fbpx

Caterham Project V je lagani EV sportista

Caterham Project V je lagani EV sportista koji je upravo predstavljen na Goodwood Festival of Speed

Caterham Project V je lagani EV sportista koji je upravo predstavljen na Goodwood Festival of Speed. Potpuno novi električni sportista baziran je na legendarnom modelu Lotus Seven, isto kao što je i do sada istu platfomu i filozofiju konstrukcije koristio Catherham Seven. Pre svega, to se odnosi da je ovo lagani sportista sa pogonom na zadnjoj osovini. Za razliku od modela Seven,Caterham Project V ima elektromotor i u prodaji bi se trebao pojaviti 2025. godine.
Dizajn potpisuje Anthony Jannarelly, Caterhamov novi šef dizajna, a Caterham Project V je od samog start projekta koncipiran kao električni sportista. Pogon mu je jedan elektromotor od 200 kW (275 KS), koji se strujom napaja iz USOC Litijum jonske batreije kapaciteta 55 kWh, koja bi trebala obezbediti oko 400 kilometara autonomije, ali i punjenje na brzom DC punjaču do 150 kW.
U skladu sa postavkom i filozofijom Collina Chapmana, osnivača Lotusa, Caterham Project V je jednostavan i lagan, što znači da kazaljku vage zaustavlja na 1.190 kilograma. Konstukcija je od aluminijuma i ugljeničnih vlakana, a Caterham Project V ima potpuno podesive prednje i zadnje amortizere i oslanjanje sa dvostrukim trouglastim ramenima, kao i podesivo elektroservo upravljanje. Caterham procenjuje da će Caterham Project V od 0 do 100 km/h ubrzavati za oko 4.5 sekundi i imati maksimalnu brzinu od 235 km/h.
Po pitanju kabine, Caterham Project V ima jedinstvenu 2+1 konfiguraciju, uz opciju 2+2 sedišta. Caterham tvrdi da se u trosed konfiguraciji postiže oprimalnije iskorišćenje prostora i veća fleksibilnost u korišćenju.
Oprema enterijera je minimalistička, a iza upravljača su samo dva okrugla instrumenta. Klasični mehanički prekodači složeni su nisko na centralnoj konzoli, a među prekidačima je i selektro modova vožnje kojih ima tri – Normal, Sport i Sprint, kojima se menja ubrzanje, tvrdoća ogibljenja i direktnost upravljanja. Infotejment je jednostavan i logičan, sa bežičnim povezivanje telefona.
Prema izjavi Boba Laishleya, CEO-a Caterham Cars Ltd, Caterham Project V je mnogo više od dizajn studije. Razvojni tim inženjera uporedo je sprovodio studiju izvodljivosti, pabi ovaj model trebao biti okosnica daljeg razvoja kompanije. Svakako, elektrifikacija pogona je istraživanje kompanije Caterham i u pravcu nulte emisije, a model na bazi koncepta Caterham Project V bi do kupaca trebao stići već do 2025. godine.
Što se tiče modela Caterham Seven, Laishley naglašava da Project V nije naslednik ili zamenik legendarnog dvoseda, nego posebna modelna linija, koja je privući nove kupce. Caterham Project V je spidružio egzotičnim električnim premijerama na Goodwood Festival of Speed kao što su Pininfarina Battista Edizione Nino Farina, MG4 EX4 concept i mnogi drugi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lamborghini LB744 ima četiri motora i 1000 KS

Lamborghini LB744 ima četiri motora i 1000 KS zvanično kaže fabrika iako još ne ...

Lotus odustao od elektrifikacije

Lotus odustao od elektrifikacije, barem potpune, a pogon svojih modela potražiće u super-hibridu visokih ...

Dve nove edicije za staru G klasu

Poznata po svojim gotovo nenadmašnim off road mogućnostima, još od 1979. legendarna G klasa ...

Audi Q6 E-Tron Sportback premijerno predstavljen

Audi Q6 E-Tron Sportback premijerno predstavljen sa opcijama sa jednim ili dva motora, veličinama ...

Verstappenu pol za oproštaj od sezone Formule 1

Max Verstappen je iznenadio vozače Mercedes-AMG-a i oteo im pol poziciju za poslednju trku ...

Akio Toyoda CEO Toyote Svetska automobilska ličnost godine

Akio Toyoda, predsednik i CEO Toyota Motor Corporation (TMC) proglašen je za Svetsku automobilsku ...