Da li je Renault Megane GT dobar trening za dolazeći Megane RS? Ima manje snage, ali i mnogo toga što stiže i u RS-u
Da li je Renault Megane GT trening za dolazeći Megane RS? Ima manje snage, ali i mnogo toga što stiže i u RS-u, samo, da li donosi i približno mnogo uzbuđenja?
U aktuelnoj četvrtoj generaciji Renault Meganea, GT verzija je poslužila da ponudi malo manje od toliko očekivanog, pravog RS-a, ali i da onima kojima je RS previše, ponudi malo „umekšanu“ verziju hothatcha. I da ne bude zabune, Megane GT-om se pozabavio Renault Sport, za koji dobro znamo kako ume „zapakuje“ snagu.
Da li je GT razvodnjen RS?
Da li je Megane GT razvodnjena verzija RS-a, koja bi trebala da zadovolji sportsku sujetu onih koji ne mogu da dobace do RS-a? Ne, nije razvodnjena „kobajagi“ verzija, mrzim reč ali ću je upotrebiti, ultimativnog RS-a, kod kojeg je ipak sve podređeno performansama. Megane GT jeste sportista sa pravom. Karoserija je spuštena, prednji odbojnik nije samo vizuelno nego i funkcionalno modifikovan sa dodatnim uvodnicima vazduha i izmenjenom aerodinamikom. Pozadi je pored dvostrukih izduvnih otvora (doduše samo levi je u funkciji) dodat i difuzor sa usmerivačima vazduha, koji nemaju samo vizuelni efekat, nego usmeravaju trubulentno strujanje vazduha ispod stražnjeg dela vozila. Ima tu podosta sitnica manje ili više vidljivih, koje su znak da Renault Sport nije samo zalepio svoj znak, nego se pozabavio ovim vozilom.
Unutra GT pogotovo
Sedišta, sedišta, sedišta… Mogao bi u nedogled ponavljati i hvaliti sjajna duboko profilisana sportska sedišta presvučena dvobojnom napom. Jedini kompromis koji ne kvari sportsko, a donosi svakodnevnoj udobnosti su grejači sedišta. Imaju i još jedan praktičan detalj – oba prednja sedišta podesiva su po visini. Vozaču je ovo izuzetno bitno zbog položaja za upravljačem, suvozaču malo manje, ali je bitno putnicima pozadi. Naime, duboka sportska sedišta po pravilu ne dozvoljavaju smeštanje nogu, tačnije stopala, ispod njih putnicima pozadi. Obzirom da se oba prednja sedišta mogu podići, Megane GT ostaje četvorosed, i to sasvim lepo „ušminkan“ sa dodatnim „igračkicama“.
Koliko je stvarno potrebno LED ambijentalno osvetljenje kabine je diskutabilno, ali noću svakako prija. Renaultov Multi-Sense, kojim se upravlja preko velikog 8.7“ uspravnog ekrana osetljivog na dodir, omogućava promene modova vožnje (pre svega gasa, menjač i kapaciteta klima uređaja), ali i grafike digitalne instrument table.
Ipak, mnogo važnije je da su informacije pregledne, i da je upotreba višenamenskog ekrana jednostavna i intuitivna, čak i u vožnji. HUD samo dodatno pomaže da su podatak o brzini vozila i trenutnom ograničenju brzine stalno u vidokrugu vozača, A i da se ne zaboravi, uz GT ide i audio sistem odličnog zvuka.
Iz vozačeve perspektive, najvažnije je, ponavljam, odlično sedište, mehaničko ali dovoljno dugih hodova po dužini i visini, uz koje dolazi i odličan upravljač debelog kožom presvučenog obruča. I još nešto, velike i obećavajuće poluge „paddle shift“ sistema promene stepena prenosa, koje se ne nalaze na samom upravljaču, nego su fiksirane na njegovom stubu.
U osnovi, Megane sa 4.35 m je veći nego ikada do sada, i u svojoj četvrtoj generaciji nudi dobru ponudu prostora i napred i pozadi, a „sportfikacija“ nije umanjila funkcionalnu upotrebljivost. Sa 384 litre zapremine i jednostavnim 60:40 preklapanjem naslona GT je podjednako upotrebljiv kao i Megane najosnovnije verzije.
