fbpx

Citroen C5 Aircross i službeno predstavljen

Za Citroen upravo pokazani C5 Aircross je perjanica ponude, barem tako kaže proizvođač

Foto: Citroen

Citroen je u Parizu službeno predstavio novi C5 Aircross, i potvrdio da je ponovo hrabar kao marka. Nekonvencionalnog dizajna novi model podeliće mišljenja, to je sasvim sigurno, ali je isto tako i sasvim sigurno da je Citroen nastavio u pravcu stavljanja oblika karoserije u službu maksimalne udobnosti i funkcionalnosti.

Foto: Citroen

C5 Aircross je opremljen onim što proizvođač obećava da automobil pretvara u leteći ćilim, tačnije, magnetni ćilim. U praksi, radi se o hidrauličnom sistemu koji je već predstavljen u modelu C4 Kaktus, a čine ga hidraulični “omekšivači” na oba kraja amortizera, koji eliminišu udarce i vožnju čine udobnijom. Iz fabrike poručuju da se iza ovog novog sistema ogibljenja nalazi čak 20 patenata. Naravno, C5 Aircross je dobio i “fotetlje” sedišta, na kojima Citroen insistira i na drugim modelima, a što se pokazalo kao dobar pravac – stvoriti osećaj dnevne sobe u kabini automobila. I ot ne samo subjektivan, nego i objektivan osećaj. Za svoja sedišta Citroen koristi više vrsta penaste ispune, i variranje tvrdoće imitira sećaj stvarne fotelje.

Foto: Citroen

Obzirom da insistira i na funkcionalnosti, u C5 Aircross i teorija je prevedena u praksu. Zadnja klupa se sastoji od tri odvojena sedišta, koja se nezavisno pomeraju, pa nude i brojne kombinacije prostora i sedenje ili prtljag. U brojkama, zapremina prtljažnika, po potrebi, varira od 570 do 720 litara, a sa potpuno preklopljenim sedištima raste na 1.630 litara.
Kao i svaki novi model koji ma ambicija da osvoji najviše ocene po pitanju bezbednosti C5 Aircross će se nuditi sa bogatim izborom asistencija, od automatskog prepoznavanja prepreka sa kočenjem i napred i pozadi, upozorenja o bočnom saobraćaju, aktivnim tepomatom i asistencijom za održavanje kolovozne trake.

Foto: Citroen

Vozač na raspolaganju, umesto klasičnih instrumenta koji polako odlaze u zaborav, ima veliki 12.3” ekran sa svim podacima i grafikom koju može prilagođavati po svojoj želji. Centralni višenamenski ekran je sa 8” takođe poprilično velik i zadužen je za audio navigacione podatke i podešavanja.

Foto: Citroen

Od pogonskog izbora, C5 Aircross će na jesen stići da dva benznca od 130 i 180 KS, čak tri dizela, i potpuno novim osmostepenim automatskim menjačem, naravno, kao opcijom. Uz ovih pet pogonskih opcija C5 Aircross definitivno stiže 2019. i sa plug in hibridnim pogonom koji će imati autonomiju od 60 kilometara na čisti elektro pogon.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche sve bliži Formuli 1, ali ne sme da čeka

Porsche je sve bliži Formuli 1, javno govori o zainteresovanosti za ulazak u F1, ...

Maserati MC20 konačno otkriven

Maserati je konačno otkrio svoj dugo očekivani i najavljivani novitet MC20 sa nekoliko iznenađenja ...

Nagrađena autobiografija Damona Hilla

Autobiografija šampiona sveta Formule 1 iz 1996. godine nagrađena je od strane Royal Automobile ...

Vraća se nekadašnja Isetta, ali kao električno vozilo Microlino

Švajcarka marka koja je stvorila sklopive trotinete kreće u proizvodnju Microlina električnog dvoseda veoma ...

Ford je precenio kada dolaze autonomni automobili, kaže šef…

CEO Forda, Jim Hackett, rekao je da je proizvođač “precenio” koliko brzo će potpuno ...

Automobili će zbog eko normi postati preskupi

Prvi čovek Volkswagen Grupe je na salonu Detroitu izneo pretpostavke loše po kupce automobila ...