fbpx

MotoGP – Suzuki i Yamaha brzi, Honda se muči

Ostao je još samo jedan dan MotoGP testova pred početak sezone, a Suzuki i Yamaha deluju brzi dok se Honda muči

Foto: SRT Racing

Još samo jedan dan testova preostao je na stazi Losail u Kataru, a sledeći izlazak na ovu stazu biće prvi slobodni trening MotoGP sezone 2020. Prvog od poslednja tri dana testova dominirali su vozači Suzukija, dok se drugog dana na čelo vratio Fabio Quartararo na SRT Yamahi.

Foto: Yamaha Racing

Iako ne smemo preterano da verujemo onome što se na testovima pokazuje, prema do sada viđenom tokom ukupno pet test dana, najbolji posao tokom zime obavili su Yamaha i Suzuki. Maveric Vinales je na Yamahi M1 postavio treće, a na istom motociklu, samo iz garaže Sepang Racing Teama, Franco Morbidelli odvezao je četvrto najbolje vreme. Iako Yamahe deluju vrlo brze, Quartararo nije prezadovoljan i kaže da ima još dosta problema koje treba otkloniti, a pre svega kočenje motorom. Sa duge strane, i Yamaha ima svoju verziju “Holeshot” sistema i to definitivnu, sa kojom će izaći i na trke.

Foto: Ducati

O Ducatiju se dosta priča, pre svega zbog sistema “Holeshot” sistema koji dozvoljava promenu visine motocikla u toku vožnje, ali trenutno najbolju formu pokazuju vozači satelitskih timova. Drugog dana u Kataru najbrži na Ducatju bio Francesco Bagnaia. Johan Zarco ponovo izaziva poglede. Njegova forma i prilagođavanja na Avintia Ducati GP19 deluje impresivno, i nakon jučerašnjeg dana na spavanje je otišao sa sjajnim šestim najboljim vremenom, dok je najbolji fabrički vozač Ducatija bio Andrea Dovizioso sa osmim vremenom. Opravdanje za relativno skroman učinak fabričkih vozača može biti i činjenica da je Ducati ponovo inovativan po pitanju mnogo tehničkih rešenja koja treba dovesti u stanje da zaista povećavaju brzinu. A kada već pominjemo brzine, Ducati je ponovo našao nešto, i po pitanju maksimalnih brzina je na čelu tabele.

Foto: Suzuki Racing

Prvog dana u Kataru, Alex Rins i Joan Mir bili su vozači dana, ali se situacija promenila. Iako su i dalje brzi, počeli su padovi, koje su imala oba vozača. Tim Suzuki i dalje radi na podešavanju elektronike i zadnjeg amortizera, mada je Rins izjavio da je tim spreman za trku.

Foto: HRC

U timu branioca titule Hondi, ili igraju igru prikrivanja brzine, ili ne cvetaju ruže. Marc Marquez, kojega su mnogi unapred proglasili šampionatom muči se sa svojim ramenom više nego prva tri test dana u Sepangu, a njegova vremena ne prilaze onome što su postigli 10 najbržih, a jučerašnji dan je krunisao i ozbiljnim padom, koji se srećom završio bez posledica. Marquez tvrdi da je uzrok pada to što zbog bola i manjka snage u ramenu previše pokušava da putanju motocikla menja nogama. Sličnu sudbinu sa padom doživeo i Cal Crtuchlow na Hondi, koji je dan završio sa otečenom rukom i posetom medicinskom centru. Najbrža Honda bio je takođe rekonvalescent Taaki Nakagami sa 10. vremenom, dok se svi vozači žale na osećaj na prednjeg dela motocikla.

Foto: Red Bull Content Pool

Iako je Dani Pedrosa prvog dana u Kataru impresionirao trećim najboljim vremenom na KTM-u, drugi dan nije bio tako berićetan za austrijsku marku, iako iz tima stižu informacije da su se sva četiri vozača posvetila testiranju novog paketa aerodinamičkih dodataka, sa kakvim će izaći na trku. Najbolje vreme na KTM-u postavio je i brvi vozač tima Pol Espargaro, ali dovoljno za 13. mesto na provizornoj tabeli, koji tvrdi da je zadatak bio simulacija trke, a ne brzina u jednom krugu.

Foto: Aprilia Racing Tean Gresini

U timu Aprilia Gresini deluje da je sve pod kontrolom. Lorenzo Savadori je postao zvanični test vozač, a Aleix Espargaro i Bredley Smith trenutno čine fabričku postavku, obzirom na važeću suspenziju Iannonea koja je još na snazi. Potpuno nova MotoGP Aprilia RS-GP prolazi kroz svoju fazu razvoja, pa je Espargaro pokušavao i ispeo da nađe odgovor zbog čega motocikl ne funkcioniše zadovoljavajuće na nižim temperaturama.
U Kataru ostaje još samo jedan dan testova, pa se danas, u ponedeljak očekuju i kvalifikacioni krugovi, koji bi mogli pokazati koliko je ko brz na kratke staze.

Najbržih 10 drugog dana testova:
1. Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT) – 1:54.038
2. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.162
3. Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.226
4. Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) + 0.443
5. Francesco Bagnaia (Pramac Racing) + 0.482
6. Johann Zarco (Reale Avintia Racing) + 0.527
7. Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) + 0.574
8. Andrea Dovizioso (Ducati Team) + 0.624
9. Valentino Rossi (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.702
10. Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) + 0.721

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dani Pedrosa saopštio svoju MotoGP budućnost

Kao što je najavio, Dani Pedrosa je danas saopštio svoje planove za budućnost Nakon ...

Marc Marquez na MotoGP stazi Jerez već u petak?

Marc Marquez bi se mogao pojaviti na stazi Jerez već u petak na prvom ...

Travis Pastrana nadmašio Evel Knievelove rekorde

Vrhunsko umeće na dva točka ili potpuna ludost? Nešto od ta dva je povelo ...

Od obećanja do ispunjenja

  Franco Morbidelli je počeo da obećava još prošle sezone da je sposoban za ...

Suzuki MotoGP tim bez povređenog Rinsa u Barseloni

Suzuki će na MotoGP trku za Veliku nagradu Katalonije izaći samo sa jednim motociklom ...

Yamaha bez zamene za Rossija u Misanu

Vlentino Rossi se polako oporavlja od preloma potkolenice koji je zaradio prošle nedelje na ...