fbpx

Alijansa Renault-Nissan broj 1 po prodaji u svetu

Alijansa Renault-Nissan broj 1 po prodaji lakih vozila na svetu u 2017. i sa trona je potisnula Volkswagen

Alijansa Alijansa Renault-Nissan pripajanjem Mitsubishi Motors, postala je svetski broj 1 po prodaji lakih vozila u 2017. čime je sa prvog mesta potisnula VW Grupu. Od ukupno 10.61 milion vozila koliko je prodala alijansa, Nissan je prodao rekordnih 5.82 miliona vozila, Renault 3.76 miliona, dok je do apsolutnog rekorda broj dopunio i Mitsubishi sa 1.03 miliona vozila prodatih širom sveta. Međutim, alijansa Renault Nissan Mitsubishi nije baš “potukla” konkurenciju. Na drugom mestu je VW Grupa, sa svojim markama Audi, Škoda, Seat i Porsche, koja je prodala rekordnih 10.53 miliona vozila u 2016. Drugoplasirana iz 2016. Toyota sada je na trećem mestu sa 10.2 mliona prodatih vozila 2017.
Većina proizvođača automobila pokušava da velikim volumenom proizvodnje i prodaje postigne ekonomiju obima i smanjenja troškova, uprkos ogromnim investicijama u tehnologije budućnosti kao što su električna vozila, autonomna vožnja i usluge transporta. Jedan od načina je udruživanje čak i sa manjim proizvođačima kao što je uradila alijansa Renault Nissan sa Mitsubishijem i Toyota sa Mazdom i Suzukijem, u naporima da smanje troškove razvoja novih tehnologija.
Alijansa Renault Nissan, prema planu predsednika Carlosa Ghosna bi povećanje prodaje na 14 miliona vozila godišnje do 2022. godine trebala postići uštedu od čak 10 milijardi evra.
Međutim ima i drugačijih strategija. Nekadašnji svetski broj 1 u primer za ukrupnjavanje, General Motors, postavlja stvari suprotno, i tvrdi da “veličina nije bitna”, što je dokazao na delu prodajom neprofitabilnih Opela i Vauxhalla PSA Grupi, kako bi zdrav kapital plasirao u isplativije poslove. Što je najzanimljivije, taktika GM-a, koji je usisao u sebe pa ugasio (Saab, Daewoo…) brojne marke, izgleda da radi. Ovaj američki gigant je ostvario profit od 6.8% od januara do septembra 2017. što je više nego što je uradio Nissan sa 5.0%, Renault sa 4.8% ili Mitsubishi sa 4.0%.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda predstavila novi HR-V e:HEV sa hibridnim pogonom

Potpuno nova Honda HR-V donosi izuzetnu hibridnu efikasnost i napredne bezbednosne i tehnološke elemente ...

Alfa Tonale, CUV za broj ispod Stelvia

Kao što je i bilo najavljeno još 2018., Alfa je u Ženevi otkrila Tonale, ...

Daimler usporava proizvodnju zbog nedostatka čipova

Daimler skraćuje radno vreme za oko 18.500 radnika Mercedes-Benza zbog globalnog manjka čipova Globalna ...

Aston Martinov prvi SUV se neće nuditi sa dizelom

Aston Martinov prvi SUV će biti dostupan samo sa benzinskim motorom, uprkos tome što ...

Jost Capito ponovo u akciji

Jost Capito, čovek koji je svoj život posvetio auto sportu, nakon kratke avanture sa ...

Hyundai Motor i Kia Motors uložili u Rimac

Hyundai Motor i Kia Motors zajedno su uložili 80 milona evra u Rimac Automobile ...