fbpx

Peugeot 5008 SUV ili MPV pitanje je sad?

Prvi Peugeot 5008 bio je, gotovo, klasični MPV, segment koji gotovo da je ispario pred najezdom SUV-a. Novi 5008 deklarisan je kao SUV, samo, pitanje je šta je danas 5008?

Peugeot 5008 pojavio se kao model 2009. i promašio. Ne zato što je u osnovi bio promašen model, nego samo zbog toga što se pojavio u vreme kada je klasičan MPV segment počeo da odumire. Pregazio ga je, po mnogima poludefinisani, crossover. Crossover je nastavio da gazi svojim putem, i to najverovatnije zbog toga što ga proizvođači agresivno nude, a ne zbog toga što ga kupci baš toliko žele. A ako je tako, proizvođači trenutno ubedljivo vode, dok crossoveri napadaju sa svih strana.
Peugeot je sredinom prošle godine lansirao novo izdanje 5008. i po sopstvenom nahođenju, nazvao ga SUV-om. U osnovi, jako je teško shvatiti po čemu je ovo SUV. Pogon na svim točkovima nema, klirens od tla mu nije dovoljan da bi se nazvao terencem, tačnije poslužio za iole ozbiljniji silazak sa asfalta, a i oblik karoserije je negde na pola puta do SUV-a.
SUV ili MPV pitanje je sad?
Kakav je zapravo manevar napravio Peugeot novim 5008? Najpametniji mogući. Zadržao je najbolje od praktičnosti i funkcionalnosti MPV-a i zapakovao u manje zaobljenu karoseriju nalik SUV-u. Da li je od ovakvog poteza ispalo nedonošče? Ne, nije. Nije baš ispao SUV, ali ima mnogo ozbiljniji nastup od prethodnika, pre svega zahvaljujući masivnom i visokom prednjem delu i skoro vertikalnim petim vratima. 5008 deluje velik, i jeste poprilično visok, ali sa 4.64 metra nije preterano dug, gotovo kao neki od karavana na granici C i D segmenta. Čak se može reći i samo 4.64, što ga čini sasvim zgodnim za grad, tesne garaže i parkinge sa manjkom prostora. O eksterijeru svako treba sam da sudi. Ima tu podosta već viđenih elemenata kod drugih i to istočnjaka, pogotovo Honde pa i ranijih rešenja Suzukija, ali, svakako nema nedorečenosti ili iskakanja iz generalnog stila. Ono što je najvažnije, više nije povećani 3008, nego sopstveni model. A što se ovog modela tiče, definitivno je u sebi doneo mnogo više nego na sebi.
Neverovatna ponuda prostora
Pre svega, 5008 je sedmosed i to ne opciono nego uvek, tako da, u slučaju da zatreba, tu je i treći red sedišta, koji, kada je sklopljen praktično je nevidljiv. Teško je shvatiti šta je Peugeot uradio da u 4.67 metara dužine stvori ovakvu ponudu prostora, koja se graniči sa neverovatnim.
Zapravo, 5008 je sjajno podeljen na dve zone. Prednja sedišta deli veoma širok i visok centralni greben, na koji je visoko postavljena veoma kratka ručica menjača, držač za dve šolje i naslon za ruke sa pristojnim boksom u sebi. U neku ruku, vozač i suvozač su “zapakovani” u svoja mesta, ali sa obiljem mesta za odlaganje sitnica, i bez pomanjkanja prostora. Prednja sedišta su odlično dimenzionisana i sa dovoljnom bočnom podrškom.
Međutim, pomenuti visoki i široki greben, koji deluje kao da je namenjen za smeštanje menjača nekog vozila sa zadnjim pogonom, završava se između prednjih sedišta. Stražnja klupa nije klupa, nego tri, po dužini, potpuno nezavisno pomična sedišta sa nezavisno podesivim i preklopivim naslonima. Naravno, ne govorimo o foteljama, ali govorimo o pristojno dimenzionisanim sedištima, koja ujedno svojim korisnicima donose veliku ponudu prostora za noge i glave. Pri tom, potpuno ravan pod vozila dozvoljava nesmetanu komunikaciju. Za zabavu dece, tu su i praktični stolovi na naslonima prednji sedišta. I još nešto veoma bitno, sva tri sedišta u srednjem redu imaju Isofix sistem za učvršćivanje dečijih sedišta.  Na kraju tu je i treći red sa dva sedišta, koja definitivno nisu za duži put odraslih osoba, ali za dvoje dece jesu. Pri tom, kada su sklopljena, potpuno potonu u pod vozila i neprimetna su, ali se odatle veoma jednostavno izvlače i stavljaju u funkciju.
I prtljažni prostor je više nego izdašan. Sa spuštenim trećim redom sedišta čak 780 litara, uz mogućnos vađenja trećeg reda sedišta, kada se dobije čak 1000 litara. Razumljivo, kada je treći red u upotrebi, od prtljažnika ostaje ipak malo.
U svakom slučaju, za ponudu prostora i funkcionalnost 5008 od 1 do 10 može da dobije ocenu 11.
Ipak i po neka mana
Peugeot 5008 ne samo da ima mnogo prostora, nego u kavlitativnom pogledu značajno napredovao. Svaki detalj enterijera je pažljivo dizajniran i stilizovan, a preciznost izrade i uklapanja podignuta na visok nivo.
Vozača očekuje pregledna 12.3” digitalna instrument tabla i velik multimedijalni ekran od 8” i veoma lepo stilizovani prekidači. Samo, na upotrebu pomenutog višenamenskog ekrana malo se treba privići. Naime, funkcije (audio, navigacija, vozilo, aplikacije…) se ne biraju dodirom na ekran (koji jeste osetljiv na dodir) nego (originalno dizajniranim) prekidačima ispod njega, što je neuobičajena kombinacija, mada ne i nefunkcionalna.

