SsangYong Rexton od ružnog pačeta do…

Kada stignu nove ideje i finansijska injekcija, ispostavlja se da ništa nije nemoguće. Ružno pače, može da se pretvori u skoro pa labuda

Za pojmove giganata, relativno mali južno korejski proizvođač je nekoliko decenija pokušavao da prokrči sebi put u SUV segmentu. Na tom putu imao je, delimičnog, prijatelja i suvlasnika, Mercedes, koji je SsangYongu prepuštao svoje starije platforme i motore koje više nije koristio. Ovo je bila kombinacija koja je, uz dobro uklapanje mogla da funkcioniše, pa donekle i jeste. Samo SsangYong je imao i samog sebe kao najvećeg neprijatelja odlukom da čudnim dizajnom bude i jedinstven i privlačan. A u tome jako nije uspeo. Međutim, današnji SsangYong, uz Mahindru kao vlasnika, postaje sve prijatnije iznenađenje. Postaje prijatan na oko, udoban, odlično opremljen, i razumno cenovno pozicioniran.
SsangYong Rexton živi svoju četvrtu generaciju, a nakon poslednje restilizacije, počeo je i sasvim dobro da izgleda. Uz dosta hroma, aktuelni LED potpis u farovima, i poprilično visoke bokove, deluje velik i ozbiljan. Doduše, dužinom od 4.85 m i jeste velik, i smešta se među ozbiljne ajkule od konkurencije, kojih ima sijaset. I tu sada nastaje osnovni problem. Veliki SUV kupuju i platežno sposobni i oni koji od svog vozila očekuju mnogo više od prevoznog sredstva, a mnogo više kao demonstratora statusa, i to kako gabaritom tako i markom. SsangYong donosi gabarit ali ne i marku. Barem ne još, i neće još duže vreme. Međutim, kada se ego stavi po strani, može se doći i do čudnih zaključaka.
Nije baš Land Rover, ali…
U svom najvišem i najskupljem Diamond izdanju Rexton je odlično opremljeni sedmosed, sa podjednako odličnom ponudom prostora. Ako se samo za nijansu spuste kriterijumi i prihvati poneka nesavršenost u uklapanju, ovde se nema šta ni dodati ni oduzeti. Nekadašnji osećaj bofla je potpuno iščezao, a stigao stil koji se tri puta više novca može naći u Land Roveru.

Da, dobiće se u pomenutom dosta više, ali ko želi prostrana kožna sedišta sa ukrasnim štepovima, ventilacijom i grejanjem dobiće ih i u Rextonu. A tu je i elektro podešavanje i memorija pomenutih sedišta, koja su udobnija od mnogih drugih.

Ni, u slučaju sedmoseda, srednja klupa ništa ne zaostaje. Prostora ima mnogo, a nagib naslona je podesiv. A tu je i treći red sa dva nezavisno preklopiva sedišta, koji najčešće nikada ne bude ni stavljen u funkciju, ali se kupuje po principu „da ne zafali“.

Naravno, kada su podignuta, zafaliće prtljažnog prostora, ali kada se „potope“ u pod vozila, sa 820 litara sigurno neće zafaliti. Sve skupa, odlična ponuda prostora, udobna sedišta i ekstremno bogata oprema – to bi bio Rexton Diamond.
Sve po spisku…
Instrument tabla nije digitalna. Tačnije, brzinomer i obrtomer su analogni, ali je između njih veliki 7“ info ekran, sa prilagodljivim prikazom. Multimedija je veliki 9.2“ ekran osetljiv na dodir, sa Android i Apple Car Play aplikacijama, DAB audio sistemom i TomTom navigacijom. Grafika je jednostavna, ikone velke i pregledne, korišćenje intuitivno.

Pametni ključ se potpuno uklapa u kompletnu opremu, a spisak bezbednosnih asistencija je u Diamond opremi podugačak. Od automatskog prepoznavanja prepreke sa kočenjem, preko upozorenja na saobraćaj u mrtvom uglu i poprečni saobraćaj, upozorenje o napuštanju kolovozne trake, 360° kamera, aktivna duga svetla. Praktično, većina aktuelnog i dostupnog na tržištu.
Još uvek pravi terenac…
U najezdi „softroadera“ pravi terenci postali su retke biljke. Realno, obzirom da SUV kupuju najvećim delom oni koji nikada neće sići sa asfalta, šasija, selektivni 4×4 pogon redukcija nisu na vrhu spiska želja. A Rexton upravo podseća na na ono što je „offroader“ nekada i bio. Postavljen je na šasiju, što mu daje ogromnu čvrstoću i sposobnost vuče prikolice velike mase. Ovo jeste staromodno rešenje, koje donosi i veliku masu vozila, ali i najbolje kada se očekuje čvrstina i nosivost.

