fbpx

Formula 1 – F1 bolidi po novim pravilima malo brži od F2!?

Formula 1 – F1 bolidi po novim pravilima malo brži od F2, strah je koji trenutno izražavaju šefovi timova, ali FIA je optimistična

Formula 1 – Foto: Screenshot Formula 1.com

Formula 1 – F1 bolidi po novim pravilima malo brži od F2, strah je koji trenutno izražavaju šefovi timova, ali FIA je optimistična. Nikolas Tombazis kaže da je zabrinutost da će bolidi F1 2026 biti samo nekoliko sekundi brži od F2 mašina preuranjena jer će to biti rešeno u „završnoj fazi“ propisa. Ranije ovog meseca FIA je otkrila dugo očekivane tehničke propise F1 2026, koji stavljaju naglasak na manje, lakše i okretnije automobile.

Formula 1 – Foto: Screenshot Formula 1.com

Iako je u početku veliki deo razgovora u pripremi za otkrivanje bio o tome kako će pravila za karoserije bolida funkcionisati sa evolucijom V6 turbo-hibridnog motora, nakon zvanične objave velika je zabrinutost je da će automobili biti spori. Direktor tima Williams James Vowles otišao je toliko daleko da je sugerisao da bi F1 bolidi za 2026. godinu mogli biti samo nekoliko sekundi brži od onih u Formuli 2. Otkrivajući da je Willijams isprobao nova pravila u simulatoru, dodao je: „Imperativ je da smo (Formula 1) i dalje vodeća serija u motosportu. Tako nas vidim. Mi smo vrhunac ovoga. S toga, kao rezultat toga, moramo da budemo sigurni da održavamo performanse i brzinu koju imamo. A trenutno postoji neusklađenost, suštinski. Razlika u performansama u odnosu na F2 bolid mogla bi biti samo nekoliko sekundi.”

Dmotion.rs preporučuje: FIA je objavila pravila za bolide Formule 1 za 2026. godinu

Šefovi rivalskih timova ponovili su njegovu zabrinutost, ali prema Tombazisovim rečima, one su preuranjene jer još uvek predstoji konačni nacrt. „Mislim da su strahovi tačni“, rekao je direktor Odeljenja za jednosede FIA pre nego što je dodao, „…jer ljudi prave snimak onoga što su propisi sada na komadu papira i daju komentare na osnovu šta vide. Tako da se ne brinem o ovim pitanjima koja su pokrenuli ljudi. Jasno je da imamo velika očekivanja da napravimo neke korake u učinku, i upravo zbog toga smo za početak postavili relativno nisku letvicu, tako da to možemo da nadogradimo u saradnji sa timovima. Povećati downforce na ovim automobilima je zapravo prilično lako, ako imate slobodu u prpisima, a to je upravo korak koji želimo da preduzmemo, tako da razumem komentare. Ne mislim da postoji zabrinutost da ovi automobili neće biti brži od F2 ili bilo čega sličnog. To će biti 100 odsto rešeno u poslednjim fazama doterivanja novih pravila za bolide Formule 1.”

Formula 1 – Foto: Screenshot Formula 1.com

Prihvatajući da „još treba da se izvrše poboljšanja“, on kaže da FIA „očekuje razumnu količinu dodatnog posla“ pre nego što WMSC u decembru potpiše konačni nacrt pravilnika. Ne samo da će Formula 1 automobili ua 2026. godinu biti uži i kraći sa ciljem da se olakša ukupna masa automobila, već će imati i aktivnu aerodinamiku. Šef tima Red Bulla Christian Horner takođe je pozvao na određenu količinu „slobode“ za dizajnerske timove. „Teško je, zar ne? Kao što je Colin Chapman govorio, pokažite mi pravila i ja ću odlučiti da li ću ući ili ne“, rekao je. „I mislim da je to isto za sve, biće kompromisa. Mislim da je najvažnije da postoji dovoljno slobode da postoji razlika između automobila kako ne bi svi izgledali identično.”

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 počela – lud dan u Alpima

Ako cela sezona Formule 1 makar i hendikepirana Covid pandemijom bude kao prva trka, ...

Honda Urban spremna za Frankfurt

Svetska premijera Hondinog koncepta električnog vozila Urban na Sajmu automobila u Frankfurtu Honda na ...

Posle 14 godina novi RR Phantom

Rolls-Royce je predstavio novi Phantom, koji pored potpuno nove platforme ima još bogatije mogućnosti ...

Najprodavaniji Opel modeli dostupni odmah za isporuku!

Sada možete da imate sve! Inovativne nemačke tehnologije, odvažan i čist dizajnerski potpis, komfor ...

Nissan Leaf, najprodavanij EV u Evropi u Beogradu

Leaf, najprodavanije električno vozilo u Evropi na štandu Nissana Nissan Leaf proglašen za električno ...

Toyota predstavila Yaris GR sa SUS motorom na vodonik

Toyota je u svom višestruko nagrađivanom modelu GR Yaris prikazala eksperimentalnu tehnologiju motora s ...