fbpx

Toyota na LeManu – Golijat protiv Davida

U trkama ništa nije sigurno, favoriti su favoriti. Pol pozicija na startu sutrašnjeg maratona pripada posadi Toyote #8 sa rekordom kruga. Da li je to dovoljno da Golijat pobedi Davida?

Foto: Toyota Gazoo Racing

Opšte mišljenje je da će Toyota ove godine konačno doći do toliko željene titule na 24 časa LeMana. U sedam pokušaja, japanskom timu su se događale toliko bizarne situacije i odustajanja da bi se mogla napisati knjiga sa naslovom: “Tako blizu, a tako daleko”. Ako ništa drugo, Toyoti se mora odati priznanje na upornosti da se dokopa čuvenog pehara, koji svi njeni konkurenti sa staze imaju – Audi, Porsche, Peugeot… A Toyota je tako poznata po malerima u poslednjim krugovima, i u poslednjim metrima praktično u svim kategorijama u kojima nastupa. Od F1, preko relija do WEC.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Ove godine, Toyota je jedini fabrčki tim na čuvenom maratonu u famoznoj “Super sezoni” koja će obuhvatiti dve kalendarske godine i čak dva LeMana. Sa puta Toyoti sklonili su se svi fabrički timovi – Peugeot i Audi i Porsche. Privatni LMP1 timovi teško da mogu konkurisati fabričkom LMP1 čak i uz mnogo jednostavnije pogonske sisteme i bez hibrida i pored “balance&performance” hendikep faktora koji bi ih trebao činiti konkurentnim. Toyota je ove godine Golijat, a svi ostali su Davidi. Samo, David je pobedio Golijata, ne na snagu nego na mudrost. Trke izdržljivosti traže i snagu i izdržljivost i mudrost, pa i ono što inženjeri negiraju, sreću.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Za sada, Toyota ide po planu. Dvostruka pobeda na prvoj trci 6 časova SPA, pol pozicija na LeManu sa rekordom kruga Kazukija Nakajime, i druga startna pozicija za TS050 Hybrid posadu sa brojem 7. Tu su i obećavajućih dve sekunde prednosti po krugu o odnosu na konkurenciju. Svi se sglasni, pa čak i iz tima poručuju: konkurent Toyoti ove godine nisu drugi automobili nego LeMan. Čitavih 24 časa jurnjave tokom koje jedan beznačajni senzor može da pošalje automobil van staze, ili ne baš iskusni vozač iz GTE Am klase, nenavikao na gužvu u noći pri 300 km/h. LeMan je izazov za odgledati ga pred televizorom, a kamoli za vozače, mehaničare, a pogotovo automobil koji će 24 časa biti na granici svojih izdržljivosti. Zbog toga se LeMan izgovara sa respektom, a pobeda pamti zauvek. Toyota je složila sve kockice koje je mogla. Automobil nije nov i nepouzdan, nego evolucija prošlogodišnjeg, sa pre svega unapređenom pouzdanošću.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Dovedena je i mega zvezda iz Formule 1, Fernando Alonso, koji je pokazao i brzinu, ali i svojstvo magneta kada je medijska pažnja u pitanju. A ima i budžeta, nekih 5 puta, pa možda i više od najbližeg konkurenta. Da li je ovo dovoljno da se nakon više od 3.000 kilometara jurnjave pređe linija cilja pre svih ostalih? Videćemo u nedelju u 15:00, i saznati da li će Golijat konačno pobediti, ili će ga mali David ponovo nadmudriti. Realno, Toyota je upornošću, ulaganjima i posvećenošću zaslužila pehar. Samo, čuveni pehar se dobija tek kada se prvi prođe preko linije cilja i nikako drugačije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vinalesu i Yamahi pobeda u Le Mansu

Le Mans kao i uvek donosi uzbuđenja do poslednje krivine. Peta trka MotoGM šampionata ...

ZF E-Mobility gradi novu proizvodnu lokaciju u Pančevu!

Odeljenje kompanije ZF, E-Mobility, gradiće novu proizvodnu lokaciju u Pančevu, potvrđeno je 11. aprila ...

Novi standardi trkačkih kaciga od 2019

FIA je objavila da će od 2019. u Formulu 1 biti uveden novi obavezni ...

Da li će se stvarno zakotrljati Pininfarina H500?

Pininfarina dizajn studio nastavlja svoju saradnju sa novom markom iz Hong Konga Na salonu ...

Kia predstavila unapređeni Stonic

Laki hibrid, novi menjač, bolja povezivost i novi sistemi asistencije samo su neka od ...