporuku snage i munjeviti start.
Za sada Hyundai nije saopštio podatak o masi vozila, ali znamo da najskromniji Ioniq 5 SE ima 1850 kilograma, a verzija sa pogonom na svim točkovima čak 2.200 kilograma.
Hyundai Ioniq 5 N ima veće točkove, rerađenu postavku ogibljenja, aerodinamičke dodatke na karoseriji i unapređeni sistem regenerativnog kočenja. N Brake Regen u Hyundai Ioniq 5 N donosi toliku szaustavnu silu da je mehaničku kočnicu potrebno retko koristiti i to manje-više tokom vožnji na stazi. O koliko sili kočenja se radi najbolje ilustruje podata da može da postigne 0.6 G usporenja, odnosno 0.2 kada je aktiviran ABS. Ipak, Hyundai Ioniq 5 N i dalje ima četvoroklipne monoblok kočione čeljusti i prednje diskove prečnika čak 400 mm, dok su pozadi prečnika 360 mm. Izrađeni su od najnovijih laganih materijala, hibridne konstrukcije je ceo sistem i najjači je kočioni sistem ikada ugrađen u jedan Hyundai. Hyundai Ioniq 5 N ima nešto drugačije dimenzije od standardnog modela. Produžen je za 80 i proširen za 40 mm, a klirens od tla mu je spušten za 20mm.
Zanimljivo je da već sada znamo i da će Hyundai Ioniq 5 N kupcima biti ponuđen u 10 boja, od kojih su N Performance Blue Matte i N Performance Blue ekskluzivne za ovaj model, ali će kupci moći da odaberu i Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Matte, Ecotronic Gray, Atlas White, Atlas White Matte, Gravity Gold Matte i Soultronic Orange Pearl.
Sa druge strane, boja enetrijera je jedna i isključivo sa Performance Blue detaljima.
Ponešto od informacija Hyundai nije objavio, a to su cene i planirani početak prodaje, kao ni podatak koji je više nego aktuelan – kolika će se biti autonomija ovog električnog sportiste.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche predviđa – motori će da rastu zbog Euro 7 norme

Porsche predviđa da će u bliskoj budućnosti, nakon smanjivanja motori ponovo početi da rastu ...

ZR1 se vratio, ali ovog puta bez krova

Pre samo dve nedelje, Corvette je zvanično došao u novoj ZR1 kupe verziji, a ...

Delta Auto grupa otvorila je ekskluzivni Maserati salon

Delta Auto grupa otvorila je ekskluzivni Maserati salon u Beogradu, koncipiran po najvišim standardima ...

Cupra otkrila svoj prvi model kao nezavisni brend

Seat je otkrio novu verziju SUV modela Ateca visokih performansi – jedino što neće ...

Automobili sa vraćenom kilometražom preskup

Automobili sa vraćenom kilometražom u Srbiji mogu koštati skoro četvrtinu više nego što zaista ...

General Motors bi se mogao vratiti u Evropu

General Motors bi se mogao vratiti na tržište Evrope kao proizvođač isključivo električnih automobila ...