Veliki problemi su na vidiku za Teslu. Konkurencija stiže, a Model 3 ne silazi sa traka ni približno planiranom tempu.
Teslini problemi sa Modelom 3 mogu se pretvoriti u mnogo veći problem nego što to trenutno deluje. Velikoserijski električni automobil ni približno ne dostiže planiranu produkciju, a konkurencija je pokrenula svoje točkove i Tesla više neće imati monopol nad tržištem električnih automobila. Prema saznanjima The Wall street Jounala, prblem za Model 3 se krije u, za auto industriju, gotovo banalnom razlogu, koji govori da je proizvodnja loše planirana i organizovana od samog starta. Za razliku od Modela S i Modela X čije komponente karoserije su od aluminijuma i za njihovo spajanje se koriti lepoljenje ili nitovanje, Model 3 ima karoseriju koja mnogo više koristi čelične limove, i kombinaciju čelika i aluminijuma. Za spajanje čeličnih limova koristi se metoda tačkastog varenje već decenijama, ali čini se da Tesla nije najbolje savladala ovu tehnologiju. Šta više, stručnjaci za zavarivanje koji su videli proces varenja karoserije Modela 3 kažu da se toliko varničenja ni slučajno ne sme videti, i da spajanje limova nije dobro, ili zbog njihove velike udaljenosti, ili zbog neodgovarajuće temperature, odnosno količine struje među elektrodama za tačkasto varenje. Posledica lošeg varenja nije samo spora proizvodnja koja je dostigla jednu desetinu planirane, nego i nedovoljna čvrstina karoserije. Dosta je banalno, da novostvorena komapnija koja vredi više od jednog Forda, padne na ovom delu proizvodnje, koji je savladan davnih dana, kao i da uvođenje novog materijala u jedan model izazove toliko problema.
Donekle, problemi sa varenjem karoserije pokazuju i da Tesla nije spremna za sve izazove, pa čak i da je proivodnja Modela 3 loše planirana, što po njega može biti pogubno. Do sada je Tela bio u poziciji da koristi efekat koji liči na dolazak novog modela iPhonea, kada svi pohle u prodavnice da ga kupe, bez obzira na cenu i kvalitet. Samo, Tesla će jako brzo ostati bez ovog efekta, pre svega zbog neisporučivanja vozla kupcima, a potom zbog konkurencije koja je najavila desetine novih modela u narednih par godina. Prema izjavama iz Tesle, do avgusta ove godine stiglo je čak 450.000 uplata depozita za Model 3, a kako stvari stoje, samo nebo zna kada će ti kupci dobiti svoje automobile, uz opasnost da ostanu čak i bez subvencije od 7.500$, kojih je Tesla imao na raspolaganju 200.000, ali je kupcima sada preostalo samo 79.000.
Preostaje još jedino pitanje da li će Tesla proći po principu narodne izreke “sve što je brzo je i kuso”, i spotaći se o sopstvene preambiciozne planove.
Show Comments
Zavarivac
Uglješiću, želudac vari metal se zavaruje ili spaja
Aleksandar Ugljesic
Hvala na ispravci. Važno je da neko zavari Teslu…