Ima li Hyundai odgovor u mini segmentu?

Hyundai je za 2018. osvežio svoj i20, trudeći se da ostane konkurentan u paklenom segmentu gradskih mališana

Ni manjih automobila ni veće konkurencije. B segment, odnosno mali gradski automobili su postali klasa u kojoj se vodi ogorčena borba za svakog kupca. Isto je i u svakom drugom segmentu, ali specifikum ove četri metarske klase u činjenici da je proizvođačima ograničen manevarski prostor zbog male margine zarade. Sa jedne strane, razviti i proizvesti konkurentan mali automobil košta sve više, a sa druge strane, kupci nisu blagonakloni povećanjima cena. Zbog toga, da bi se uspelo u B segmentu treba biti jako vešt. Uštedeti a ne zakinuti, ponuditi više a da ne košta mnogo više. Uz sve to, konkurencija u B segmentu je neopisiva, ponuda modela ogromna, a preko svega pobrojanog, crossover manija zahvatila je i ove mališane, pa se kupci čak i ovde opredeljuju za malo povišene, što visinom što cenom, verzije “malih gradskih”. Ali, kako i dalje opstati?
Veličina je bitna, ali i izgled
Hyundai je za 2018. osvežio i20, svog predstavnika u B segmentu. Na polovini svog životnog veka, ovaj model, koji se proizvodi u Češkoj, sasvim solidno se prodaje, a uobičajeno zatezanje bora na karoseriji uz poneku novinu u enterijeru, pomoći će da tako i ostane. Jednostavno, kao i u bilo kom drugom segmentu, i kod ovog gradskih mališana izgled igra značajnu ulogu pri odlučivanju o kupovini. Uz novi LED potpis farova (kod najvišeg pakata opreme), gril hladnjaka i prednji odbojnik, i izmenjene zadnje LED svetlosne grupe, sa malo toga, postignut je svežiji i dinamičniji izgled. Zadržan je C stub u crnoj boji koji vizuelno produžava staklene površine a i celo vozilo, i u ukupnom utisku i20 i dalje deluje sveže.
Subjektivno, osećaj kao u većem vozilu
Enterijer i20, iako nam je već tri godine pred očima, i dalje pre svega deluje prostrano. Čak ni uz opciju crnog “neba”, ne stvara se osećaj klaustrofobije, a dobro iskorišćene zaobljene forme bez oštrih ivica na armaturi obradovaće sve one koji ne preferiraju linije izvučene lenjirom. Završna obrada u enterijeru je veoma solidna, a iako se ovi mališani poslovično ne mogu pohvaliti preterano kvalitetnim materijalima, u i20 ništa ne deluje jeftino, iako se radi o donjem cenovnom razredu.
Prednja sedišta su dobro, čak, jako dobro i bogato dimenzionisana, pa se ni odlazak na letovanje neće pretvoriti u noćnu moru. Podjednako iznenađujući su dugi hodovi podešavanja vozačevog sedišta i po dužini i po visini. Iako opcioni, naslon za ruke je praktičan detalj, i tokom duže vožnje pomoćiće u opuštenijem i udobnijem položaju.
U četiri metra dugom vozilu na zadnjoj klupi se baš i ne mogu očekivati čuda, pa mesta ima onoliko koliko dozvoljava gabarit. Ipak, osobe od 180 cm, mogu se iznenađujuće dobro smestiti, bez manjka prostora za kolena ili glavu.
Instument tabla je analogna, ali sa dobrom i preglednom grafikom, a novina u osveženom i20 je nova generacija infotejmenta sa integrisanom navigacijom i kvalitetnom kamerom za vožnju unazad i novim ekranom osetljivim na dodir od 7”. Za razliku od mnogih drugih koji se opredeljuju za “tablet” stil plivajućeg ekrana, multimedija je u i20 integrisana u armaturu, sa dobro raspoređenim i krupnim komandama oko ekrana, pa je korišćenje svih funkcija veoma jednostavno.
Po pitanju prtljažnika Hyundai i20 je na nivou konkurencije i to onih koji su od negde uspeli da iznađu poneku litru zapremine više. Sa 326 litara zapremine sasvim je dovoljan za odlazak u neki od novootvorenih prodajnih centara, a ako se pretera, preklapanje naslona ide sasvim lako i i20 stiže do 1042 litre zapremine.
Mehanika poznata i proverena
Donji postroj i20 je standardan za segment. Prednje opružne noge su MacPherson tipa, dok je pozadi torziona osovina. U pogonskom izboru Hyundai nudi tri benzinska agregata. Četvorocilindarska opcija je atmosferski 1.25 MPI sa 84 KS, 121 Nm maksimalnog obrtnog momenta i manuelnim petostepenim menjačem. Takođe atmosferski je i 1.4 MPI agregat od 100 KS i 134 Nm, a uz njega je standardni šestostepeni manuelni menjač. Najsnažnija opcija je 1.0 T-GD turbo trocilindraš sa 120 KS i 171 Nm maksimalnog obrtnog momenta, u koji je standardni šestostepeni manuelni menjač, ili zanimljiva 7 DCT opcija sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukom spojnicom, koja svakako olakšava vožnju u gradu.
Okretnost i preglednost je prioritet
B segment je genetski predodređen za gradsku vožnju, pa je prioritetna okretnost, lake komande i dobra preglednost iz vozila sa što manje mrtvih uglova. Hyundai i20 ove ove prioritete ispunjava odlično. Servopojačanje upravljača je snažno, menjač lagan, a papučica kvačila meka. Atmosferski agregat test vozila, ne raspolaže preterano velikim obrtnim momentima, a samim tim ni elastičnošću, pa se menjač mora malo češće koristiti, a tada meke komande i prijaju. Četvorocilindarski benzinac je izuzetno tih, pogotovo na niskim obrtajima. Na otvorenom putu do brzine od 130 km/h, zvučna izolacija je veoma dobra, isto kao i sposobnost upijanja neravnina. U ukupnoj oceni, Hyundai i20 definitivno spada među udobnije predstavnike B segmenta kada se u obzir uzmu trim ogibljenja i mekoća sedišta.

