fbpx

Da li postoji razlika između sintetičkog motornog ulja i motornog ulja pod oznakom HC?

Na adresu naše redakcije stiglo je zanimljivo pitanje: …”Poštovani, molio bi vas za jedan stručan odgovor: u čemu je razlika između MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 na čijem pakovanju piše Fully Sinthetic, i motornog ulja drugog proizvođača sa oznakom HC Synthese? U čemu je i da li je ta razlika uopšte bitna? U prodavnici su mi rekli da se radi o istim uljima.
Odgovor smo potražili kod Zorana Radojčića inženjera primene maziva firme Plattner d.o.o. uvoznika i distributera Mobil ulja za Srbiju. Potpuno sintetičko (Fully Sinthetic) motorno ulje se proizvodi od Polialfaolefina (PAO) koje spada u IV grupu baznih ulja. Motorna ulja oznake HC Synthese proizvode se od hidrokrekovanih (HC) mineralnih baznih ulja koja spadaju u III grupu baznih ulja. Gledano sa tehničke strane proizvođači maziva u gotovom (krajnjem) proizvodu pokušavaju da sa HC, odnosno III grupom mineralnih baznih ulja simuliraju performanse sintetičkih ulja IV grupe, a sve u pravcu nižeg cenovnog ranga njihovih proizvoda na tržištu. Bez obzira sto proizvodi sa HC tehnologijom imaju OEM odobrenja proizvođača vozila kao i potpuna sintetika, u realnom radu su i dalje u malom zaostatku u performansama, dakle razlika postoji. Mobil nema ulja sa oznakom HC, tako da više o poreklu, kvalitetu i garanciji drugih proizvoda ne možemo saopštiti.
Kao jedini autorizovani distributer kompanije ExxonMobil™ za tržiste Zapadnog Balkana, u promet stavljamo ulja sa oznakom Fully synthetic za koje imamo uredne analize, dokaze o poreklu, uredno prijavljene nadležnim ministarstvima Republike Srbije, potpuno u skladu sa zakonima za stavljanje u promet na teritoriji kojoj vršimo distribuciju i garantujemo kvalitet, poreklo i reklamaciju za proizvode. Roba koja nije u skladu sa navedenim , ne poseduje nikakvu garanciju, a kupac zaštitu. Podsećamo da stavljanje robe u promet koja nije iz autorizovanog kanala predstavlja kršenje zakona o zaštiti robne marke i žiga, kao i zaštite potrošaca- Takodje i podleže zabrani stavljanja u promet,  jer se reklamacija i nadoknada štete ne mogu izvršiti na predmetnoj robi neautorizovanog porekla i kanala, a kupci se dovode u zabludu da svoja prava mogu ostvariti. Ukoliko posedujete takvu robu molimo da nas obavestite i pošaljete sliku proizvoda, naziv dobavljača , brojeve šarži i sl. Ukoliko neko koristi Mobil™ oznake i deklariše robu kao zvaničnu molimo vas da nas i o tome obavestite.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

CITNow – nova usluga u Delta Motorsu

Kompanija Delta Motors, generalni uvoznik i distributer za BMW i MINI vozila, od nedavno ...

Još malo pa stiže – novi Nissan Qashqai

Još malo pa stiže nova generacija Nissanovog bestsellera Qashqai na novoj platformi, sa novim ...

Test Isuzu D-Max Yamato – i grubijan i šminker

Iako pick-up segment konstantno beleži rast popularnosti, ispostavlja se da nije lako ostati i ...

IAA u Frankfurtu blizu a izlagača malo

Do otvaranja salona automobila u Frankfurtu ostalo je još 37 dana, a iznenađujuća je ...

U kvalifikacijama Formule 1 u Istambulu potpuni haos

Kako su počeli slobodni treninzi Formule 1 u Istambulu tako su prošle i kvalifikacije ...

Prvi čovek modernog Camara će raditi na električnim vozilima

Čovek koji stoji iza poslednje dve generacije Chevrolet Camara, Al Oppenheiser, uskoro će predvoditi ...