fbpx

Poprilično dugo početak sezone Fomule 1 nije očekivan sa ovoliko nestrpljenja i nepoznanica. Nova pravila koja su donela poprilično izmenjene bolide, uz bajkovita obećanja o skraćivanju vremena po krugu za čitavih 5 sekundi, obećavali su da će doneti ponešto novo u uspavani cirkus na četiri točka. Predsezonska testiranja i komentari su govorili za i protiv toga da ćemo dobiti jedan zanimljiviji šampionat, mada se po pravilu nije ni smelo oslanjeti na takve procene. Baš zbog toga, mnogi su očekivali dva Mercedesa na prve dve pozicije od semafora do ciljne zastavice, na otvaranju sezone u Melbourneu u Australiji.

Za malo je ispalo prema očekivanjima, ali ipak, oni koji su se ponadali da je Ferrari upeo da konačno napravi bolid koji je i brz a ne samo lep, dočekali su svojih pet minuta. Konačno, nakon šest godina, Fetel je doneo pobedu timu Ferrari. Čistu i poštenu. Čini se da posle trke ni šef tima Arrivabene, a ni Fetel nisu znali šta ih je snašlo, pa su delovali kao da su se uplašili toga što ih je snašlo. Sa druge strane, tim Mercedes AMG sa Hamiltonom na drugom i Botasom na trećem stepeniku podijuma i nema razloga da bude nezadovoljan, međutim i nije baš tako.To je najbolje pokazao Toto Wolf šef tima svojim besom koji uvek dobro kontroliše. Da li da čitamo između redova? Mercedes, barem sada nema superiornu dominaciju kao do sada, Wolf je to shvatio i sada će morati ozbiljno da se trkaju ako misle do titule. A Arrivabene, ni sam nije siguran da su konačno napravili brz automobil. Tim pre što se indiferntini Kimi Raikonen dovozao do četvrtog mesta.
Kako bilo, prve trke obično nisu mnogo govorile, kao ni predsezonska testiranja, ali ova prva trka, neke nove ere Formule 1 možda i jeste. Kao prvo, veći deo trke gledali smo prilično nezanimljivu procesiju kolone autobila, bez mnogo duela. Mercedes za sada nije nadmoćan, a Ferrari za sada jeste brz. Haas i Toro Rosso su iznenađujuće brzi, a blago razočarenje je Force India u svojim bojama ženskog donjeg veša. Od Red Bulla, čije čudo od deteta Max Verstapen je verovatno i odredio pobednika time što je držao iza sebe Hamiltona dok je Fetel odmicao, ne znamo šta se može očekivati. Sa jedne strane, Renault (Tag Heuer kako je zvanično brendiran motor) još uvek nema dovoljno snage, ali će je, navodno, uskoro imati. Sa druge strane, aerodinamički daleko najčistiji i najednostavniji bolid može biti ili pun pogodak ili pun promašaj.
Ipak, bez konkurencije, najveći promašaj sezone za sada je McLaren Honda. Zbog Honde je spor, a zbog sebe nepouzdan. Iako je postalo pravilo da se za loše rezultate i odustajanja okrivljuje Honda i Alondo u Vandoorne su odustali zbog kvarova na bolidima a ne motora. Ipak, na žalost, i pored prica o novom motoru Honda može samo da kaže ..”uuups we did it again” i napravili odličan motor, ali ne za Formulu 1. O tračevima da bi Alonso mogao na pola sezone da se spakuje iz tima, i da McLaren pregovara o motorima sa Mecedesom, za sada nećemo.
Ali, hajdemo, ljubitelji Fomule 1 da se pravimo da smo videli atraktivnu trku, vremena brža za pet sekundi (iako su bila brža sa malo više od jedne sekunde nego ranije) da smo se nagledali obilaženja (najatraktivnije je bilo za 10, 11 i 12 mesto) i da smo stvarno videli novu eru Formule 1. Možda na trci u Kini 9. aprila sve to možda stvarno i vidimo, a do tada ćemo da se pravimo da smo videli.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Michael Schumacher napunio 50 godina

Sedmostruki šampion sveta Formule 1, Michael Schumacher, napunio je 50 godina, a porodica je ...

Zbog čega je Chevrolet C8 Corvette navodno odložen?

Ljubitelji sportskih automobila bili su spremni za otkrivanje C8 generacije Corvette na proteklom Salonu ...

Hyundai je regrutovao još jednog inženjera iz BMW-a

Hyundai je regrutovao još jednog inženjera iz BMW-a, ovog puta da vodi razvoj arhitekture ...

Vettel nema ljubav, pa zato nema ni rezultata

Charles Leclerc ima loš uticaj na Vettela, kaže Jacques Villeneuve, i tvdi da Nemcu ...

Evropa kaže stop za SUS motore od 2035.

Evropski parlament je dao odobrenje po kojem se od 2035. godine definitivno zabranjuje prodaja ...

Test Volkswagen ID.3 Pro

Test Volkswagen ID.3 Pro – osvežavanje pre uobičajenog roka podmladilo je VW prvenac na ...