fbpx

Da li su bezbednosni sistemi skupi za popravku?

Zahvaljujući mnoštvu bezbednosnih sistema automobili su bezbedniji nego ikada, ali treba imati na umu i da su njihove popravke skupe

Foto: Mercedes Benz

Sa mnoštvom ugrađenih bezbednosnih sistema, čiji cilj je da vozač i putnici budu sigurni, automobili su bezbedniji nego ikada. Sva ova tehnologija radi dobar posao štiteći putnike od opasnosti, ali isto tako može postati veliki trošak u slučaju da joj je potrebna popravka. Prema istraživanju Američke Automobilske Asocijacije (AAA), sva ta tehnologija u najnovijim automobilima može lako podići troškove popravki. Ono što je ranije bilo jednostavano „čukanje“ odbojnicima sada zahteva popravku, zamenu, i kalibraciju mnoštva delova sigurnosnih sistema. Senzori, kamere, strujne instalacije, i mnoštvo drugih delova su povezani sa drugim siistemima automobila, i svi „žive“ na raznim mestima automobila. Na primer, u prednjem delu automobila se nalaze radari i senzori koji su deo sistema za automatsko kočenje i adaptivni tempomat. Ovo može koštati između 900 i 1,300 dolara da se popravi nakon sudara, u slučaju da se ošteti, navodi AAA. Popravka ultrasoničnih senzora za parkiranje košta između 500 i 1,300 dolara. Sistem za praćenje mrtvih uglova ili bočni saobraćaj pozadi može „izvući“ između 850 i 2,050 dolara iz džepa. Postoji još dosta bezbednosnih sistema, a svaki ima senzore koji moraju da se promene u slučaju sudara. Naravno, ovo ne znači da imamo išta protiv svih ovih bezbednosnih sistema. Vrlo je važno je biti upoznat i spreman u slučaju da se neki deo od ovih sistema ošteti u manjem sudaru. Šta više, pomenute cene su za amerčko tržište koje je tradicionalno dosta jeftinije od Evrope, pa vas u evropskim servisima mogu dočekati neprijatnija iznenađenja. Drugim rečima, pamet u glavu i koristiti ove sisteme za ono za šta su predviđeni – smanjivanje rizika od sudara ili njegovo izbegavanje

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW i Daimler gase uslugu deljenja automobila u SAD i Kanadi

„Share Now”, servis za deljenje automobila kojim zajednički upravljaju Daimler i BMW, prekinuće sa ...

Lexus LBX ima pogon od Toyote GR Yaris

Lexus LBX ima pogon od Toyote GR Yaris, a to znači snage na pretek ...

Dacia stiže na Dakar reli 2025.

Dacia stiže na Dakar reli 2025. i to sa pravom vozačkom zvezdom iza upravljača ...

Konačno i vidimo T.50, čudo Gordona Murraya

Premijera T.50 je najavljena za maj 2020. a da razvoj čuda Gordona Murraya ide ...

Renault Scenic E-Tech Electric Automobil godine 2024. u Evropi

Renault Scenic E-Tech Electric je Automobil godine 2024. u Evropi, objavljeno je na Salonu ...