Mercedes CLA 200 – evolucija sa logikom

Mercedes CLA na prvi pogled deluje kao besmislena evolucija sedan verzije, ali na drugi pogled stvari se iz korena menjaju

Nije novina da proizvođači, čak i iz premijum segmenta, isti model nude u nekoliko karoserijskih verzija. Šta više, poneki čak i preteruju u šarenilu svoje modelne ponude, ali, očigledno, dok je kupaca biće i takvog šarenila. Mercedes-Benz je svoju A Klasu odavno pretvorio u standardni hatchback C segmenta, pa je izvođenje nešto duže trozapreminske sedan verzije logično i potpuno opravdano. Prema nekadašnjim standardima, treća karoserijska evolucija bio bi karavan.

U redu, ta vremena su odavno prošla, traži se nešto originalnije. Samo gde je logika i opravdanje u stvaranju praktično još jedne trozapreminske varijante “istog” modela na istoj platformi sa identičnim međuosovinskim razmakom, pa i motorima uz zasebnu troslovnu oznaku CLA? Na prvi pogled, nema nikakve logike, ali drugi, detaljniji pogled, pokazuje da logika stiže kada se doda drugačiji stil, oštrija vozna dinamika, a zadnja torzija zameni multi linkom.
Karoserija Mercedesa CLA zapravo ima malo veze  sa A Klasom Sedan. Iako je međuosvinski razmak od 2.729 m identičan, CLA je duži za gotovo 14 centimetara. Iako je od limuzine niži samo jedan centimetar, CLA ima popuno drugačije proporcije. Kada se tome doda krov koji se u kupe stilu rano spušta nadole i C stub pod oštrim uglom, rezultat je prelepa kompaktna kupe limuzina.

Da bi se dodao i začin originalnosti i stila, prozori na vratima su u “fensi” stilu ostali bez ramova, što sa inženjerskog stanovišta uopšte nije bio lak zadatak, ali je efekat više nego vidljiv. I da dodamo da je ovo odstranjivanje ramova izvedeno preciznije neko kod mnogo skupljih modela više klase drugih marki. Jednostavniji posao, ali dobar vizuelni efekat svakako je postignut karakterističnim “ispupčenjima” na poklopcu motora. Mercedesovo pretvaranje limuzine u kupe limuzinu je izvedeno sa stilom i sigurno ne nekom jeftinijom i bržom prečicom. Odgovor na pitanje “čemu i kome CLA” koje se već verovatno samo od sebe javilo, stiže uskoro.
Da li je stil ugrozio funkcionalnost?
Da li je i koliko žrtvovana funkcionalnost zarad stila? Nije neka velika novost da kupe forma karoserije sama po sebi baš ne ide pod ruku sa funkcionalnošću.

U svom prednjem delu, CLA može da se pohvali ponudom prostora na nivou još većih modela. Ilustracija je činjenica da se iza upravljača udobno i bez manjka prostora smešta vozač visine 208 cm, što je izuzetak a ne pravilo u bilo kom segmentu automobila.

Na Dmotion testu bio je CLA 200 Coupe u visokom Edition 1 paketu opreme, koji svakako doprinosi utiscima. Odlično dimenzionisana prednja sedišta su sportska sa odličnom podrškom i dugim hodovima. Deo su AMG Line opreme, kao i sportski “podrezani” upravljač, crno “nebo”. Međutim, bez obzira na paket opreme, ostaje dobra ergonomija, visok kvalitet materijala i precizna završna obrada.
Za razliku od prednjeg dela kabine, ostaje pitanje funkcionalnosti zadnje klupe, obzirom na kupe formu karoserije. Odgovor je da prostora za noge putnika pozadi ima sasvim dovoljno, ali ako su vozač i putnik pozadi preko 180 cm, evidentno će manjkati prostora za glavu. Niže osobe od pomenute visine neće imati nikakvih problema da se smeste, tim pre što se zadnja vrata otvaraju pod gotovo 90°.
U osnovi Mercedes CLA, iako visoko stilizovana kupe limuzina, bez problema može da odigra ulogu porodične limuzine, pogotovo ako će se na zadnjoj klupi voziti deca, a u tome pomaže i iznenađujuće velik prtljažnik zapremine 460 litara. To znači da prtljažnog prostora ima sasvim dovoljno, ali se mora računati sa tim da je zbog specifične forme zadnjeg dela otvor za pristup relativno mali i da je prag prtljažnika izrazito visok.
Dobro poznati MBUX
U pomenutom paketu opreme, koji donosi i posebno kabinsko osvetljenje, enterijer CLA je, pogotovo noću, impresivan.

Dobro poznati MBUX sistem na svom integrisanom gigantskom ekranu donosi digitalne instrumente sa velikim brojem opcija izbora grafike, ali u svako slučaju uvek pregledne i razumljive grafike.

Infotejment i navigacija, kao i pripadajuće opcije i aplikacije zavise od izbora dodatne opreme i svakako doplate, ali ko se odluči da “zavuče ruku u džep” dobiće mnogo toga, a pogotovo uživati u vožnji noću sa prilagodljivim ambijentalnim svetlom.

