fbpx

Kia Stonic počinje sa prodajom u Srbiji

Dugo najavljivani i očekivani kompaktni crossover iz Kije stigao je u Srbiju i njegova prodaja upravo počinje.

Prateći gotovo neverovatan uspon popularnosti kompaktnog , odnosno, B-SUV segmenta, koji se potpuno opravdano naziva i crossover, Kia je tržištu ponudila svoju viziju nazvanu Stonic. Ovaj mali urbani SUV prve svega namenjen je mlađoj populaciji kupaca, kojoj je Sportage ili pre velik ili pre krupan finasijski zalogaj. Stoga je sasvim opravdano što je Stonic već prozvan baby Sportageom.
Međutim, baby ili ne, Stonic je model za sebe sa svojim osobenostima. Već sama njegova kategorija B-SUV segmenta nameće logičan zaključak da je ovaj model postavljen na platformu novog modela Rio, sa kojim deli identičan međuosovinski razmak od 2.58, ali ima nešto veću i višu karoseriju. Ono što ga potpuno odvaja od pomenutog modela od kojega preuzima osnovu je karoserija koja je malo produžena na 4.14m, povišena, kao povećan klirens od tla koji ja sa 183mm identičan kao na modelu Sportage.


Zbog karakteristika oblika karoserije, Stonic ima i veću ponudu prostora, međutim, za razliku od odomaćenog za SUV, nema izraženo uspravne pozicije sedenja vozača i putnika, nego približnije uglovima koji se zauzimaju u klasičnom automobilu. Veći deo elemenata enterijera Stonic preuzima od modela Rio, uključujući 7” ekran osetljiv na dodir, i klima uređaj sa senzorom magljenja vetrobranskog stakla, koji automatski aktivira klimu radi razmagljivanja.
Svi nivoi opreme su opremljeni bogatim spiskom sigurnosnih asistencija, od automatskog prepoznavanja prepreke i kočenja, preko upozorenja o napuštanju kolovozne trake, do upozorenja na bočni i saobraćaj iz mrtvog ugla. U svim modelima je i upozorenje na umor vozača. U standardnoj opremi nalazi se i elektronika stabilnosti sa dodatnim VMS sistemom za povećanje stabilnosti vozila prilikom kočenja što čini vektorisanjem sila kočenja zasebno po svakom točku, stabilnost pri kočenju u krivini i na pravcu.

Od pogonskih izbora, Stonic pokreću 1.0 T-GDI turbo benzinac sa 120 KS, kao i atmosferski benzinci od 1.25 sa 84 KS i 1.4 litre sa 100 KS, kao i 1.6 litarski dizel sa 110 KS i impresivnih 260 Nm maksimalnog obtnog momenta.
Test modela Stonic nas uskoro očekuje, pa ćemo sačekati da proverimo i navode o izrazitoj agilnosti i stabilnosti vozila, a i ekonomičnosti koja se najavljuje za ovaj model. Do tada dodajemo da je cena za Stonic 1,25 CVVT sa 84 KS, u Active paketu opreme 13.990 evra.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Službeno je – stiže VW T-Roc Cabriolet

Možda je i zvučalo kao šala dok je bilo nezvanično, ali VW u svoju ...

Lewis Hamilton do pobede broj 100.

Lewis Hamilton je na uporsnost i brzinu, ali uz pomoć kiše došao do 100. ...

SSC Tuatara baš nema sreće sa rekordom

SSC Tuatara je postavila rekord za najbrži serijski automobil koji je osporen, a u ...

Nova Kia Ceed i zvanično

Kia Motors je potpuno razotkrila novoi Ceed, koji će se javnosti premijerno predstaviti na ...

I Jaguar ode u „električare“ već od 2025. godine

Jaguar nekada poznat po inovativnim i snažnim pogonima se odjavio iz sektora sa SUS ...

Novi vizuelni identitet Toyote

Toyota predstavlja svoj novi dizajn brenda u Evropi, s izmenjenim rešenjem logotipa marke i ...