fbpx

Aston Martin polako otkriva detalje svog hiperautomobila, dok se Adrian Newey bori da izvuče još koji kilogram aerodinamičkog potiska iz karoserije.

Nove fotografije koje je objavio Aston Martin, pokazuju značajno velike razlike u odnosu na prve prikazane renedere ovog drumskog, najbliže moguće Formuli, automobila. Upadljive su aerodinamičke modifikacije i gigantski Venturi tunel koji je dodat na stražnji deo automobila, kako bi se stvarao maksimalni podpritisak ispod vozila koji će ga lepiti za podlogu. Takođe, pojavili su se i novi otvori na karoseriji, za koje Newey tvrdi da donose velike doprinose ukupnoj aerodinamičkoj sili, neophodnoj da bi se ostvario krajnji cilj – brzine na stazi iste ili približne Formuli 1.


Fabrika navodi da je ono što se sada može videti oko 95% onoga što će kupac dobiti, u paketu sa odnosom mase i snage pogona 1:1, odnosno 1 KS po jednom kilogramu mase vozila.
Upravo je prikazan i enetrijer vozia koji je kombinacija F1 i LMP1 kokpita, a kupac neće moći da računa na previše prostora. Naime, i prostor u kabini je sveden na minimalnu moguću meru, kako se ne bi kompromitovao oblik karoserije. U svakom slučaju, sedeće se u poluležećem položaju, sa nogama gotovo u visini ramena. Vidljivo je i da u enterijeru nema nikakvog luksuza, i da je dominantan karbon, a logično je da su tu i sigurnosni pojasevi u šest tačaka. Prekidača i komandi ima veoma malo, upravljač je preuzet direktno iz LeMans prototipa, sa većinom komandi na njemu uključujući i instrument tablu.
Po svemu sudeći, zbog aerodinamike i usisnika vazduha na krovu, Valkyrie nema spoljnja ogledala, a njih će zameniti kamere na obe strane vozila.


Valkyrie će imati pogon od preko 1000 KS od atmosferskog V 12 motora zapremine 6.5 litara koji priprema Cosworth, i hibridnog sistema veoma sličnog KERS sistemu iz Formule 1, koji je prethodio današnjim ERS sistemima. Ovaj doslovno ulični bolid će do 100 km/h ubrzavati za malo iznad 2 sekunde, a u prodaji će se pojaviti u dve verzije drumskoj i namenjenoj samo za stazu, po ceni od oko 2 milona evra. Biće napravljeno samo 150 komada, a prvi serijski pimerci očekuju se 2019. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Alfa Romeo završava sa Sauberom

Formula 1 se tek vraća sa letnjeg odmora, a vesti pristižu sa svih strana ...

Poginuo je Ken Block

Poginuo je Ken Block prilikom udesa na motornim sankama – zvanično je saopštio njegov ...

Toyota GR Corolla juri VW Golf R

Toyota GR Corolla, vatreni hatchback juri VW Golf R i Hondu Cvic Type R, ...

Umesto LMP 1 na Leman stiže LMH klasa

Najviša klasa u Svetskom šampionatu izdržljivosti zvaće se Le Mans Hypercar, saopštila je FIA ...

I Vettel dočekao pol poziciju nakon 17 trka

Možda smo u kavalifikacijama za Veliku nagradu Kanade konačno videli nešto novo, što može ...

Na CES-u prikazani sigurnosni pojasevi štede struju

Sigurnosni pojasevi bi pored bezbednosne, mogli dobiti novu funkciju štedeti struju u električnim automobilima ...