fbpx

Ford se u Evropi reorganizuje – ponovo…

GM se svojih poslova u Evropi rešio tako što je prodao Opel, a Ford tako što se reorganizuje, ponovo, treći put za 10 godina

Foto: Reuters

Ford u Evropi gasi modele, otpušta radnike, zatvara pogone – opet. I to treći put samo u poslednjoj deceniji. Marka sa plavim ovalom je isto ovo radila 2012. i 2016., rešavala se gubitaša u Evropi. Iz Forda je upravo najavljeno da se definitivno gase C-Max i Grand C-Max, zatvara pogon u Bordou u Francuskoj i konsoliduje centrala u Engleskoj. Takođe, na tapetu je i diskusija o zajedničkoj firmi u Rusiji, koja godinama ne donosi očekivane rezultate, tačnije zaradu. CEO Forda, Jim Hackett, ima stav da je ovo put ka „vitkoj“ kompaniji, koja će maksimalizovati profite.
Samo, Hackett je treći CEO Forda sa istim problemom, koji njegova dva prethodnika nisu uspela da reše – Evropa ne donosi (dovoljnu) zaradu. Alan Mulally, kojem se pripisuje spasavanje Forda, pokušao je da poslovanje američkog giganta u Evropi 2012. spase ogromnom reorganizacijom, otpuštanjima hiljada radnika i zatvaranjima pogona. U to vreme, sporni program oporavka izazvao je štrajkove i proteste, ali je i doneo kakvi takvu konsolidaciju biznisa. Međutim naslednik Mulallya, Mark Fields, smatrao je da treba nastaviti sličnom strategijom, pa je 2016. ponudio sporazumni otkaz za čak 10.000 radnika, kako bi ostvario oko 200 miliona dolara uštede u administrativnim i prodajnim troškovima. I tada je najavljeno gašenje neprofitabilnih modela. Šta više, za kratko, strategije oba bivša CEO-a Forda, doneli su rezultate, pa je 2015. Ford Europe iskazao profit od 259 miliona dolara, a naredne 2016. rekordnu zaradu od 1.2 milijarde dolara. Na žalost, već 2017. profit se sunovratio za 81%. Drugim rečima, zaposleni, dobavljači i kompanija su prošli kroz pakao, ali bez mnogo koristi.
Problem nezadovoljavajućeg poslovanja u Evropi General Motors je rešio tako što je prodao Opel, i otišao iz Evrope. Ford i dalje smatra da vredi imati operacije na Starom kontinentu. Ford je broj 1 u prodaji komercijalnih vozila, a 2018. našao je „zlatnu koku“ u prodaji Mustanga, koji se, naravno, uvozi iz SAD. Menadžeri Forda za evropsko tržište kažu da je Evropa neobrađeni dijamant, koji će zasijati kada se pažljivo obradi. Obrađujući dijamant (ponovo), Hackett (ponovo) otpušta radnike i zatvara pogone, a moral u kompaniji pada li pada. Scenario ovog filma već je viđen, samo je pitanje kakav će biti završetak. Na žalost, reči pokojnog Marchionnea pokazuju se tačnima – Evropa ima viška proizvodnih kapaciteta i to čak 20%, i to je ono što uništava profit. A kako se rešiti viškova? Tako što će se zatvoriti ili prodati, samo, kome. Možda, u slučaju Forda, Volkswagenu?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin DB 11 sa V8 motorom – pogodite čijim?

Na festivalu brzine u Goodwoodu predstavljen je Aston Martin DB 11 sa V8 agregatom, ...

Rolls-Royce i 8.000 sati za drvo

Rolls-Royce i 8.000 sati za drvo koliko je utrošeno za oplate u najnovjem Droptail ...

Enterijer Audija Q6 e-tron je otkriven

Enterijer Audija Q6 e-tron je otkriven, dosta pre nego što će biti otkriven eksterijer ...

Al-Attiyahu pobeda i 4. dana Dakar Relija

Nasser Al-Attiyah polako ali sigurno se približava vrhu tabele, a kod motociklista smena u ...

Subaru pred publikom sa novim XV-om i Foresterom

Subaru SCG je postiocima Salona predstavio modele XV i Forester, ali i zanimljivu nagradnu ...

Zbog polomljenog zavrtnja Racing Point bez trke

Racing Point je otkrio zbog čega Nico Hulkenberg nije startovao na VN Velike Britanije, ...