Ono što je diskutabilno i može jako podeliti mišljenja je upravljač, njegov oblik i prečnik. Osim što je poravnat odole poravnat je i odgore. Dobro, deluje originalno, ali deluje i kao iznuđeno rešenje, kako ne bi sakrivao pogled na instrument tablu. Takođe, malog je prečnika, i iako prelep, deluje kao da više pripada sportskom kupeu nego SUV-u. U svakom slučaju, deluje zanimljivo i sveže, samo koliko funkcionalno u vožnji?
Pre svega udoban
Peugeot 5008 je u vožnji udoban čak i na 18” naplatcima u testiranoj Allure opremi. Iako je karoserija poprilično visoka a klirens od tla 219mm, naginjanje u krivinama nije previše izraženo, mada je malo veće nego kod neki drugih vozila slične klase. Vožnja deluje dosta usklađeno po svim osnovama, a 2.0 Blue HDi sa 150 KS i šestostepenim menuelnim menjačem je više nego dovoljna motorizacija. U osnovi, 5008 nije preterano velike mase, pa se, ako se ne planira česta vožnja sa maksimalnim opterećenjem, može slobodno razmišljati i o manjim, pa i benzinskim agregatima.

U brzom krivudanju dovoljno je dinamičan i precizan, mada se dobija utisak da je upravljač previše malog prečnika i od vozača traži privikavanje. To znači da je sportskim dizajnom i prečnikom upravljač ipak malo izgubio na funkcionalnosti. Na prednjim sedištima, iako se sedi i uspravno i visoko, dodatno prija osećaj “ušuškanosti” i okruženosti koji donose i oblik armature i oplate na vratima, a pogotovo široki centralni greben.
Iako nema pogon na svm točkovima ima selektor modova rada kontrole proklizavanja i elektronike stabilnosti koji se prilagođavaju podlozi uslovima vožnje, a duh SUV-a pomalo donosi i asistencija za vožnju na nizbrdici koja automatski održava brzinu od 7 km/h.
Iako nije izrazito tvrdo trimovan 5008 nije “gnjecav” u vožnji, i balans između udobnosti i dinamičnosti naginje ka udobnosti, ali ne na veliku štetu dinamičnosti. Zvučna izolacija je veoma dobra i buka pri svim režimima vožnje je veoma niska.
Ono što definitivno prija u gradskoj vožnji i pri parkiranju je okretnost i dosta mali prečnik potreban za pun krug, uz kvalitetnu 360 kameru. Pri gradskim manevrima može zasmetati, kratka, precizna, ali i dosta tvrda ručica menjača, pogotovo kada treba naći položaj za vožnju unazad.
Da li je SUV ili MPV?
Na kraju, da li je Peugeot 5008 MPV ili SUV ili nešto treće? Najtačniji odgovor bi bio – nije bitno. Ovo je izrazito prostrano i funkcionalno vozilo dobro izbalansiranih voznih osobina, uz odličnu bezbednosnu opremu, već u baznim paketima opreme. I po toj osnovi, Peugeot je veoma uspešno ukrstio MPV i SUV. Ipak, najbolja vest ostaje na kraju, pogotovo za kupce koji iznad svega traže prostor i funkcionalnost. Testirani model, u Allure paketu odlično opremljen, košta 32.870 evra. U vreme kada mališani iz B segementa dohvataju 20.000 bez mnogo kompleksa, za ovu cenu možemo dodati i “samo”. Naravno, ne zbog toga da bi se bahatili i tvrdili da je kod nas 32.000 evra malo novca, nego zbog svega što se u ovom modelu dobije za taj iznos.

[table id=30 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes A-Klase je osvežen i konačno predstavljen

Mercedes A-Klase je osvežen i konačno predstavljen javnosti, ali izmene na karoserij su teško ...

Taktika odlučuje pre starta 24 časa Daytone

Japanski automobili startovaće se čela trke 24 časa Daytone, a ostali se žale Trka ...

Hyundai Bayon ‘Najbolji uvozni automobil’ za 2022

Hyundai Bayon najmanji član Hyundai Motor SUV porodice dobio je nagradu ‘Najbolji uvozni automobil’ ...

Predstavljena Toyota Yaris Cross

Premijera za Toyotu Yaris Cross bila je predviđena na salonu u Ženevi, ali je ...

Mlađe generacije preuzimaju tržište klasičnih automobila

Po prvi put ikada, članovi Generacije X i Milenijalci su nadmašili “Najslavniju generaciju” i ...

Novi Porsche 911 najbrži u 6., a ne u 8. brzini

Nova Porsche Carrera sve je bliža salonima, a polako se otkrivaju i zanimljivi detalji ...