fbpx

Toyota Super Sport – koncept ili nešto više?

Toyota će na salonu u Tokiju početkom sledeće godine predstaviti GR Super Sport concept. Da li je ovo samo još jedna vizija ili nešto više?

Foto: Toyota

Toyota će na salonu u Tokiju početkom sledeće godine predstaviti GR Super Sport concept. Moglo bi se pomisliti da je ovo samo još jedna od dizajnersko tehnoloških vizija kojih je bezbroj na salonima automobila. Međutim, iako iz japanskog giganta tajnovito izjavljuju da će ovo biti drumski automobil, ako ikada stigne u serijsku proizvodnju, istina može biti malo drugačija i imati dosta veze sa takmičenjima u šampionatu sveta izdržljivosti.
Kao prvo, Toyota će GR Super Sport concept predstaviti pod markom Gazoo Racing, pod kojom se takmiči u svetskim šampionatima u reliju i izdržljivosti. Takođe GR Super Sport je aerodinamikom i pogonom baziran na tehnologiji koju Toyota koristi u svom LMP1 prototipu TS 050.

Foto: Toyota

Iako objavljeni tizer ne pokazuje mnogo, evidentne su proporcije, pa čak i proporcije WEC automobila, a kroz naplatke se čak naziru i trkački točkovi i kočnice, nešto veoma blisko trkačkom kočionom sistemu.
O čemu se ovde radi? Zna se da je povlačenjem Porsche fabričkog tima iz WEC šampionata, i odustajanja Peugeota u poslednji čas, Toyota ostala usamljena kao proizvođač, a ceo šampionat, što se najviše LMP1 klase tiče našao na najnižim granama ikada.

Foto: Toyota

Tako je bilo letos, međutim, situacija, po ovaj šampionate se u međuvremenu potpuno promenila. Nekoliko privatnih timova obavilo je da će učestvovati u LMP1 klasi, pa će umesto samo dva, na Le Mansu startovati čak 11, a možda i više ovih prototipova. Međutim, nova pravila koja se definišu za WEC 2021. najavljuju nešto što bi se moglo povezati sa konceptom koji će Toyota predstaviti. Najverovatnije će se u najsnažniju klasi WEC vratiti automobili koji mnogo više liče na drumske automobile (super sportske naravno), što bi iznova moglo privući mnogo više proizvođača sa svojim fabričkim timovima. Ovakav zaokret promoteri WEC i FIA prave zbog činjenice da su GT klase postale popularnije od LMP1 prototipova, upravo zbog činjenice da se mogu identifikovati sa serijskim automobilima. Najava Toyote da bi GR Super Sport mogao biti proizveden u maloj seriji takođe govori u prilog Le Mans postavci, odnosno, obavezi da bude proizvedena određena serija vozila, kako bi mogli biti homologovani za nastup na trkama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Honda sve bliže ostanku u F1

Formula 1 – Honda je sve bliže ostanku u F1 i nakon 2026. godine, ...

Prodrive se uveliko sprema za Dakar Reli 2022

Iako smo poprilično daleko od januara i starta Dakar Relija 2022, timovi se pripremaju ...

Umro Ferdinand Piëch bivši predsednik Volkswagena

Bivši predsednik Volkswagen Grupe i unuk osnivača Porschea, je preminuo u 82 godini Bivšem ...

BMW X7, konačno, i službeno

Prošlo je četiri godine od najave do premijere velikog SUV-a iz BMW, koji će ...

Mercedes-Benz najavio restilizovanu E-Klasu

Mercedes-Benz je najavio restilizovanu E-Klasu sa blago izmenjenim izgledom, više tehnologija i mnoštvom elektrifikovanih ...

Volkswagen je žarko želeo da kupi Alfa Romeo

Volkswagen, tačnije njegov nekadašnji veliki šef Ferdinand Piëch, žarko je želeo da kupi Alfa ...