Realno, jedino što se ne dobija, a Mercedes je sigurno mogao naći načina, mada verovatno ne i “matematike”, je činjenica da vozač pred sobom u sve četiri verzije uvek pred sobom ima identičnu sliku, obzirom da u potpunosti dele enterijere. Malo individualizacije, kao što je to uspešno izvedeno na eksterijeru, dobro bi došlo i u enterijeru.
Multilink pozadi
Iako je CLA evolucija A Klase, za bilo koju pogonsku opciju standardna je multilink zadnja osovina. Šta više, zanimljivo je da Mercedes CLA, iako po vokaciji kupe, se kupcima nudi sa širokim rasponom snaga motora, od samo 116 KS, pa sve do 421 KS. Testirana CLA 200 verzija je druga po snazi u benzinskom delu ponude. Četvorocilindarski 1.3 turbo benzinac zapravo ima 1.332 cm³. Ovo je platforma sa prednjim pogonom točkova preko sedmostepenog DCT menjača i stiže sa 163 KS, a maksmalni obrtni moment od 250 Nm na raspolaganju je već od 1.620 o/min.
Precizno i udobno
Iako se Mercedes CLA 200 Coupe ne može pohvaliti sa preterano mnogo snage, mali turbo se sasvim uspešno bori sa relativno malom masom vozila od 1.325 kilograma, a u pomoć svakako dolazi i odlična aerodinamika karoserije. Šta više, uz AMG Line paket opreme dolazi i “naštimovan” zvuk motora, pa je zvučna kulisa kao da ima više cilindara od stvarnosti. Pomenuti paket opreme donosi i spušteno oslanjanje i tvrđe ogibljenje, i ceo koncept ove kupe limuzine dobija potpuno zaokruženu i ukomponovanu priču.

Upravljanje je vrlo direktno, kočenje uverljivo, i uz solidan balans i odabran sportski mod može se uživati u dinamičnoj vožnji. Šta više, u Sport modu, menjač postaje možda i previše revnosan pa na promene stepena prenosa čeka poprilično dugo. Ali, ko nije pristalica ambiciozne vožnje tu su ostale postavke modova vožnje i CLA postaje sasvim udobna i prijatna za vožnju kupe limuzina, koja je zvučno vrlo dobro izolovana. Od 1.3 motora ne treba očekivati preteranu ekonomičnost.

U gradskim uslovima potrošnja je oko 8 l/100 km, dok će se na autoputu i “krstarećih” 130 km/h zadovoljiti sa 61 do 6.3 l/100 km. Iako je u gradskoj vožnji CLA vrlo okretan, treba računati sa dosta lošom preglednošću unazad, koja se eliminiše odličnom ali dosta skupom opcionom kamerom za vožnju unazad.
Mnogo stila i dosta funkcionalnosti
Ispostavlja se da CLA ima iznenađujuće dobro procenjeno mesto i poziciju u ponudi cele A Klase. Namenjen je onima koji žele više stila, i nemaju problem da svoje želje i ukus dodatno plate, i žrtvuju “mrvicu” funkcionalnosti.
A da li je razlika između A Klase Sedan i CLA samo u stilu i za oko 3.000 evra višoj ceni? Ne, nije samo u stilu, nego i u višem nivou vozne dinamike i većoj preciznosti upravljanja. CLA je dobio sportsku notu koju nagoveštava karoserija, a slučaju test vozila i AMG naplatci od 19” i još dosta detalja vezanih za visoki paket opreme.

U vezi sa “visokim paketom”, stiže i cena koja je za testirano vozilo 53.066 evra i svakako nije mala. Međutim, vredi pažljivo pogledati cenovnik CLA Coupea (funkcionalnija opcija po pitanju funkcionalnosti prtljažnika je CLA Shooting brake), obzirom da je raspon cena veoma velik, pa se u ovu lepu kupe limuzinu može sesti i za dosta manji iznos, i, ko zna, možda vežbati za CLS, jednog dana…

Model

Mercedes-Benz (C118) CLA 200 Edition

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.688/ 1.830/ 1.439
Međuosovinski razmak (mm) 2.729
Masa vozila (kg.) 1.325
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.935

Zapremina prtljažnog prostora (l)

460

Motor

CLA 200

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.332

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

163/120 pri 5.500

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 250 pri 1.620
Menjač

Sedmostepeni automatski sa dvostrukom spojnicom

Ubrzanje 0-100 km/h

8.5

Maksimalna brzina km/h

230

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

43

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.7 – 8.2

Cena testiranog modela 53.066 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Koenigsegg – čestitamo, ali ipak možemo brže

Koenigsegg je čestitao Bugattiju na novom brzinskom rekordu, ali dodao da neće dugo biti ...

Počinje nervoza u timu Red Bull-Honda

Dr Helmut Marko, specijalni savetnik u timu Red Bull poriče nervozu u Hondi zbog ...

Ponovo crveni prvi startni red

Sada više nije šala i slučajnost, Ferrarijevi vozači su ponovo iza sebe ostavili Mercedesove ...

Audi Sport otkrio novi RS Q3 i RS Q3 Sportback

Audi Sport je proširio svoju liniju SUV modela visokih performansi modelom RS Q3, kao ...

Dvostruka pobeda za Toyotu u Šangaju

Na trci 6 Časova Šangaja, fabričke posade Toyote nisu dozvolile nikakva iznenađenja Petu trku ...