fbpx

Koenigsegg brži od Bugattija

Dok svi pričaju o Bugatti Chirionu, Koenigsegg Agera rasturila rekord za više od 5 sekundi

Foto: Koenigsegg

Izgleda da malu fabriku supersportskih automobila Koenigsegg ne uzimaju dovoljno za ozbiljno. A trebalo bi. Koenigsegg Agera je upravo srušila rekord u ubrzanju od 0 do 400 km/h i do potpunog zaustavljanja koji je do sada držao Bugatti Chirion i to za ozbiljnih 5 sekundi. Novi rekord je 36.44 sekundi.

Foto: Koenigsegg

Ageri RS je za ubrzanje trebalo 26.88 sekundi da ubrza do 400 km/h i distanca od 1.958 metara, dok je usporavanje trajalo 9:56 sekundi, odnosno 483 metra. Ukupna pređena distanca je bila 2.441 metar. Novi rekord je Koenigsegg postavio na pisti aerodroma Vandel u Danskoj 1. oktobra. Za obaranje rekorda korišćenna je RS verzija Agere sa standardnim 5.o V8 twin-turbo motorom od 1.360 KS. Iako ima manje snage od Bugattija, Koenigsegg je sa 1.395 kg skoro 600 kg lakši od Chiriona.
Ovo je najnoviji od brojnih rekorda koje drži Koenigsegg, uključujući i najkraće ubrzanje od 0 do 300 km/h za drumski legalan automobil sa veremenom 21:19 sec.
Za volanom Agere u najnovijem rekordu je bio fabrički vozač Niklas Lilja, a potukao je rekord koji je postavio Juan Pablo Montoya. Biće proizvedeno samo 25 Agera RS u malom pogonu Angelhom u Švedskoj, a veći deo automobila je ručni rad.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hondin Urban EV prerastao u E Prototype za Ženevu

Honda je 2017. otkrila koncept malog električnog automobila u formi Urban EV-a, a sada ...

Nissan uvodi ugljenična vlakna u serijske automobile

Nissan je na putu da u velikoserijske automobile uvede ugljenična vlakna, koja su bila ...

Honda predstavila svoj prvi EV, kao i novi pod brend

Honda je možda bila među prvim proizvođačima da ponudi hibridni automobil, ali zato ne ...

Lewis Hamilton: “Ne krivite vozače za dosadne F1 trke”

Da li Lewis Hamilton postaje jedan od iskrenijih vozača u Formuli 1? Kada iza ...

U Aston Martin Formula 1 timu moral je nizak

Bivši šef tima Force India Colin Kolles tvrdi da je moral u Aston Martin ...

Extreme E Concept najavljuje Cupru Tavascan za 2024.

Cupra Tavascan debitovaće 2024. godine, a kao najava na IAA u Minhenu poslužio je ...