Otkriven je Mercedes A Klase, svakako najvažnija premijera nemačkog giganta za ovu godinu
Iako odavno nije bila tajna da je u razvoju, sa nestrpljenjem je očekivan. Otkriven je Mercedes A Klase, svakako najvažnija premijera nemačkog giganta za ovu godinu. Zaokret koji je Mercedes izveo A Klasom pre šest godina isplatio se. Tada je od “punačkog” hatchbacka pretvoren u klasičan monovolumen C segmenta, postao dinamičniji i uverljiviji, a što je najvažnije, pogodio ukus publike.
Sada je predstavljen u četvrtoj generaciji sa idejom da još više proširi populaciju potencijalnih kupaca, pa ga je Mercedes što u standardu što među opcionalima napunio luksuzom i tehnološkim rešenjima.
U poređenju sa odlazećim modelom, nova A Klasa donosi više prostora u kabini iako spolja nije porasla. Šta više, porastao je i prtljažnik za 29 litara, ali ono što je važnije, a donekle bilo ograničavajuće, povećan je i otvor prtljažnika. Sve ovo omogućio je za 30 mm povećan međuosovinski razmak i proširen trag točkova.
Što se nove tehnologije tiče, na prvo mesto smešten je MBUX (Mercedes-Benz User Experience) upravljački sistem koji uz veštačku inteligenciju ima sposobnost učenja i prilagođavanja, čime donosi još intuitivnije komandovanje, kako glasom tako i dodirom površina na upravljaču ili samim ekranima.
A instrumente i infotejment Mercedes je sada stavio u jedno zajedničko kućište pa je armatura, gotovo, pretvorena u jedan veliki ekran iako se radi o dva ekrana. U zavisnosti od nivoa opreme ekrani su od 7” ili 10.25”. Isto tako, među opcionalima su i multikontur prednja sedišta, pa čak i mogućnost osvetljenja kabine u čak 64 boje.
Po pitanju aktuelnih vozačkih asistencija, A Klasa može u sebi imati sve što imaju E i S Klasa, uključujući i polu autonomnu vožnju, ali sve automatske sistema prepoznavanja prepreke sa kočenjem.
Novitet, kada počne prodaja u martu stiže i nova generacija motora. Uvodi se novi 1.4 litarski benzinac sa 163KS i 250Nm sa delta oblikom glave cilindara i sistemom gašenja i novim tehnologijama prečišćavanja izduvnih gasova. Uz njega će opciono ići i novi 7G-DCT menjač sa dvostrukom spojnicom. Sledeći benzinac je 2.0 sa 224 KS sa novim Camtronic sistemom razvođenja ventila i stublinama sa Conicshape obradom radi manje frikcije. Uz ovaj motor A 250 do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde i dohvata maksimalnih 250 km/h. Početni dizel je 1.5 litarski sa 116 KS. Kupci će među opcijama imati i 4Matic pogon na svim točkovima, kao i ogibljenje sa aktivnom kontrolom tvrdoće.
Show Comments