fbpx

Poreklo Ford GT-a se zna, a možda vredi podsetiti. Henri Ford II je stao pred Dana Gurneya i Carrolla Shelbya i rekao…”napravite automobil za LeMans”…”i pobedite”… Sumnjamo da su pomenute dve legende soprtskih automobila pomislile …”ništa lakše, idemo uzeti LeMans”…

Foto: Ford

Šta god da su pomislili, ispunili su želju sinu osnivača Ford Motor Co. Ne jednom, nego četiri puta pobedivši na najčuvenijoj trci izdržljivosti. Zna se i šta znači brojka 40 – visinu vozila od samo 40 inča odnosno 1m. A ono što se ne zna, Ford GT 40 je bio i u prodaji, naravno samo zbog propozicija homologacije. Prava trkalica legitimna za uličnu vožnju. Od tada do danas pojavla su se još dve inkarnacije GT-a, jedna koja nije mnogo ni marila za trkačku stazu i nova, aktuelna, koja je pobedila na LeMansu prošle godine, ali koja će biti napravljena u 1000 komada i prodata po ceni od 450.000$…ljubiteljima, kolekcionarima, onima koji žele i mogu da strpaju skoro pola milina dolara u jurilicu kojom manje više ne mogu da odu na posao.

Foto: Ford

Šta je zapravo novi Ford GT, koji je stao na crtu Ferrariju 488 i McLarenu 650S? Dvosed sa vratima koja se otvaraju nagore, i sa premisom da ako vlasnik voli koji ćevap više i koje pivo više, bolje da potraži nešto komfornije. Sedišta se ne pomeraju, pomera se upravljač i papučice. Ako uspete da se smestite, a hoćete samo ako ste “šlank” čeka vas 647 KS iz 3,5 litarskog V6 turba i sedmostepeni menjač sa dvostrukm spojnicom koji proizvodi Getrag. Iako svako pokušava da zadrži što više trkačkog u drumskom automobilu, kompromisa je mnogo. Donji postoroj konstruktivno jeste sličan trkačkom, ali je je hidraulika koje zluži za adaptivno ogibljenje i njegovih pet modova ipak dobila i mogućnost podizanja vozila za čak 5 cm, kako bi mogao savladati recimo strmi prilaz kući ili garaži. Ipak tu su monumentalne karbon keramičke kočnice, ubrzanje do 100 km/h za 3 sekunda, a na kraju i maksimalna brzina od 350 km/h.

Foto: Ford

Neki preterano ambiciozni novinari već su proglasili Ford GT trenutno najboljim street legal trkačem, mada to zvuči malo preambiciozno. U osnovi, može se dogoditi i da je plan Forda da proda 1000 komada preambiciozna, obzirom da rezervacije za sada postoje za 750 komada i ima ih još slobodnih. Mada, LeMans 2017. se bliži, na mesec dana smo od legendarne trke, pa uz dobar plasman, Ford može da se nada da će prodati planiranu količim. Ne sme se zaboraviti da dogodine stižu dva prava dragulja od Red Bulla i Mercedesa, koji su već nazvani hiper automobilima, doduše u po ceni pet puta većoj od fordovog aktuelnog ponosa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamiltonu Monza, Ferrari gubi i kada je najbrži

Lewis Hamilton je pobedio u Monzi, a Ferrari ponovo izgubio i kada je brži ...

Volkswagen ne prodaje Ducati i Lamborghini

Volkswagen Grupa neće prodati marke Ducati i Lamborghini, a u reorganizaciji Bentley će dobiti ...

Šef dizajna napustio Rolls Royce-možda zbog Cullinana

Giles Taylor, šef dizajna Rolls Roycea je nakon šest godina napustio kompaniju u potrazi ...

Test – Mazda CX5 2.0 AWD

Mazda CX 5 je jedan od najpopularnijih modela japanske marke, a za 2022. godinu ...

Renault na Salonu sa novim Cliom i brojnim popustima

Za Renault i Dacia vozila, na Sajmu automobila u Beogradu, aktuelni su sajamski popusti, ...

Otkriven novi Suzuki Jimny – nakon 20 godina novi model

Da li se može zadržati staromodan kockasti stil i uspeti na tržištu? To će ...