Mali ali ubedljiv
Pogon Megane GT je 1.6 litarski turbo četvorocilindraš pod oznakom TCe 205, što je ujedno i jasna i jednostavna oznaka i snage koju isporučuje, a što je kod mnogih proizvođača postala prava enigma. Ovde enigme nema, i pored maksimalne snage koju dohvata pri 6.000 obrtaja, već od 2.400 o/min isporučuje 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U prenosnim sistemima nema izbora, i Megane GT može se kupiti isključivo sa EDC sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukom spojnicom.
Dobar trening za RS
Megane GT u sebi donosi i još nešto – 4Control, upravljanje na svim točkovima. Pri maloj brzini prednji i stražnji točkovi se zakreću u suprotnim pravcima, dok se pri velikim brzinama zakreću u istom pravcu. U stvarnom životu, već pri izlasku sa parkinga, GT će iznenaditi malim potrebnim otklonom upravljača, što će nastaviti da radi sve vreme u gradskoj vožnji, u kojoj su potrebni osetno manji otkloni upravljača od uobičajenih. Iako se ne dobija osećaj da se snažan motor i menjač muče u gradskoj vožnji, Megane GT voli otvoren krivudav put, to je činjenica. Motor sa lakoćom isporučuje svoju snagu kratkim prenosnim odnosima robotizovanog menjača. I obrtaji i stepen prenosa su i u automatskom modu uvek tamo gde treba, snaga je u svakom trenutku na raspolaganju.
Sa samo 7.1 sekundu potrebnu do 100 km/h ovaj GT nije sportista samo na papiru nego i u praksi, sa još impresivnijim među ubrzanjima od 50 ili 80 km/h, kada motor i menjač savršeno funkcionišu. Naravno, i očekivano, pritisak na „R.S. Drive“ dugme izvlači iz ovog paketa sve što može, a menjač dugo drži za po dva stepena niže nego u bilo kom drugom modu vožnje. 4Control je pri velikim brzinama diskretan, kao što i treba da bude. Upravljanje je u svakom trenutku precizno, a klizanje vozila, kada se pojavi neutralno, mada je potrebno malo vremena da se navikne na specifično „nameštanje“ stražnjeg dela vozila, koje će dobri i ekstremno dinamični vozači osetiti. Manuelne promene stepena prenosa su munjevite, samo automatika tako dobro radi svoj posao da je pitanje da li se ručno uopšte može bolje, jedino što je ručno zabavnije. I ne treba se iznenaditi naglašeno tvrdim trimom GT-a. Tako mora. Mora se odreći maksimalne udobnosti, ako se želi ovaj nivo dinamičnosti i preciznosti u krivinama. I GT definitivno jeste dobar trening za ono što će RS tek doneti, kada počne sa prodajom početkom naredne godine.
Koliko GT košta RSD
I sada sledi najteži deo. Ima li Megane GT koju manu? Pa recimo da je sa prosečnom potrošnjom na Dmotion testu od 9,2 litre poprilično žedan, i što mu pri tom rezervoar od 50 litara baš i ne daje preterano veliku autonomiju. Možda se neka sitna mana može naći i u završnoj obradi enterijera, koja je u osnovi značajno unapređena, ali po neki neobojen zavrtanj na vratima deluje kao greška. Ali ko voli ovakav tip automobila, koji sa lakoćom daje i performanse i dinamičnost, ove mane se praštaju bez pogovora i dileme. Samo još ostaje odgovor na pitanje koliko GT košta RSD. Odgovor je 2.831.010 RSD, ili, nama još uvek jednostavnijih 23.790 evra. Mnogo? Pa i nije za ono što nudi, pogotovo kada se za automobil B segmenta sa malo opreme i 100 KS mora izdvojiti od 18.000 pa naviše istih novčanica. Naravno, za taj iznos se i mnogo što šta drugo može kupiti, ali je već neka druga priča.
[table id=17 /]
Show Comments