Nastup na svakom auto ili moto takmičenju uveliko je povezano sa troškovima i budžetom, a koliko košta nastup privatnika na Dakar Reliju
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/01/Dakar-4-10.jpg)
Od najnižih do najviših kategorija takmičenja u auto ili moto sportu, pa nećemo da kažemo sve, ali mnogo što šta se vrti oko budžeta. Što više para, znači bolje vozilo, bolju opremu bolji tim i tako u nedogled. Istorija auto-moto sporta prepuna je primera vrhunskih talenata koji nikada nisu stigli do vrhunskih rezultata zato što im je u nekom trenutku karijere zafalio novac, obrnuto, osrednjih talenata ali sa vrhunskom finansijskom podrškom, koja je nadoknadila sve ostalo.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/01/Dakar-1-9.jpg)
Dakar Reli 2021. upravo se završio, slavlja pobednika uveliko traju, ali i na ovom pustinjskom maratonu novac igra svoju ulogu. Pobednički podijumi rezervisani su za posade i vozače fabrčkih timova, sa najvećom finansijsko tehničkom podrškom. Koliki je stvaran budžet i koliko su stvarni troškovi pobede Peterhansela u gigantskom X-Raid Mini JCW timu teško da ćemo saznati, ali, na zvaničnom Dakar Youtube kanalu pojavio se zanimljiv video koji otkriva – koliko košta nastup na Dakar Reliju, uz ogradu da postoji nekoliko načina da se uopšte nastupi kao takmičar – od mega timova kao što su Toyota, X-Raid Mini JCW, Kamaz-Master, pa do samostalaca – „koferaša“, koji su sami samcijati.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/01/Dakar-2-11.jpg)
Američki vozač, takmičar u konkurenciji motociklista Skyler Howes (28) otkrio je koliko ga je koštao nastup na Dakar Reliju kao nezavisnog, privatnog vozača, a koji je završio na odličnom petom mestu u generalnom poretku. Howes je u plasmanu prvi nefabrički vozač, koji je iza sebe ostavio i brojne vozače podržane i finansijski i tehnički od strane fabričkih timova. Šta više, Howes je poluprofesionalni vozač, pa je njegov uspeh samim tim još veći.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/01/Dakar-5-8.jpg)
Samo, pre nego što se krene u računicu troškova nastupa, treba znati da je Dakar Reli jedna velika organizacija u kojoj 286 vozila dve nedelje jurca bespućem. Samo 563 učesnika plati ne mali startninu da bi uopšte učestvovalo, dok je 1.800 osoba zaduženo da im to obezbedi. Doduše, u ovoj brojci se nalaze i mehaničari i članovi tima za koje se takođe uplaćuje startnina, ali većina su zaposleni koji tokom cele godine prave ugovaranjem, pregovaranjem i organizacijom etapa i bivaka Dakar Relija, koji se za svaki novi dan postavljaju i rastavlju na novoj destinaciji. Šta više, postoje dva kompletna bivaka, tako da se jedan postavlja dok se drugi rastavlja. Uz to idu i medcinske, letačke, foto i video i brojne druge službe koje pokrivaju događaj.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/01/Dakar-3-11.jpg)
Kao što smo naveli, Skyler Howes je poluprofesonalac sa stalnim poslom. Ovogodšnji Dakar Reli mu je bio treći i većim delom je sam platio svoj nastup, a pored impresivnog CV-a u offroad takmičenjima, Howes dodaje da je tri meseca pred Dakar Reli 2020. polomio vrat tokom priprema. Kada na papir stavi troškove, Howes kaže da je morao da rasproda sve što ima kako bi pokrio troškove. Startnina košta 15.700 evra, a kako Howes kaže, za to je dobio pravo da uđe u bivak, tri obroka dnevno i narukvicu kao legitimaciju. Motocikl KTM je iznajmio, a najam platio 11.500 evra, ali je za servisiranje svog motocikla angažovao tim, koji je za dve nedelje rada plato 26.500 evra, i odmah dodaje da su mehaničari vredeli svakog evra. Sa pneumatike Howes kaže da je platio oko 7.000 evra, i još oko 3.000 evra za rezervne delove. Kada na to doda sve ostale troškove, nastup kao privatnika košta ga između 80 i 90.000 evra, da bi se mrcvario po pustinji, stavljao glavu u torbu svakog dana tokom dve nedelje i spavao u šatoru. I odmah kaže – „Vredi svakog uloženog evra, mada mi je kod kuće ostao samo mountain bike, sve ostalo sam rasprodao da bi se takmičio“. Srećom i znanjem po njega, postigao je i više nego respektabilan rezultat.
Show Comments