Dok se evropski proizvođači utrkuju u povlađivanju Kinezima, kineski proizvođači automobila imaju velike ambicije u Evropi
Da automobilska industrija nije ogroman biznis, mogli bi u šali reči da se Evropa i Kina igraju trampe tržita. Naravno, automobilska industrija je daleko od šale, pa najave i strategije kineskih proizvođača ni ne treba shvatiti kao šalu. Dok se svi veći evropski proizvođači automobila utrkuju u povlađivanju kineskim kupcima i ovom gigantskom, sve potencijalnijem tržištu, iz najmnogoljudnije zemlje na planeti stižu zanimljive najave. Do sada, nikada niti jedan kineski proizvođač nije uspeo da postigne ozbiljniji uspeh na evropskom tržištu, iz razno raznih razloga. Pre svega, na putu do kupca prepreka je bio loš kvalitet i činjenica da su svi ponuđeni modeli bili, u glavnom, neuspešna kopija nečega već postojećeg. Međutim, vremena se menjaju. Tačnije, promenila su se. Pre desetak godina, kineski proizvodi su izazivali podsmeh, ali se Kinezi nisu smejali nego radili i ušli u garaže Evropljana i to vrlo uspešno. Na direktno svojim automobilima, ali jesu svojim kapitalom. Tek da se podsetimo, ko je vlasnik Volvoa?
I dok Kina kao država stimuliše svoje poslovne ljude da ulažu van granica Kine, što oni uveliko i rade, Great Wall najavljuje drugačiji ulazak u Evropu. Za one koji ne znaju, Great Wall je specijalista za SUV i pick up vozila, a 2016. širom sveta je prodao više od milion vozila. Ovaj proizvođač krajem 2020. ili početkom 2021. će Evropi ponuditi svoja električna vozila, a prvi model će biti limuzina sa četiri sedišta, autonomijom od 350 kilometara i cenom, sa subvencijama, od oko 8.000 evra. Vozilo će se prodavati pod markom Ora, Great Wallovom markom električnih vozila.
Još najmanje dva start up proizvođača EV-a iz Kine “napašće” Evropu. Šefovi Bordrin Motorsa kažu da su ih kontaktirali zainteresovani distributeri koji bi uvozili njihov SUV B segmenta. Predsednik ove kompanije Huang Ximing, inače bivši inženjer u Fordu, tvrdi da su zainteresovani distributeri pre svega oduševljeni autonomijom od 550 kilometara, masom ispod dve tone i cenom od 27.800 evra.
Thunder Power, još jedan start up, potpisao je ugovor sa belgijskim vlastima o izgradnji pogona za razvoj i proizvodnju svojih vozila, prilagođenih upravo Evropljanima, sa planiranim početnim kapacitetom od 10.000 vozila.
Ni SAIC, državna kompanija, koja je 2014. prodala preko pet miliona vozila, ne sedi skrštenih ruku. Pod markom GM, koji je kupila 2007. najavljuje ofanzivu sa električnim verzijom SUV-a MG ZS, i to već početkom 2019.
Očigledno, vreme šale na račun kineskih automobila je prošlost, ali njihova stvarnost tek treba da dođe. Poharali su svet mobilnim telefonima, pa zašto ne bi i automobilma? Samo, pre toga, moraju da se dokažu mnogo čime. Od dizajna, preko bezbednosti, kvaliteta, pa do cene i pouzdanosti. Put je dug, ali nije i nemoguć.
Show Comments