Hyundai Motor Group je na međunarodnoj konferenciji o pogonskim sklopovima, koja je nedavno održana u Južnoj Koreji, predstavio strategiju razvoja motornih pogona u budućnosti.
Više od 1.200 inženjera i akademika vodećih kompanija s područja razvoja motora iz celog sveta je učestvovalo na dvodnevnom događaju, gde su predstavili priloge na temu “Pomerajmo granice tehnologija pogonskih sklopova: za povećanje vrednosti za kupce” (Knock the Limit of Powertrain Technologies: To Enhance Value for Customers).
Na konferenciji je južnokorejski automobilski gigant predstavio prva 4 motora i 2 menjača iz nove linije pogonskih sklopova, koju su nazvali ‘Smart Stream’. Pogonski sklopovi Smart Stream, koje su razvili višestruko nagrađivani inženjeri iz Hyundai-Kia grupacije, pružaju nižu potrošnju goriva i manje emisije štetnih gasova. Unapređenja će biti namenjena ne samo njihovim benzinskim i dizelskim motorima, već i novim priključnim hibridima i električnim vozilima, kao i sledećoj generaciji vozila sa gorivim ćelijama (FCEV).
Sledeća generacija Smart Stream tehnologije optimizuje postojeću strukturu pogonskih sklopova, sa delovima motora kojima su smanjene dimenzije i težina, a ujedno i potrošnja goriva. Do 2022. godine Hyundai grupa namerava razviti liniju novih Smart Stream motora, koju će činiti 10 benzinskih, 6 dizelskih motora i 6 menjača.
Među ostalim novim tehnologijama se nalazi i 8-stepeni Smart Stream menjač sa „mokrom“ dvostrukom spojnicom (DCT). Za razliku od uobičajenih automatskih menjača, sistem sa dvostrukom spojnicom omogućava optimalan odziv, a sa 8 stepeni prenosa i vrlo učinkovitim hidrauličnim sistemom garantuje bolja ubrzanja uz vrlo nisku potrošnju goriva.
Iako će i dalje unapređivati efikasnost motora s unutrašnjim sagorevanjem, koji su još uvek najrasprostranjeniji, Hyundai grupa će i dalje ubrzano razvijati vozila na gorivne ćelije (FCEV).
Iz Hyundai-Kia grupacije obećavaju da će njihova nova vozila na gorive ćelije imati domet od 800 kilometara, najveću snagu od 163 KS i najveću gustoću skladištenja vodonika na tržištu vozila sa gorivim ćelijama.
Show Comments