Aston Martin i Red Bull su otkrili i prve skice Aston Martin Valkyrie AMR Pro, ekstremne verzije Valkyrie, namenjene samo za pistu
Oslobođen ograda koje nameće saobraćaj, šef razvoja ovog hiper-automobila Adrian Newey je mogao potpuno da se razmaše i stvori pravo čudovište, koje će na pisti moći da parira F1 ili LMP1 automobilima. Pri tom, biće napravljeno samo 25 komada, a svi su već prodati, sa rokom isporuke do 2020.
Najveće izmene vidljive su na karoseriji čiji svaki delić površine je upotrebljen za stvaranje aerodinamičkih sila koje će Valkyrie AMR Pro držati zalepljenog za podlogu. Mnogo je veći prednji spliter i stražnje krilo, kao i revidirane aktivne aerodinamičke kontrole prilagođene vožnji na pisti.
Iako se još dosta skriva, poznato je da će pogon biti atmosferski V12 motor koji gradi Cosworth, ali sa još više snage i obrtnog momenta od drumske verzije, zahvaljujući uklanjanju uređaja za pročišćavanje izduvnih gasova, koji su neophodni drumskoj verziji. ERS koji razvija Rimac ostaće isti, ali će kontrolna jedinica biti reprogramirana. AMR Pro će imati manje točkove od 18“ i napred i pozadi kako bi mogao koristiti Michelin trkačke pneumatike koje koriste LMP1 prototipovi u WEC. Kočioni sistem je karbon-karbon sličan onome koji se koristi u Formuli 1. Iako je i drumski Valkyrie već lagan, AMR Pro će biti dodatno olakšan. Ostaće bez ventilacije i grejanja kabine, staklo će biti zamenjeno polikarbonatom, izbačen je infotejment, olašana cela karoserija, delovi oslanjanja, ceo izduvni sistem je bez teških prigušivača.
Maksimalna brzina će biti oko 400 km/h, a u krivinama će moći da dostigne bočna ubrzanja od 3.3g, a pri kočenju 3.5 g. Ipak, najimpresivnije je to što će, barem prema simulacijama, ovaj automobil razvijen iz „putničkog“ i drumskog vozila, biti u stanju da performansama parira Formuli 1, što je do nedavno bilo nezamislivo.
Show Comments