BMW je i zvanično podigao sve zavese sa svoje perjanice M5, koju u svojoj ponudi uspešno gaji još od 1984. godine.
BMW je potpuno otkrio svoju perjanicu, model M5, koji će svakako ostati upamćen po svojih 600 KS, ali pre toga po činjenici da je prvi put dobio pogon na svim točkovima. I to ne xDrive koji se koristi u svim ostalim modelima nego potpuno novi pogon na svim točkovima koji je razvio BMW M Gmbh. M xDrive ima višelamelasti centralni diferencijal, koji dozvoljava potpuni tranfer snage među osovinama, po potrebi i prema stanju ispod točkova. Uz to, Active M, aktivni stražnji diferencijal, potpuno je varijabilan i dozvoljava zatvaranje osovine od 0 do 100%. Karakter celog automobila vozač može prilagoditi sam sebi kroz pet osnovnih postavki kontrole proklizavanja i pogona. DCS sistem kontrole stabilnosti ima tri moda: uključen, MDM i isključen, dok M xDrive može koristiti kao 4WD, 4WD Sport i 2WD. Međutim, čak i sa potpuno uključenim DSC sistemom i pogonm na svim točkovima, M5 je trimovan tako da ostavlja senzaciju stražnje vuče i dozvoljava lagano preupravljanje.
MDM mod već dozvoljava driftovanje koje se lagano kontroliše, a u čemu pomaže eletronika. U osnovi, pogon je i dalje na svim točkovima (4WD Sport), sa većim procentom pozadi, a kontrola stabilnosti dozvoljava veće proklizavanje. Kada se DSC postpuno isključi, lmuzina kojom se ide na posao postaje automobil za pistu, a vaozač može birati tri različite postavke pogona, uključujući i samo stražnji. Samo tada treba umeti savladati snagu koju M5 nudi. Pogon je 4.4 litarski V8 biturbo agregat koji je u odnosu na odlazeći model pretrpeo dosta izmena. Pre svega za nadpritisak punjenja zaduženi su novi turbo kompresori, a potpuno novo je ultra efikasno hlađenje vazduha pre ulaska u cilindre. Povećan je i pritisak ubrizgavanja goriva radi boljeg vrtloženja i mešanja sa vazduhom, što je direkno povećalo obrtne momete. Rezultat je da agregat oslobađa 600 KS u rasponu od 5.600 do 6.700 o/min, dok je maksimalni obrtni moment prenosu na raspolaganju već od 1.750 o/min i traj sve do 5.600 o/min. Da bi se obezbedilo dovoljno dobro podmazivanje motora uljna pumpa je unapred mapirana i potpuno varijabilna, prema opterećenju i temperaturi motora.
Ceo ovaj paket snage i prenosa mora da isprati i menjač. U novi M5 ugrađenj je osmostepeni M Steptronic sa Drivelogic kontrolom, koji se može voziti i kao klasičan automatik u D modu, ali isto tako, pretvoriti u ultra brzi sekvencijalni prenos sa papučicama za promenu stepena na upravljaču. Drivelogic dozvoljava vozaču da čak i menjač prilagodi svom ukusu.
Donji postroj i ogibljenje su svoje finalno doterivanje doživljavali, a gde drugde, nego na famoznom Nürburgring Nordschleifeu, a ,kao i manje više sve na M5, je prilagodljivo podlozi i željama vozača u tri osnovna moda, iako se u osnovi radi o varijabilnoj kontroli ogibljenja. Isto važi i za servotronic varijabilno pojačanje upravljača.
Enterijer je obogaćen što dodatnim funkcionalnim komandama, što estetskim dodacima, uz neizbežna M duboko profilisana sedišta.
Naravno da se od ovakvog paketa očekuju ozbiljne performanse. Barem u tome BMW nikada nije razočarao kupce – ubrzanje do 100 km/h je 3,4 sekunde, a maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h, međutim, kupcima će biti ponuđen i M Driver’s Package. Sa njim motor ide do kraja svojih mogućnosti, a maksimalna brzina je 303 km/h.
Porudžbine za novi M5 BMW počinje da prima od septembra po objavljenoj ceni od 17.900 evra, a kupac ga u svojoj garaži može očekivati u poleće 2018. kad budu počele isporuke.
Show Comments