fbpx

Jaguar slavi uz F-PACE 90th Anniversary Edition

Jaguar slavi uz F-PACE 90th Anniversary Edition 90 godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija

Jaguar F-PACE 90th Anniversary Edition

Jaguar slavi uz F-PACE 90th Anniversary Edition 90 godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija. Jaguar slavi 90 godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija na svom putu prema potpuno električnoj budućnosti, sa novim posebnim izdanjem jednog od svojih najuspešnijih vozila – SUV-a luksuznih performansi F-PACE.
Finalni model F-PACE-a uz 90th Anniversary Edition (dostupno na svim modelima osim 400SPORT i SVR) odlikuje se suptilnim oznakama, spoljnim detaljima R-Dynamic i izborom opcija uključujući Diamond Turned alu naplatke, zatamnjena stakla, panoramski krov i tehnologiju 3D Surround Camera. U enterijeru, potporna sportska sedišta sa kontrastnim prošivima, plafonska obloga Ebony i aluminijumski unutrašnji ukrasi pružaju luksuzno okruženje.

Jaguar F-PACE 90th Anniversary Edition

Klijenti mogu da biraju između specifikacija S, SE i HSE sa izborom raznih motora – uključujući blagi hibrid i plug-in električni hibrid. Plug-in električni hibrid nudi domet vožnje do 64 kilometara samo na električni pogon, i sposobnost za brzo DC punjenje baterije od 0 do 80% za samo 30 minuta.

Jaguar F-PACE 90th Anniversary Edition

Na vrhu ponude F-PACE je SVR 575 Edition koji odaje počast motoru sa unutrašnjim sagorevanjem svojim snažnim kompresorskim V8, koji pruža legendarne performanse i – zahvaljujući svom Aktivnom izduvnom sistemu sa varijabilnim upravljanjem ventilima – prikladnu zvučnu pozadinu. U srcu F-PACE-a SVR su performanse, a pokreće ga Jaguarov karakteristični kompresorski 5,0-litarski V8. SVR 575 Edition, sa povećanjem snage od 25 KS na 575 KS, najsnažniji je F-PACE do sada, pružajući jedinstveni spoj performansi i uzbuđenja. Uz obrtni momenat od 700 Nm, može da ubrza 0–100 km/h za samo 4,0 sekunde (0–60 mph za 3,8 sekundi).

SVR 575 Edition koristi jedinstvenu SVR karoseriju sa prednjim odbojnikom optimizovanim za performanse, Paketom eksterijera Black sa crnim okvirom rešetke i rešetkama na poklopcu motora,
kao i zadnjim branikom SVR sa crnim detaljima. SVR 575 Edition takođe ima 22-inčne kovane alu naplatke sa Diamond Turned obradom i Saten Technical sivim kontrastom.
U enterijeru su sedišta presvučena kožom Suedecloth i Windsor, grejana i hlađena sa električnim podešavanjem na 14 načina – pružajući taktilnu udobnost, takođe uz dostupna sedišta presvučena poluanilinskom kožom. Upravljač krasi SVR oznaka, dok je aluminijumska obloga jedinstvena za SVR modele.

Jaguar F-PACE 90th Anniversary Edition

Roudon Glover, generalni direktor Jaguara, rekao je: “F-PACE je novim klijentima ovog brenda dao izbor modela od efikasnog plug-in električnog hibrida do F-PACE-a SVR visokih performansi. Njegov svojstveni kvalitet i liderstvo u dizajnu oduševljavaju naše klijente širom sveta. Dok se pripremamo za potpuno električnu budućnost, 90th Anniversary Edition je primerena počast za devet decenija revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija.“
F-PACE 90th Anniversary Edition i SVR 575 Edition biće dostupni za naručivanje od 16. maja 2024. na www.jaguar.com

Jaguar XK

90 godina Jaguarovih inovacija
Iza F-PACE-a 90th Anniversary Edition je priča koja obuhvata devet decenija liderstva u automobilizmu – od 1935. do 2025.. Kao prvi Jaguarov SUV, zauzima posebno mesto u Jaguarovoj baštini, među vrhunskim linijama vozila i inovacijama. Jaguarov pionirski duh vuče korene iz 30-ih godina XX veka, a sve je ubrzano 40-ih godina sa razvojem motora XK koji će se proizvoditi sledećih 40 godina i biti okosnica uspeha u moto-sportu.
Jaguarov prvi sportski automobil bio je roadster dvosed, prefinjen i udoban bez premca. U prvih 240 automobila ugrađena je ručno izrađena aluminijumska karoserija, i odlikovali su se potpuno novim 3,4-litarskim motorom od 160 KS – rednim šestocilindarskim XK motorom sa dve bregaste osovine u glavi motora (DOHC). Zbog maksimalne brzine od 193 km/h, XK120 tada je bio najbrži serijski proizvedeni automobil na svetu. Kako bi to i dokazao, Jaguar je vozio taj automobil na zatvorenom auto-putu u Jabeki u Belgiji – i postigao 126 mph (202 km/h). Pobede na alpskim relijima 1951. i 1952. bile su među brojnim uspesima XK120 postignutim u moto-sportu.

