Gotovo 14 meseci pre nego što Euro 6d-TEMP postane obavezan za sve novoregistrovane automobile u septembru 2019. godine, 79 Opelovih pogonskih jedinica već ispunjavaju striktne nove limite
Zbog toga Opel ima vodeću ulogu u implementaciji budućih evropskih emisionih standarda, koji uključuju merenje stvarne emisije izduvnih gasova (Real Driving Emissions). Benzinske i jedinice na tečni naftni gas u skladu sa Euro 6d-TEMP normom su dostupne kroz celu gamu Opela – koja obuhvata modele ADAM, KARL, Corsa, Astra, Cascada, Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira – kao i kompatibilne dizel verzije.
„Opelov brz prelazak na Euro 6d-TEMP je deo našeg cilja da preuzmemo vodeću ulogu u smanjenju emisije automobila”, rekao je generalni direktor inženjeringa Kristijan Miler (Christian Müller). „Sledeći koraci su 4 elektrifikovana modela do 2020. uključujući i novu generaciju modela Corsa kao električnog modela sa baterijama, kao i Grandland X kao naš prvi plug-in hibrid. Do 2024. bićemo u potpunosti elektrifikovani, sa hibridnom ili električnom verzijom na baterije svakog putničkog modela automobila.” Pored nekoliko novorazvijenih motora, Opel takođe dodaje najsavremeniju tehnologiju svojim aktuelnim pogonskim jedinicama, kako bi dodatno optimizovao tretman izduvnih gasova za Euro 6d-TEMP. Zafira, na primer, dobija novu verziju 1,6-litarskog benzinskog motora sa direktnim ubrizgavanjem. Shodno tome, sve pogonske jedinice Zafire su sada opremljene filterom čestica (uključujući i benzinsku varijantu), dok su dizeli dodatno opremljeni tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR).
Nova verzija benzinskog agregata proizvodi 100 kW/136 ks i dostupna je sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima. Smeštanje filtera benzinskih čestica (GPF) na izduvnoj grani uz samu glavu motora omogućava optimalnu regeneraciju (tj. oksidaciju čestica koje se skupljaju u filteru), što smanjuje emisiju čestica na najmanju moguću meru. U selektivnoj katalitičkoj redukciji (SCR) za dizel motore, AdBlue aditiv se ubrizgava u izduvne gasove, nakon ćega se rastvor se razlaže u amonijak. Azotni oksidi (NOx) ulaze u katalizator u izduvnom sistemu, a zatim se selektivno razdvajaju na azot i vodu. Sa SCR i Euro 6d-TEMP kompatibilnošću, na Opelove dizel automobile ne utiču zabrane za dizel vozila u centrima gradova o kojoj se trenutno raspravlja u Nemačkoj.
Kompaktni SUV Opel Grandland X donosi novi dizel u portfolio pogonskih jedinica brenda. Novi motor je dizajniran da ispuni striktne buduće zahteve za emisijama zahvaljujući inovativnom oksidacionom katalizatoru sa mehanizmom adsorpcije azotnih oksida koji je uparen sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR).
Novi 1,5-litarski, četvorocilindarski, turbodizel sa 96 kW/130 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm pri 1750 o/min u ponudi je sa šestostepenim manuelnim menjačem, kao i sa unapređenom osmostepenom automatskom transmisijom. Novi osmostepeni automatik ne samo da nudi besprekorne promene brzina, već i zahvaljujući niskom unutrašnjem trenju smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. 1,6 litarski dizel motori modela Insignia su takođe opremljeni sa SCR tehnologijom. Iako je potrošnja goriva umerena, Insignia 1.6D pruža superirorne performanse, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i dostižući maksimalnu brzinu od 212 km/h.
Opelova Euro 6d TEMP ofanziva se nastavlja sa modelom Astra. Benzinski motor zapremine 1,6 litara sa 147 kW/200 ks i 300 Nm obrtnog momenta, sada sadrži filter za čestice benzina (GPF). Sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem, 1.6 turbo omogućava Astri hečbek I Sports Tourer maksimalnu brzinu od 235 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 odnosno 7,9 sekundi.
1,6 litarski turbo dizel motor Astre hečbeck sa 100 kW/136 ks i 320 Nm obrtnog momenta je opremljen sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) radi dodatnog smanjenja emisije azotnih oksida. Novi 1.6D će takođe uskoro biti dostupan i za Astru Sports Tourer.
Show Comments