fbpx

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R a u svom Quattro pogonu dobio je razdelnik snage od moćnog RS3

Novi Audi S3

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R a u svom Quattro pogonu dobio je razdelnik snage od moćnog RS3. Kao što je i najavio, Audi peva svoje labudove pesme po pitanju pogona sa unutrašnjim sagorevanjem na putu ka poptuno električnim pogonima. A obećao je da će se od “cilindara” oprostiti sa najboljim što znai i ume.

Novi Audi S3

Novi Audi S3 nije “potpuno novi” nego “novi”, što znači da se radi o restilizaciji odnosnon osvežavanju modela na polovini životnog veka. Međutim, od pored uobičajenij novih farova i lajsni, osveženi Audi S3 dobija i neke zaista značajne i krupne novine, kao što je više snage.

Novi Audi S3

Kao model za 2025. godinu Audi S3 svoj pogon i dalje dobija od 2.0 TFSI, koji je sada pojačan na okruglo 333 KS i koji je u stanju da točkovima isporuči 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz ovo povećanje snaze za 23 KS i 20 Nm o donosu na do sada raspoloživo, Audi S3 postao je snažniji od VW Golfa R, što su mnogi i očekivali. Doduše, treba odmah napomenuti da Golf R tek treba da prođe kroz fazu restilizacije ove godine, pa nije isključeno da će sa snagom podići na nivo koji ima S3, a koji zapravo već ima u specijalnom i rasprodatom Golf R 333 Limited Edition izdanju.

Novi Audi S3

Pored 23 KS više, Audi S3 je dobio i krupnui mehanički novinu u svom sistemu prenosa. Zadnji diferencijal ima razdelnik obrtnih momenata, a uz potpuno novi Dynamic Plus mod vožnje, Audi S3 za 2025. godinu svojoj zadnjoj osovini može isporučiti većinu snage uz optimalnu i nezavisanu raspodelu zadnjim točkovima. Drugim rečima, iako novi Audi S3 službeno nema “drift” mod, njegova mehanička postavka da evidentno donosi. Zanimljivo je i da je “ler” gas sa 1.100 povišen na povisokih 1.300 o/min kako bi novi S3 imao još bolji polazak iz mesta, a inženjeri tvrde da je odziv na komandu papučicom gasa još direktniji i brži nego do sada. Svoj maksimalni obrtni moment agregat isporučuje između 2.100 i 5.500 o/min, a pri niskim i srednjim opterećenjima, turbokompresor uvek zadržava mogućnost da trenutno isporuči maksimalni nadpritisak punjenja. U odnosu na dosadašnji, novi S3 ima nešto kraće stepene prenosa, pa su i pomene stepena prenosa naviše i naniže nešto ranije.

Novi Audi S3

Rezultat unapređenja je da Audi S3 za 2025. godinu do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi uz elektronski ograničenu brzinu na 250 km/h. Na točkovima od 19” fabrički se nalaze Falken performance pneumatici 235/35 R19, a u prednje točkove su ugrađeni perforirani diskovi većeg prečnika sa novim dvoklipnim kočionim čeljustima. U novi Audti S3 ugrađena je i nova generacija elektronske kontrole stabilnosti.
Sve navedene novine, ukljkučujući i LED svetla za dnevnu vožnju koje se mogu personalizovati odnose se na obe karoserijske verzije S3 – limuzinu i hatchback, a ponudu su dodate i četiri nove boje Ascari Blue, District Green, Arkona White i Progressive Red.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alpina A110 u čak četiri verzije u Ženevi

Tri nove verzije Alpine A 110 otkrivene u Ženevi, uključujući i GT4 trkačku Renault ...

Porsche se vraća na reli staze 2020.

Porsche je predstavio koncept kojim će se vratiti na reli takmičenja 2020. u FIA ...

Renault predstavio novi SM3 Z.E.

Renault-Samsung je otkrio novi električni model pod nazivom SM3 Z.E., na sajmu automobila u ...

Loeb pobeđuje, hoće li ugroziti fabričke gigante?

Devetostruki šampion sveta u reliju stigao je do svoje treće pobede na ovogodišnjem Dakaru ...

WRC – Rovanpera nedodirljiv na reliju Estonija

WRC – Rovanpera nedodirljiv na reliju Estonija uz prednost od preko 50 sekundi u ...

Hyundai Veloster već pozira

Novi Hyundai Veloster već pozira pred kamerama, a to znači samo jedno – spreman ...