fbpx

Opel Insignia i za one koji često vuku prikolice

Nova Insgnia u verzijama Grand Sport i Sports Tourer, pored ima posebne pogodnosti za vozače koji često vuku kamp prikolicu ili prikolicu sa čamcem, koji bezbedno treba porinuti u vodu

Foto: Opel

Osnova za vuču prikolice bez poteškoća je sklopiva kuka sa integrisanom utičnicom, koja je dostupna kod modela Insignia u verzijama Grand Sport i Sports Tourer. Od trenutka kada se prikolica prikači na kuku, Opelova limuzina nudi veći nivo sigurnosti od konkurenata zahvaljujući sistemu za kontrolu stabilnosti prikolice (trailer stability program). On pomaže da se izbegnu potencijalno opasna zanošeneja. ESP sistem registruje potencijalno opasna kretanja prikolice, a ako ona premaše nivo koji bi mogao da ugrozi stabilnost, u roku od nekoliko milisekundi počinju da selektivnim kočenjem usporavaju “kompoziciju” automobil – prikolica, sve dok se ne povrati stabilnost. Intenzitet aktiviranja sistema za kontrolu stabilnosti prikolice zavisi od nivoa registrovanog zanošenja.

Foto: Opel

Dugo međuosovinsko rastojanje modela Insignia Sports Tourer (2,829 milimetara, čak 92 milimetra više od prethodne generacije) takođe doprinosi smirenoj i stabilnoj vožnji a inteligentni Twinster pogon na sva četiri točka sa raspodelom obrtnog momenta obezbeđuje optimalno prijanjanje na svim podlogama. Kod ovog sistema pogona, klasičan diferencijal na zadnjoj osovini je zamenjen sa dve spojnice koje mogu da kontrolišu okretanje oba zadnja točka pojedinačno u delićima sekunde, a sve u zavisnosti od situacije u vožnji. Osnovu da ovako napredan pogon bude maksimalno iskorišćen obezbeđuje FlexRide oslanjanje koje trenutno prilagođava rad amortizera i upravljanja. FlexRide takođe menja kalibraciju komande “gasa” i prilagođava trenutak promene stepeni prenosa. Vozač može da bira sledeće modove – Standard, Tour i Sport.
Za efikasnu vuču prikolice je neophodna kombinacija snažnog motora i pouzdane transmisije, a nova Insignia Sports Tourer može da vuče i do 2.200 kilograma. Dvolitarski turbo motor od 191 kW (260 KS) i 400 njutnmetara obrtnog momenta je dobar primer potrebne motorizacije (NEDC potrošnja: 11,5 litara na 100 kilometara u gradu, 7,1 l/100 km izvan grada, 8,7 l/100 km procečno; 199 g/km CO2). Uparen sa potpuno novom osmostepenom automatskom transmisijom, ovaj četvorocilindraš (ukoliko je prikolica otkačena) ubrzava Sports Tourer do sto kilometara na čas za 7,5 sekundi, a do maksimalne brzine od 245 kilometara na čas.

Foto: Opel

Spuštanje čamca na prikolici u vodu zna da bude komplikovana operacija pogotovo kada je malo prostora na raspolaganju, ili vožnja u nazad sa prikolicom nije na spisku vrhunskih sposobnosti vozača. Veliki spoljni retrovizori modela Insignia Sports Tourer vožnju unazad čine izuzetno lakom. Za još bolju preglednost, opciono se nude i kamera za vožnju unazad, kao i kamera od 360 stepeni. Čim se ručica menjača prebaci u položaj za vožnju unazad, zadnja kamera na IntelliLink ekranu osetljivom na dodir prikazuje okolinu iza automobila. Pogled iz ptičije perspektive je ponuđen zahvaljujući slici od 360 stepeni, koju sačinjavaju informacije četiri kamere. Kada je prikolica pod opterećenjem, a vozač podigne nogu sa kočnice, Insignia Sports Tourer neće krenuti unazad zahvaljujući sistemu za pomić prilikom polaska na uzbrdici, koji je deo standardne opreme. Kada je čamac porinut u vodu, ili kamp prikolica bezbedno parkirana, Insignia Sports Tourer može da nastavi putovanje. Pošto kuka za vuču više nije potrebna, može jednostavno da se sklopi ispod zadnjeg odbojnika, tako da ne ugrožava druga vozila prilikom parkiranja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Petogodišnja proizvođačka garancija za Range Rover, Defender i Discovery

Petogodišnja proizvođačka garancija za sve nove modele Range Rover, Defender i Discovery stupila je ...

Sa piste legalno na ulicu – Lamborghini Huracan STO

Uporedo sa promenom prvog čoveka kompanije i vestima o mogućoj prodaji, Lamborghini je predstavio ...

Lamborghini sa dva LMDh automobila na Lemanu

Lamborghini će se 2024. godine sa dva LMDh automobila takmičiti na 24 časa Lemana, ...

Porsche predstavio 911 GT3 u osveženom izdanju

Porsche predstavio 911 GT3 u osveženom izdanju sa dosta unapređenja i modifikovanim agregatom i ...

SSC Tuatara je novi vladar brzine

SSC Tuatara je novi vladar na tronu najveće postignute brzine za serijski automobil – ...

Novi Dodge Challenger dobija elektrifikaciju, gubi V8 sa 700 KS

Ljubitelji američkog “muscle car”-a, grabite dok još ima – sledeća generacija Dodge Challengera biće ...