fbpx

Sa piste legalno na ulicu – Lamborghini Huracan STO

Uporedo sa promenom prvog čoveka kompanije i vestima o mogućoj prodaji, Lamborghini je predstavio Huracan STO

Oko Lamborghinija se mnogo što šta događa. Osim praktično zvaničnih vesti da bi ga uz Ducati VW Grupa (tačnije Audi) mogla prodati, Lamborghini dobija i novog prvog čoveka. Sa CEO pozicije odlazi Stefano Domenicali koji se vraće svojoj prvoj ljubavi – Formuli 1, i to na mesto prvog čoveka, nakon četiri godine na čelu Lamborghinija, tokom kojih je preporodio kompaniju. Na njegovu poziciju dolazi, tačnije vraća se, njegov imenjak Stephan Winkelmann koji je predsednik i CEO Bugattija (takođe marke iz VW Grupe, za koju se priča da bi mogla biti prodata), i koji će uporedo biti i prvi čovek marke iz Sant Agata Bolognese. Winkelmann je čak 11 godina bio na ovoj poziciji, a 2016. je predao upravo Domenicaliju kojeg nasleđuje.
Dok se dešavaju velike personalne promene i razmatra prodaja kompanije, u Sant Agati Bolognese ne spavaju nego rade, a najnovija poslastica za ljubitelje, a pre svega kupce supersportista zove se Hurakan STO. Iza troslovnog dodatka imenu modela stoji “ Super Trofeo Omologato”, i stvari postaju jasnije.
Ovo je evolucija trkačkog modela kakva se vozi u Lamborghini Super Trofeo, i kakvim se ove sezone trkao srpski vozač Miloš Pavlović, ali opremljen homologovan za vožnju u saobraćaju.
Motor je identičan agregatu koji se nalazi u verziji Huracan Performante. V10 ima zapreminu od 5.2 litre i 630 KS. Međutim, Huracan STO lakši je za skoro 50 kilograma. Ušteda u masi postignuta je pre svega uklanjanjem pogona na svim točkovima, karoserijom koja je gotovo 75% od karbonskih kompozita, i tanjim staklima. Lamborghini deklariše masu vozila od nešto preko 1.340 kilograma, čime je svaka konjska snaga opterećena sa malo preko dva kilograma.
Obzirom da je Huracan STO definitivno predviđen i napravljen za velike brzine, karoserija je značajno modifikovana radi povećanja aerodinamičkih sila koje generiše. Na zadnje odbojnike dodati su sprovodnici vazduha NACA profila, malo “ajkulino peraje” kao i novi veliki zadnji spojler sa nosačima u obliku “labudovog vrata”, pa je zadnje krilo praktično obešeno a ne naslonjeno na nosače. Ovo rešenje pokazalo je bolje aerodinamičke rezultate, a pojaviće se i na narednoj generaciji Porschea 911 GT3. Enterijer je prekriven luksuzno-sportskim materijalima, odnosno alkantarom i karbonskim vlaknima. Luk na zadnjem protivpožarnom zidu za koji su učvršćeni sigurnosni pojasevi, podseća da je ovo derivat trkačkog automobila – izrađen je od legure titanijuma i lakši ke 40% od standardnog.

Na upravljaču se nalazi selektor modova vožnje kojih ima tri, definisanih kao STO, Trofeo i Pioggia, što bi značilo za vožnju drumom, na stazi i po kiši.
Lamborghini Huracan STO ima brutalne performanse. Do 100 km/h stiže za 3 sekunde, do 200 km/h za 9 sekundi, a maksimalna brzina je 310 km/h. Zbog toga se u naplatcima krije Brembo CCM-R kočioni sistem sa karbon keramičkim diskovima, koji Huracan STO sa 100 km/h zaustavlja na manje od 30 metara.
Uz cenu od 277.100 evra, kupcima će isporuke Lamborghini Huracana STO početi na proleće 2021. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

FCA i PSA potpisali dogovor o ujedinjenju

FCA i PSA su potpisali obavezujući dogovor o ujedinjenu vredan 50 milijardi dolara i ...

Koncept Mini E – najava serijskog modela za 2019.

Nije tajna da će se i Mini elektrifikovati serijskim modelom. Do 2019. za kada ...

MINI predstavio prvi alternativni vodič kroz Beograd

MINI predstavio prvi alternativni vodič kroz Beograd U okviru najnovijeg projekta MINI Srbija, koji ...

Vrteška u Formuli 1 se i dalje vrti

  Vrteška sa vozačima u Formuli 1 još uvek se vrti pun gas. Vandoorne ...

Renault Captur – Još uvek dobar paket

Renault je na vreme “namirisao” kuda će krenuti potražnja tržišta i lansirao Captur, koji ...

Mini Cooper ima veoma živopisnu istoriju

Mini Cooper ima više nego živopisnu istoriju, a mnogi ni danas zapravo ne znaju ...