fbpx

Toyota otkrila GR 86 – sekund brži od prethodnika

Šest meseci nakon što je Subaru predstavio BRZ, i Toyota se pohvalila svojim GR86 kupeom prodatim u 200.000 primeraka u prvoj GT86 generaciji

Svoj mali sportski kupe GT86 Toyota je prodala u preko 200.000 primeraka, a ni blizanac BRZ pod makom Subaru nije loše prošao, pa nije postojao razlog da se kupcima ne ponudi i nova generacija ovog modela. Pre šest meseci Subaru je prikazao novi BRZ, a Toyota je upravo otkrila svoju verziju, ali sada pod imenom GR86.
Razumljivo, očekivalo se zadržavanje najboljeg dela koji svakako čini pogon na zadnjoj osovini i vozna dinamika čistokrvnog kupea, ali i korak unapred. Novi GR86 je korišćenjem aluminijuma za krov, prigušivače izduvnog sistema, sedišta i odbojnike prošao kroz dijetu, a novi laganiji krov trebo je dodatno spustiti težište kupea.
Prema fabričkoj informaciji, torziona krutost povećana je za čitavih 50%, ali su dimenzije vozila ostale mahom nepromenjene, Toyota GR86 duga je 4,265m, 1,775 m široka i samo 1,310 m visoka, uz međuosovinski razmak od 2,575 m. Sa standardnim šestostepenim manuelnim menjačem GR86 teži skromnih 1.270 kilograma.
Motor je radne zapremine veće za 400 cm³. Dosadašnji dvolitraš zamenila je pogonska jedinica radne zapremine od 2.4 litre, koja je i dalje bokser konfigiracije i bez pomoći turbokompresora. Da bi dostigao maksimalnih 232 KS mora da se zavrti do povisokih 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment od relativno malih 250 Nm dohvata pri 3.700 o/min. GR 86 novopridošlica u Toyota GR porodicu koju već čine GR Yaris, GR Supra i dolazeći GR Super Sport hiper automobil, ima i doteranu aerodinamiku u cilju poboljšanja vozne dinamike i preciznosti upravljanja. U ukupnom bilansu, novi GR86 skinuo je jednu sekundu u ubrzanju do 100 km/h, koje sada traje 6.3 sekunde.
Prednje oslanjanje je MacPherson tipa sa opružnim nogama, dok je pozadi sportska postavka sa dvostrukim trouglastim ramenima, a na obe osovine su točkovi od 18“ sa relativno uskim 215/40 pneumaticima.
Kabina Toyote GT86 gotovo identična je sa blizancem iz Subarua uz promenjen znak na upravljaču i po koju izmenu u tapacirungu. Instrument tabla je digitalana sa ekranom od 7“, uz infotejment sa ekranom od 8“. Po pitanju bezbednosnih asistencija u GR86 se ugrađuje subaruov EyeSight Driver Assist sistem. Za sada, Toyota je objavila da će GR86 kupcima u Japanu ponuditi ove jeseni, ali što se ostalih tržišta tiče, za sada nema informacija.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfonso Albaisa novi šef dizajna za Nissan.

Novi globalni šef dizajna u nissanu Alfonso Albaisa kaže da je njegova pozicija zastrašujuća. ...

Focusiran na performanse

Fordov najekstremniji hot hatch Focus RS  dobio je Edition verziju sa značajnim mehaničkim unapređenjem ...

Još malo pa gotovo…

Od predstojećeg leta BMW počinje sa prodajom osvežene Serije 1 koja je od 2011. ...

ŠKODA VISION RS – Stvaranje sportske i održive budućnosti

ŠKODA VISION RS će biti premijerno predstavljen na Paris Motor Show 2018. Predstavljanjem modela ...

Toyota Corolla TS – elegantni karavan

Toyota se ozbiljno naradila i potrudila oko povratka Corolle. Nova platforma, novi imidž i ...

Nissan, navodno, predstavlja strategiju sa fokusom na tri tržišta

Pandemija Covid-19 koronavirusa je snažno udarila sve proizvođače automobila, ali se Nissan i pre ...