Na mokroj stazi Sepang, Dovizioso je zadržao teoretske šanse za borbu za titulu, Lorenzo upotpunio slavlje za Ducati, a Marquez uradio ono što mu je bilo potrebno na putu do titule
Kiša u Maleziji nije ništa neočekivano i novo, pa je vozačima samo donela dodatne izazove. Što šta se znalo i pre starta. Marquez u odličnoj poziciji sa lepom bodovnom prednošću u šampionatu, ali u drugom startnom redu. Dovizioso u prvom redu, ali bez ikakvih opcija – pobeda ili zbogom čak i razmišljanju o tituli. Drugim rečima, jedan vozač u prilici da taktizira, drugi da vozi na sve ili ništa. Međutim, Marquezov fantastičan, a Dovijev loš start pre prve krivine su mogli da celu ovu taktičku priču pošalju u zaborav. Međutim, momci u Moto GP-u stvarno imaju veliko srce, pa čak i kada ne voze najbolji motocikl koji se može dobiti. To je ponovo pokazao Johan Zarko, koji je poterao svoju Tec3 Yamahu ispred svih, doduše i sa mekšom stražnjim gumom u odnosu na ostale. Za to vreme, iza Zarkovih leđa, odvijala se više taktička nego direktna bitka. Lorenzo je bio brz i siguran, a Dovizioso je čuvao pneumatike za kraj. Vodeći u šampionatu Marquez je pokazivao zube, ali i nije preterivao sa rizicima na mokroj stazi. Dok je Zarko trošio svoje pneumatike, Lorenzo je bio taj koji je delovao veoma sigurno, na polovini trke preuzeo vođstvo, a u trenutku kada i Dovi više nije imao šta da čeka i krenuo u poteru prvo za Zarkom, pa potom i za timskim kolegom. Ova taktika je Italijanu donela najsvežije gume za sam kraj, a Lorenzo je posle jedne kritične situacije, u izvesnoj meri i odustao od jurnjave za Doviziosom. Kako je sam Lorenzo izjavio, popuštao mu je prednji pneumatk, i više nije vozio sa 100% agresivnosti.
Sve skupa, svako je uradio ono što je bilo potrebno. Dovi pobedio i stavio sebi barem teoretske šanse da dođe do titule, a Marquez sebi obezbedio popriličan mir pred poslednju trku u Španiji. Ducati je u Maleziji došao do dvostruke pobede, a Yamaha mora da se zapita zbog čega njenih fabričkih vozača nije bilo nigde, dok se na, izvesno slabijem motociklu, Zarko popeo na postolje. I na kraju, dobićemo i uzbudljivu poslednju trku u kojoj Dovizioso mora da pobedi, a Marquez da praktično ne završi niže od 10. pozicije, obzirom da ima 21 poen prednosti. U svakom slučaju, ni jedan ni drugi neće imati pravo na grešku. Plasman u šampionatu sveta možete pogledati ovde.
Plasman u trci za Veliku Nagradu Malezije
Poz. |
Poena |
Br. |
Vozač |
Nacija |
Tim |
Motocikl |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
25 |
4 |
Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati |
2 |
20 |
99 |
Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati |
3 |
16 |
5 |
Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |
4 |
13 |
93 |
Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda |
5 |
11 |
26 |
Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda |
6 |
10 |
9 |
Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati |
7 |
9 |
46 |
Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha |
8 |
8 |
43 |
Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda |
9 |
7 |
25 |
Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha |
10 |
6 |
44 |
Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM |
11 |
5 |
19 |
Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati |
12 |
4 |
38 |
Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM |
13 |
3 |
45 |
Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati |
14 |
2 |
8 |
Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati |
15 |
1 |
35 |
Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda |
16 |
60 |
Michael VAN DER MARK | NED | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | |
17 |
29 |
Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | |
18 |
53 |
Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda |
Show Comments