fbpx

Stiže V8 XTO Offshore, vanbrodski monstrum iz Yamahe

U septembru na nautičkom salonu u Đenovi, Yamaha će premijerno predstaviti svog vanbrodskog monstruma od 425 KS, V8 XTO Offshore

Foto: Yamaha

S vremena na vreme pojave se stvari koje moraju da dočekaju svoj trenutak i pomere stvari iz osnove. Yamaha će u septembru Evropi predstaviti svoj novi vanbrodski motor, koji će, ne samo snagom, biti pravi dragulj po pitanju tehnologije i ekonomičnosti. Za sve one koji žele mnogo snage, ali na zrcalu svog plovila, a ne u njegovom trupu, stiže Yamaha V8 XTO Offshore, sa 5.7 litarskim agregatom. Po prvi put u nautički svet ulazi direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, i potpuno novi sistem električnog upravljanja.

Foto: Yamaha

Yamaha V8 XTO Offshore namenjena je za najveće RIB-ove, i offshore plovila, koji na svojim zrcalima traže brutalnu snagu, bez obzira na konfiguraciju jednog ili više motora, čije velike elise su u stanju da obezbede dovoljno potiska. Yamaha XTO Offshore je prvi vanbrodski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre. Gorivo se u svaki od osam cilindara ubrizgava pod pritiskom od 200 bara. Sistem napajanja gorivom ima čak pet pumpi, a potreban pritisak ubrizgavanja postiže se u trostepenom sistemu, koji ima dve nezavisne pumpe za gorivo, koje se aktiviraju u specifičnim režimima obrtaja, koristeći rezervoar separatora isparenja goriva. Za maksimalno kvalitetno sagorevanje kod direktnog ubrizgavanja benzina u cilindre neophodno je obezbediti precizan trenutak ubrizgavanja, količinu goriva i njegovo mešanje sa vazduhom u cilindru, za šta se u novom XTO brine složena elektronika. Sa 12.2:1 ovaj agregat ima veoma visok kompresioni odnos, a uz patentirani In-Bank™ Exhaust sistem izduvne grane u svakom cilindarskom redu, obezbeđeno je nesmetano napuštanje izduvnih gasova. Svaki red cilindara ima po dva bregasta vratila u glavi (DOHC), sa pogonom preko samozatežućeg lanca.

Foto: Yamaha

Za rad pod najvećim opterećenjima Yamaha V8 XTO Offshore ima i dvostepeni sistem hlađenja sa standardnim gumenim, ali i drugim metalnim impelerom, kao i uljnu pumpu sa dve komore, a sve zajedno u cilju maksimalno efikasnog podmazivanja i hlađenja pod svim uslovima rada i dugotrajnoj plovidbi na visokim obrtajima. Za Yamaha V8 XTO Offshore pripremljena je i potpuno nova generacija elisa prečnika od 16 do 17 ½ inča, sa ekstremno velikom površinom lopatica i novim sistemom sprovođenja izduvnih gasova, koji povećava efikasnost elise pri vožnji unazad, a pogotovo kočenju prilikom manevara pristajanja.

Foto: Yamaha

Yamaha V8 XTO Offshore je prva na svetu sa potpuno integrisanim sistemom upravljanja, koji je eliminisao sve dosadašnje sisteme poluga, pumpe i creva hidrauličnog sistema. Upravljanje sa ovim sistemom je preciznije, udobnije, a sinhronizacija više motora pojednostavljena.
Yamaha V8 XTO Offshore će svoju zvaničnu premjeru za kupce u Evropi imati na salonu nautike u Đenovi 20. septembra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Yamaha F25 pomera granice

  Novi Yamaha vanbrodski F25 je blizu 25% lakši, i pruža odnos snaga – ...

Tehnologija iz BMW i3 i na vodi

Proizvođač brodskih sistema i pogona Torqeedo integrisao je baterije velikog kapaciteta koje proizvodi BMW ...

Stellantis pravi električnu letelicu sa kompanijom Archer

Stellantis N.V. i Archer Aviation Inc. su objavili da će udružiti snage u razvoju ...

Mercedes-AMG i Cigarette Racing ponovo zajedno

Mercedes-AMG i Cigarette Racing po 12. put su se udružili i kupcima ponudili ekskluzivni ...

Motojet H2O Adrenalin sa decom na Drini

Opština Mali Zvornik, Drina i Zvorničko jezero bili su domaćini Motojet H2O Adrenalin manifestaciji ...

Supermarine, ali ne Spitfire, nego Fury 56

Svako ko ima iole saznjanja o vazduhoplovstvu i avionima koji su učestvovali u Drugom ...