fbpx

Sa piste legalno na ulicu – Lamborghini Huracan STO

Uporedo sa promenom prvog čoveka kompanije i vestima o mogućoj prodaji, Lamborghini je predstavio Huracan STO

Oko Lamborghinija se mnogo što šta događa. Osim praktično zvaničnih vesti da bi ga uz Ducati VW Grupa (tačnije Audi) mogla prodati, Lamborghini dobija i novog prvog čoveka. Sa CEO pozicije odlazi Stefano Domenicali koji se vraće svojoj prvoj ljubavi – Formuli 1, i to na mesto prvog čoveka, nakon četiri godine na čelu Lamborghinija, tokom kojih je preporodio kompaniju. Na njegovu poziciju dolazi, tačnije vraća se, njegov imenjak Stephan Winkelmann koji je predsednik i CEO Bugattija (takođe marke iz VW Grupe, za koju se priča da bi mogla biti prodata), i koji će uporedo biti i prvi čovek marke iz Sant Agata Bolognese. Winkelmann je čak 11 godina bio na ovoj poziciji, a 2016. je predao upravo Domenicaliju kojeg nasleđuje.
Dok se dešavaju velike personalne promene i razmatra prodaja kompanije, u Sant Agati Bolognese ne spavaju nego rade, a najnovija poslastica za ljubitelje, a pre svega kupce supersportista zove se Hurakan STO. Iza troslovnog dodatka imenu modela stoji “ Super Trofeo Omologato”, i stvari postaju jasnije.
Ovo je evolucija trkačkog modela kakva se vozi u Lamborghini Super Trofeo, i kakvim se ove sezone trkao srpski vozač Miloš Pavlović, ali opremljen homologovan za vožnju u saobraćaju.
Motor je identičan agregatu koji se nalazi u verziji Huracan Performante. V10 ima zapreminu od 5.2 litre i 630 KS. Međutim, Huracan STO lakši je za skoro 50 kilograma. Ušteda u masi postignuta je pre svega uklanjanjem pogona na svim točkovima, karoserijom koja je gotovo 75% od karbonskih kompozita, i tanjim staklima. Lamborghini deklariše masu vozila od nešto preko 1.340 kilograma, čime je svaka konjska snaga opterećena sa malo preko dva kilograma.
Obzirom da je Huracan STO definitivno predviđen i napravljen za velike brzine, karoserija je značajno modifikovana radi povećanja aerodinamičkih sila koje generiše. Na zadnje odbojnike dodati su sprovodnici vazduha NACA profila, malo “ajkulino peraje” kao i novi veliki zadnji spojler sa nosačima u obliku “labudovog vrata”, pa je zadnje krilo praktično obešeno a ne naslonjeno na nosače. Ovo rešenje pokazalo je bolje aerodinamičke rezultate, a pojaviće se i na narednoj generaciji Porschea 911 GT3. Enterijer je prekriven luksuzno-sportskim materijalima, odnosno alkantarom i karbonskim vlaknima. Luk na zadnjem protivpožarnom zidu za koji su učvršćeni sigurnosni pojasevi, podseća da je ovo derivat trkačkog automobila – izrađen je od legure titanijuma i lakši ke 40% od standardnog.

Na upravljaču se nalazi selektor modova vožnje kojih ima tri, definisanih kao STO, Trofeo i Pioggia, što bi značilo za vožnju drumom, na stazi i po kiši.
Lamborghini Huracan STO ima brutalne performanse. Do 100 km/h stiže za 3 sekunde, do 200 km/h za 9 sekundi, a maksimalna brzina je 310 km/h. Zbog toga se u naplatcima krije Brembo CCM-R kočioni sistem sa karbon keramičkim diskovima, koji Huracan STO sa 100 km/h zaustavlja na manje od 30 metara.
Uz cenu od 277.100 evra, kupcima će isporuke Lamborghini Huracana STO početi na proleće 2021. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Romeo udvostručuje proizvodnju do 2023.

Alfa Romeo udvostručuje proizvodnju do kraja 2023. godine ali će na putu oporavka marke ...

Volkswagen Golf 8 GTI samo sa DSG menjačem

Volkswagen Golf 8 GTI samo sa DSG menjačem nakon uvođenja osvežene evolucije popularnog hatchbacka ...

Volkswagen grupa proširuje proizvodnju električnih automobila

Volkswagen grupa će proširiti proizvodnju električnih automobila na šesnaest fabrika širom sveta do kraja ...

Vettel bi mogao u Aston Martin F1?

Ako nema uzbuđenja na stazama Formule 1, uvek ih ima u kombinacijama sa angažmanom ...

Formula 1 – Jessica Hawkins testirala AMR21

Formula 1 – Jessica Hawkins testirala AMR21 čime je postala prva žena u bolidu ...

Toyota lansirala novi sportski GR86

Novi GR86 je Toyotin treći globalni GR model, koji čini “moćnu trojku” čistokrvnih sportskih ...