Jaguar

Godine 1951. je C-type sa svojom cevastom šasijom u trouglastoj formi koji mu je smanjio težinu postao prvi Jaguar koji je osvojio 24 sata trke Le Man, i to u svom prvom pokušaju – pri tome oborivši
rekorde u pređenoj udaljenosti i prosečnoj brzini. Posle te pobede, Jaguarovi inženjeri razvili su novu tehnologiju disk kočnica u saradnji sa Dunlopom. U Remsu 1952. godine C-type postao je prvo vozilo sa disk kočnicama koje je pobedilo u nekoj međunarodnoj trci.
Kao jedno od najpoznatijih vozila na svetu, Jaguar E-type predstavljen je 1961. godine – postavljajući nove standarde automobilskog dizajna i performansi. Tokom 14 godina proizvedeno ih je više od 70.000. U ponudi kao roadster dvosed ili kupe sa tvrdim krovom, njegov legendarni dizajn bio je rezultat potpune opsednutosti aerodinamikom. Sa 3,8-litarskim motorom od 265 KS i verzijom XK motora sa tri karburatora, imao je sposobnost ubrzanja od 0 do 60 mph za 6,9 sekundi. Godine 1964. zapremina modela XK povećana je na 4,2 litre, a zatim se 1966. liniji pridružio kupe 2 + 2 sa tvrdim krovom. U obliku serije 3, E-type je postao prvi Jaguar koji je koristio novi, potpuno aluminijumski 5,3-litarski V12, koji je bez napora razvijao 272 KS i postavio nova merila za uglađenost i prefinjenost.

Jaguar XJ220

Još jedan Jaguar koji je preuzeo titulu najbržeg vozila na svetu bio je XJ220. Sa početkom proizvodnje 1992. godine, XJ220 je konstruisan korišćenjem napredne aluminijumske konstrukcije u obliku saća, što mu je dalo i ogromnu snagu i malu težinu od samo 1.470 kg. Postigavši na testovima 1991. godine najveću brzinu od 342 km/h, vrlo blizu onoga što je njegova oznaka najavljivala – 220 mph, odnosno 355 km/h, i dalje je do sada najbrži Jaguarov proizvodni automobil.
Čuveni 5,0-litarski motor V8 lansiran je 2009. godine, zamenivši vrlo uspešan 4,2-litarski Jaguar V8. Kao i njegov prethodnik, aluminijumski motor sa četiri bregaste osovine i 32 ventila izvorno je bio ponuđen u verzijama sa vazdušnim hlađenjem i kompresorom – u brojnim Jaguarovim vozilima – nudeći više snage, više obrtnog momenta i izraženiju prefinjenost. Taj motor se ugrađuje u model F-TYPE od 2012. godine, a u model F-PACE SVR od 2018.
Revolucionarna inženjerska dostignuća nastavljena su kada je Jaguar 2018. godine predstavio jedno
od prvih premium električnih vozila na svetu – I-PACE. Koristeći prilagođenu EV aluminijumsku
arhitekturu, to je Jaguarova torziono najčvršća konstrukcija do sada, sa raspodelom težine 50 : 50 i
twin motorima koje je projektovao Jaguar a isporučuju 400 KS i 696 Nm. Od predstavljanja, I-PACE je osvojio više od 90 nagrada uključujući i neviđeni trostruki uspeh 2019. na dodeli nagrada za Svetski automobil godine, osvojivši nagrade za Svetski automobilski dizajn godine, Svetski zeleni automobil i Svetski automobil godine, kao i nagradu Evropski automobil 2019. godine

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sledeća generacija Land Rovera neće deliti platformu

Aktuelni Defender i Discovery Land Rover pravi na istoj platformi i u istoj fabrici ...

Mazda predstavlja ozbiljan kupe već ove godine?

Nije potvrđeno, ali ako je tačno, biće jako zanimljivo. Mazda već u oktobru predstavlja ...

Koliko mora da se radi za polovan automobil?

Koliko mora da se radi za polovan automobil? Srbi moraju da rade duže nego ...

Verstappenu pol pozicija u Zandvoortu, Hamilton blizu

Max Verstappen je osvoji pol poziciju na svom terenu u Holandiji, ali je Lewis ...

Nemačka odbila predlog zabrane EU SUS motorima

Da li je razum odlučio da se usprotivi nerazumnom forsiranju zabrani prodaje vozila sa ...

Fernando Alonso ima prelom gornje vilice

Tim Alpine Formula 1 izdao je saopštenje o stanju Fernanda Alonsa nakon pada koji ...