Ipak, svoju udobnost, i20 platio je nešto većim naginjanjem u krivinama, pa će vozačima koji preferiraju oštriju vožnju delovati da je za trenutak neodlučan pri ulasku u krivinu. Međutim, u glavnom se ovde radi samo o subjektivnom osećaju, a i20 čak nema ni tendenciju ka podupravljanju, relativno čestu u B segmentu. U balansu između udobnog i dinamičnog, i20 ide ka udobnom i to mu je definitivno vrlina.
Ostao potpuno konkurentan
Hyundai i20 je tokom prošle godine dobio nekoliko vrlo ozbiljnih konkurenata od Ford Fieste, preko Nissan Micre pa do Seat Ibize i VW Pola, ali je uz uvedena osveženja ostao potpuno konkurentan. Pogotovo uz trenutno važeće akcijske cene, po kojima se može kupiti od 10.290 evra, ukoliko se razmišlja o nabavci vozila iz ovog segmenta, i20 svakako treba uzeti u razmatranje, pogotovo uz 5+2 godine fabričke garancije sa neograničenom kilometražom.

ModelHyundai i20 1.25 MPI Style
Dužina/ širina/ visina (mm)4.035/ 1.734/ 1.474
Međuosovinski razmak (mm)2,570
Masa vozila (kg)1.110
Maksimalna dozvoljena masa (kg)1.560
Zapremina prtljažnog prostora 325 l
Motor1,25 MPI
GorivoBenzin
Broj cilindara/ ventila4/ 16
Radna zapremina1.248 ccm
Snaga pri o/ min. (KS/ kW)84 / 61,8 pri 6.000
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm)121,6 / pri 1.500 - 4.000
Menjač5 stepeni manuelni
Ubrzanje 0-100 km/h13,1 sek
Maksimalna brzina (km/h)170
Zapremina rezervoara za gorivo50 l
Potrošnja na testu6,9 l/100 km
Cena10.990 evra

 

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ispod dve sekunde do stotke: Aspark Owl

U Japanu se sprema novi električni super automobil, a jedan od prototipova je već ...

Kako konvertovati Bugatti Veyron da bude “zabavniji”?!

Od ekipe koja nam je pokazala zašto zamena ulja na Bugatti Veyronu košta 21.000 ...

Hyundai se ne šali sa luksuznom markom Genesis

Genesis, luksuzna marka Hyundaija u Evropi je još uvek u drugom planu, ali, teško ...

Barrichello – srećan sam što sam živ

Bivši vozač Formule 1 tek sada je saopštio u koliko ozbiljnom stanju je bio ...

Volkswagen Touareg – teškaš sa pedigreom

Kralj je mrtav, živeo kralj! U kontekstu Volkswagena, ovo znači da je Phaeton, koji ...

Subaru objavio teaser novog SUV-a

Subaru je objavio teaser fotografiju svog predstojećeg SUV modela sa tri reda sedišta na ...