fbpx

Alijansa Renault-Nissan broj 1 po prodaji u svetu

Alijansa Renault-Nissan broj 1 po prodaji lakih vozila na svetu u 2017. i sa trona je potisnula Volkswagen

Alijansa Alijansa Renault-Nissan pripajanjem Mitsubishi Motors, postala je svetski broj 1 po prodaji lakih vozila u 2017. čime je sa prvog mesta potisnula VW Grupu. Od ukupno 10.61 milion vozila koliko je prodala alijansa, Nissan je prodao rekordnih 5.82 miliona vozila, Renault 3.76 miliona, dok je do apsolutnog rekorda broj dopunio i Mitsubishi sa 1.03 miliona vozila prodatih širom sveta. Međutim, alijansa Renault Nissan Mitsubishi nije baš “potukla” konkurenciju. Na drugom mestu je VW Grupa, sa svojim markama Audi, Škoda, Seat i Porsche, koja je prodala rekordnih 10.53 miliona vozila u 2016. Drugoplasirana iz 2016. Toyota sada je na trećem mestu sa 10.2 mliona prodatih vozila 2017.
Većina proizvođača automobila pokušava da velikim volumenom proizvodnje i prodaje postigne ekonomiju obima i smanjenja troškova, uprkos ogromnim investicijama u tehnologije budućnosti kao što su električna vozila, autonomna vožnja i usluge transporta. Jedan od načina je udruživanje čak i sa manjim proizvođačima kao što je uradila alijansa Renault Nissan sa Mitsubishijem i Toyota sa Mazdom i Suzukijem, u naporima da smanje troškove razvoja novih tehnologija.
Alijansa Renault Nissan, prema planu predsednika Carlosa Ghosna bi povećanje prodaje na 14 miliona vozila godišnje do 2022. godine trebala postići uštedu od čak 10 milijardi evra.
Međutim ima i drugačijih strategija. Nekadašnji svetski broj 1 u primer za ukrupnjavanje, General Motors, postavlja stvari suprotno, i tvrdi da “veličina nije bitna”, što je dokazao na delu prodajom neprofitabilnih Opela i Vauxhalla PSA Grupi, kako bi zdrav kapital plasirao u isplativije poslove. Što je najzanimljivije, taktika GM-a, koji je usisao u sebe pa ugasio (Saab, Daewoo…) brojne marke, izgleda da radi. Ovaj američki gigant je ostvario profit od 6.8% od januara do septembra 2017. što je više nego što je uradio Nissan sa 5.0%, Renault sa 4.8% ili Mitsubishi sa 4.0%.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Predstavljen unapređeni Kia Picanto

Kia Motors je osetno unapredila svoj najmanji model Picanto, koji stiže na evropske puteve ...

Predstavljen novi Audi A7 Sportback

Novi Audi A7 preuzima mnogo toga od takođe ovogodišnjeg noviteta A8, pre svega dizajn ...

Bentley se brine da se Deda Mraz ne smrzne

Ako do Deda Mraza stigne Bentley Flying Spur Reindeer Eight, sigurno će na svoja ...

Novi Mercedes-Benz SL na zimskim testovima

To što je kabriolet sa platnenim krovom ne znači da ne mora na testove ...

Ko kaže da je Tesla Model 3 nebezbedan

Nakon neverovatonog sletanja sa puta, “stondirani” vozač Tesle pokušao je da pobegne a ćelije ...