Nemačka marka motocikala Horex nekada je bila pojam, a sada se treći put bori za opstanak uz VR 6 agregate
Marka motocikala Horex nastala je 1923. godine, kada ju je stvorio Fritz Kleemann, vozač i trkač, pa je ova marka dugo tvrdila da je njihove motocikle stvorio vozač za vozače. Do prekida proizvodnje zbog Drugog Svetskog rata, Horex je proizvodio motocikle sa jednocilindarskim agregatima od 250 do 600 cm³, kojima je priključio dvocilindraske paralel twin motore od 600 i 800 cm³. Nakon rata, već 1948. uspostavljena je proizvodnja jednocilindarskim modelom Regina od 350 cm³, da bi se 1951. priključio model Imperator sa paralel twin agregatom od 500 cm³ u OHV konstrukciji. Godine 1954. dodat je paralel twin motor od 400 cm³, a 1955., Regina je prekrštena u Resident.
Horex motocikli bili su popularni i često viđeni u tadašnjoj Jugoslaviji, a često bili izbor tadašnjih trkača. Najveće probleme zadavali su igličasti ležajevi na kolenastom vratilu koji su skraćivali vek agregata.
Na žalost svih poštovaoca ove marke, Daimler-Benz je preuzeo ovu kompaniju 1960. i ugasio proizvodnju.
Pokušaja oživljavanja Horexa bilo je nekoliko, od 1989. pa današnjih dana. Horex postoji kao marka pokušava da privuče publiku željnu egzotike. A njihova tri modele puni su egzotike. Od mnogo karbonskih kompozita, preko sedišta od mikrovlakana, instrument table u obliku velikog tableta.
Ipak, najegzotičniji deo je VR 6 agregat. Ovaj šetocilindraš ima ugao među cilindrima od samo 15º, što znače da se međusobno uklapaju i tako omogućavaju kompaktnu širinu agregata. Radna zapremina je 1.128 cm³ a na točak šalje 161 KS. Za sada Horex nudi tri modela, a ova egzotika u svakom smislu mora poprilično da se plati. Oko 40.000 evra.
Show Comments