Sa druge strane, prednja dvostruka trouglasta ramena nisu ni malo staromodna, a u kombinaciji sa krutom osovinom pozadi pružaju duge hodove dorasle terenskoj vožnji. Motor je zapremine 2.2 litre, prenos automatski šestostepeni ili sedmostepeni, i to Mercedesov 7 E Tronic. Pogon je standardno na zadnjoj osovini, dok se elektronskim selektorom uključuje i prednji ili redukovani. I da budemo jasni, korišćenje reči staromodno, može se tumačiti i klasično. Elektronska parkirna kočnica sa auto hold funkcijom i kontrola brzine na nizbrdici sigurno nisu staromodni.
Pre svega tih
Da li je pomenuti 2.2 litarski turbo dizel Mercedesov ili nije, ili je neka kombinacija, manje je bitno, obzirom da ima impresivnu kulturu rada. Tih i uglađen motor, uz odličnu zvučnu izolaciju, Rexton je po toj osnovi više nego udoban dugoprugaš, a sa prosečnom potrošnjom od 8 litara čak i ekonomičan. Sa 11 metara potrebnih za pun krug, za svoj gabarit je i sasvim okretan. Međutim, nije baš ni savršen. Relativno meko je trimovan, da bi zadržao udobnost, što u krivinama izazova dosta naginjanja 2.2 tone teškog SUV-a. Upravljač je u gradu prijatno lagan, ali u brzim krivinama ne pruža osećaj kontakta sa podlogom.

Pri vožnji sa zadnjim pogonom, oštro dodavanje gasa izazvaće proklizavanje zadnjih točkova i lagano preupravljanje, do trenutka kada kontrola proklizavanja i ESP ne stupe u akciju. Sa druge strane, menjač je dobro usaglašen sa snagom i 420 Nm raspoloživih od 1.400 o/min. Uz 181 KS, teški Rexton nije sprinter, ali nije ni „lenština“. Do 100 km/h potrebno mu je malo ispod 12 sekundi. Ono što je na našim putevima najbitnije, neravnine dobro apsorbuje.

Za razliku od Mussa koji se nalazi na identičnoj platformi, daleko manje nervozno reaguje na poprečne neravnine, i efikasnije ih upija. Što se tiče vožnje van asfalta, sve dobro što mogu šasija i pogon, malo kvare dugi prepusti preko točkova, a pogotovo pozadi, pa su ulazni i izlazni uglovi nešto manji, iako je za svaku pohvalu dobra zaštita podvozja. I zapravo, mora se ponoviti najupečatljivija osobina, Rexton je izuzetno tih, kako po pitanju buke motora, tako i šumova vetra i kotrljanja točkova.
Odlično opremljen teškaš za razuman iznos
Za SsangYong Rexton u najvišem Diamond paketu opreme treba izdvojiti 41.990 evra. Ako govorimo o aktuelnoj SUV ponudi, za taj iznos se može dosta toga kupiti, međutim, ne treba zaboraviti da je Rexton pravi terenac, sposoban da za sobom povuče i prikolicu od 3.000 kilograma. Uz to je sedmosed, i to odlično opremljen. Zapravo, Rexton, (kao ni njegov pick up blizanac Musso) nema direktnog konkurenta, nego je smešten negde  između terenskog grubijana i aktuelnog SUV-a. Kada se podele i pomnože sposobnosti, udobnost i oprema, ispostavlja se da Rexton košta upola onoga što treba platiti kod drugih. Neko će reći da će imati pad velik pad vrednosti u drugoj prodaji, i biti u pravu. Samo, treba malo razmisliti od koje početne cene je procentualno velik pad vrednosti, pa će se ispostaviti da je zapravo gubitak u novcu mnogo manji. O SsangYong Rextonu, kao izboru terenca treba ozbiljno razmisliti.

ModelSsangYong Rexton 2.2
Dužina/ širina/ visina (mm)4.850/1.960/1.825
Međuosovinski razmak (mm)2.865
Masa vozila2.130-2.243
Nosivost830
Zapremina prtljažnog prostora 820
Motor2.2 Turbodizel
GorivoDizel
Broj cilindara/ ventila4/16
Radna zapremina2.157
Snaga pri o/ min.181/4.000
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min.420 od 1.600
MenjačAutomatski 7 E Tronic
Ubrzanje 0-100 km/h11.8
Maksimalna brzina km/h185
Zapremina rezervoara za gorivo70
Cena testiranog modela41.990 evra
  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Muke za Mercedes

Prema trenutnim podacima Mercedes-Benz će povući oko milion vozila zbog problema sa vazdušnim jastukom, ...

Da li bi Audi TT mogao postati sedan?

Mercedes- Benz ima CLA, a BMW će uskoro imati Seriju 2 Gran Coupe. Međutim, ...

Volkswagen je navodno trebao da pomogne u privatizaciji Tesle

Postoji mogućnost da je Volkswagen ponudio pomoć Elonu Musku, ali da je CEO Tesle ...

A sada ipak zvanično – Mercedes CLS

Mercedes je na L.A. Auto Show zvanično predstavio novi CLS. Ima nove motore, veći ...

Mercedes A-Klase – kada menjaš, menjaj temeljno

Kada menja, Mercedes menja temeljno. Dobro, ne baš uvek, ali u slučaju nove A-Klase, ...