U projektovanju vozila kompjuteri mnogo pomažu, ali nisu svemoćni. Ništa ne može da zameni aero tunel
Rimac C_Two predstavljen je na slonu u Ženevi, ali upravo prolazi kroz finalna testiranja i doterivanja u aerotunelu. Razvoj drugog hiper automobila u Rimcu traje već više od dve godine. Projekat je krenuo od nule, i od Concept One, preuzeta je samo deja o stvaranju najmoćnijeg hiper automobila.
Tim aerodinamičara krenuo je u razradu već prvih skica prvo na 2D, pa potom na 3D modelu, koristeći CFD (Computational Fluid Dynamic). Ova tehnologija je numerička analiza koja pomaže u boljem razumevanju opstrujavanja fluida, odnosno vazduha oko karoserije vozila. CFD radi po principu razlaganja zone oko karoserije u više od 70 miliona elemenata, nakon čega se uz pomoć super kompjutera analiziraju kompleksne jednačine opstrujavanja za svaki pojedini element.
Rimac je za potrebe razvoja C_Two koristio super kompjuter u Rijeci koji ima 7000 jezgara, a koji je svojom snagom omogućio CFD simulacije stotina varijacija i različitih strategija i geometrija, sve do pronalaska najoptimalnijeg.
Od početnih skica, gotovo svaka površina morala je biti izmenjena iz nekoliko razloga. Od međusobnog usklađivanja svih elemenata, preko konstruktivnih razloga, pa do ergonomije, kinematike i izvodljivosti. Nakon što su CFD simulacije završene, a pre pravljenja alata i kalupa, napravljen je namenski model u razmeri 1:1 i podvrgnut testovima u aero tunelu, sa ciljem da dokažu ili ospore ono što su rekle simulacije. Ovaj model ima potpuno funkcionalne i pokretne aerodinamičke komponente, realistične elemente oslanjanja i kočionog sistema i ventilatore, stvaran pad pritiska na površinama hladnjaka i točkovima koji se okreću.
Testiranja u aero tunelu podeljena su u nekoliko sesija koje su fokusirane na određene zone i ispitivanja: koeficijent otpora vazduha, koeficijent uzgona i efikasnost hlađenja. Kako se pokazalo, CFD rezultati su bili veoma bliski stvarnim rezultatima modela. Na primer, prosečna razlika u koeficijentu otpora bila je samo 2.4%. Treća faza razvoja biće testovi i merenja na stazi koji treba svim dosadašnjim rezultatima da dodaju i veoma bitan subjektivni osećaj vozača, nakon čega će C_Two već biti veoma blizu početku serijske proizvodnje
Show Comments