fbpx

Ford se u Evropi reorganizuje – ponovo…

GM se svojih poslova u Evropi rešio tako što je prodao Opel, a Ford tako što se reorganizuje, ponovo, treći put za 10 godina

Foto: Reuters

Ford u Evropi gasi modele, otpušta radnike, zatvara pogone – opet. I to treći put samo u poslednjoj deceniji. Marka sa plavim ovalom je isto ovo radila 2012. i 2016., rešavala se gubitaša u Evropi. Iz Forda je upravo najavljeno da se definitivno gase C-Max i Grand C-Max, zatvara pogon u Bordou u Francuskoj i konsoliduje centrala u Engleskoj. Takođe, na tapetu je i diskusija o zajedničkoj firmi u Rusiji, koja godinama ne donosi očekivane rezultate, tačnije zaradu. CEO Forda, Jim Hackett, ima stav da je ovo put ka „vitkoj“ kompaniji, koja će maksimalizovati profite.
Samo, Hackett je treći CEO Forda sa istim problemom, koji njegova dva prethodnika nisu uspela da reše – Evropa ne donosi (dovoljnu) zaradu. Alan Mulally, kojem se pripisuje spasavanje Forda, pokušao je da poslovanje američkog giganta u Evropi 2012. spase ogromnom reorganizacijom, otpuštanjima hiljada radnika i zatvaranjima pogona. U to vreme, sporni program oporavka izazvao je štrajkove i proteste, ali je i doneo kakvi takvu konsolidaciju biznisa. Međutim naslednik Mulallya, Mark Fields, smatrao je da treba nastaviti sličnom strategijom, pa je 2016. ponudio sporazumni otkaz za čak 10.000 radnika, kako bi ostvario oko 200 miliona dolara uštede u administrativnim i prodajnim troškovima. I tada je najavljeno gašenje neprofitabilnih modela. Šta više, za kratko, strategije oba bivša CEO-a Forda, doneli su rezultate, pa je 2015. Ford Europe iskazao profit od 259 miliona dolara, a naredne 2016. rekordnu zaradu od 1.2 milijarde dolara. Na žalost, već 2017. profit se sunovratio za 81%. Drugim rečima, zaposleni, dobavljači i kompanija su prošli kroz pakao, ali bez mnogo koristi.
Problem nezadovoljavajućeg poslovanja u Evropi General Motors je rešio tako što je prodao Opel, i otišao iz Evrope. Ford i dalje smatra da vredi imati operacije na Starom kontinentu. Ford je broj 1 u prodaji komercijalnih vozila, a 2018. našao je „zlatnu koku“ u prodaji Mustanga, koji se, naravno, uvozi iz SAD. Menadžeri Forda za evropsko tržište kažu da je Evropa neobrađeni dijamant, koji će zasijati kada se pažljivo obradi. Obrađujući dijamant (ponovo), Hackett (ponovo) otpušta radnike i zatvara pogone, a moral u kompaniji pada li pada. Scenario ovog filma već je viđen, samo je pitanje kakav će biti završetak. Na žalost, reči pokojnog Marchionnea pokazuju se tačnima – Evropa ima viška proizvodnih kapaciteta i to čak 20%, i to je ono što uništava profit. A kako se rešiti viškova? Tako što će se zatvoriti ili prodati, samo, kome. Možda, u slučaju Forda, Volkswagenu?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

U Beogradu je otvoren OMR Luxury Store

OMR Luxury Store, svečano je otvoren u četvrtak, 17. novembra u atraktivnom West 65 ...

Mercedes predugačak za Monte Carlo

F1 tim Mercedes je saopštio rezultate analiza zbog kojih je pre svega Lewis Hamilton ...

Istopila se Sainzova prednost na Dakar Reliju

Nakon osme etape duge čitavih 886 kilometara sa sa 450 kilometara brzinskog ispita, prednost ...

Volkswagen I.D. R najbrži na kvalifikacijama za Pikes Peak

Romain Dumas, iza upravljača potpuno novog, potpuno električnog Volkswagen I.D. R postavio je najbrže ...

Continental GT Speed je najjači Bentley ikada

Bentley je predstavio Continental GT Speed, najjači model ikada u 101 godini istorije luksuzne ...

Zamrznut razvoj motora u Formuli 1 od 2022. godine

Svi timovi Formule 1 jednoglasno su glasali za zamrzavanje razvoja pogonskih jedinica od 2022. ...