fbpx

Nasser Al-Attiyah u Toyoti sve bliži pobedi

Nasser Al-Attiyah je sve biliži svojoj drugoj pobed na Dakaru, ali i istorijskom uspehu za Toyotu

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Da li Nasser Al-Attiyah pobedio na pretposlenjoj etapi ovogodišnjeg Dakara, ili je Loeb izgubo zahvaljujući kvarovima na Peugeotu, manje je važno. Rezultat kaže da će katarski šampion startovati na poslednjem specijalnom ispitu sa 50 minuta prednosti isperd Nania Rome, i čitava dva sata prednosti ispred Loeba. Drugim rečima, ako se nešto nepredviđeno ne dogodi, Al-Attiyah mudrom vožnjim može do pobede.

Stephane Peterhansel, foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

Na devetoj etapi, Loeb je bio ubedljivo najbrži do prvog, pa po tom i do drugog kvara, al je ipak srećom po njega i njegovog suvozača Daniela Elenu uspeo da pokrene automobil i stigne do cilja. Loše je prošao i Peterhansel, koji se “zakucao” u dinu. Automobil je postao neupotrebljiv, a njegov suvozač David Castera prebačen u bolnicu sa povredom vrata.

Seabastien Loeb, foto: Antonin Vincent / DPPI / Red Bull Content Pool

Deveti specijalni ispit počeo je masovnim startom, pa su se u istoj grupi našli Al-Attiyah, Loeb, Giniel de Villiers i Jakub Przygonski, ali je Lobeb brzo pobegao grupi, i ostvario čak devet minuta prednosti. Za to vreme Al-Attiyah je vozio konzervativno i čuvao stečeno. Međutim, Loebov Peugeot 3008 stao je na poslednjoj deonici nakon vremenske kontrole. Cyril Despres u Miniju je iskoristio Loebove probleme, i poveo, ali nije stgao do pobede. Uspeo je da 20 kilometara pre cilja završi na krovu, i izgubi 40 minuta. Nani Roma je uspeo da ciljem prođe kao drugi, i deluje kao izvesni osvajač druge pozicije, dok bi se Loeb mogao naći na podijumu, obzirom da ima prednost od 31 minut. Poslednji specijalni ispit biće dug samo 112 kilometara, pa su pomenute razlke prevelike da bi se bilo šta značajno promenilo, osim u slučaju kvarova ili zaista velikih grešaka.

1

 Nasser Al-Attiyah
Mathieu Baumel

Toyota

33h09m12s

2

 Nani Roma
Alex Haro

Mini 4×4

51m27s

3

 Sebastien Loeb
Daniel Elena

Peugeot

2h02m37s

4

 Kuba Przygonski

 Tom Colsoul

Mini 4×4

2h33m51s

5

 Cyril Despres
Jean-Paul Cottret

Mini Buggy

2h55m13s

6

 Martin Prokop

 Jan Tomanek

Ford

3h29m06s

7

 Yazeed Al-Rajhi
Timo Gottschalk

Mini 4×4

4h28m22s

8

 Giniel de Villiers

 Dirk von Zitzewitz

Toyota

7h08m16s

9

 Ronan Chabot
Gilles Pillot

Toyota

8h11m46s

10

 Benediktas Vanagas
Sebastian Rozwadowski

Toyota

8h15m26s

 

Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

U konkurenciji motociklista, Toby Price će na svom KTM-u startovati na poslednjem brzincu sa samo malo više od jedne minute prednosti, nakon održane devete etape. Pretposlednja etapa startovala je po principu masovnog starta, u grupama od po 10 vozača, na brzinski ispit dig 313 kilometara. Međutim, tokom specijalnog ispita, vodeće su iznenadili Michael Metge na Sherco TVS motociklu, koji je pobedio, i Daniel Nosiglia na privatnoj Hondi koji je zauzeo drugo mesto, sa dve minute zaostatka. Vozač Husqvarne, Quintanilla, bio je najbolje plasiran od favorita na trećm mestu, sa 3 min. 28 sek. Zaostatka za pobednikom, dok je KTM-ov tandem Price i Walkner stigao u identičnom vremenu, jednu sekundu slabijem od Quintanilla. Odlčno je vozio Adrian van Beveren iz tima Yamaha, pa čak zapretio da se može uključiti u borbu za podijum, ali je motor na njegovoj Yamahi otkazao samo 16 kilometara pre cilja.  Iako će borba za pobedu trajati do cilja poslednje etape, lista favorita smanjila kaznom koju je dobio fabrički vozač Honde Kevin Benavides. On je zaradio penalizaciju od čak tri časa, obzirom da su sudije na rezervoaru njegovog motocikla našle sakrivene dodatne mape terena, koje je on koristio tokom vožnje, a koje po pravilima relija nisu dozvoljene.

1  Toby Price KTM 32h43m15s
2  Pablo Quintanilla Husqvarna 1m02s
3  Matthias Walkner KTM 6m35s
4  Andrew Short Husqvarna 40m01s
5  Xavier de Soultrait Yamaha 47m44s
6  Jose Ignacio Cornejo Honda 1h05m45s
7  Luciano Benavides KTM 1h05m50s
8  Sam Sunderland KTM 1h10m15s
9  Oriol Mena Hero 1h52m20s
10  Daniel Nosiglia Honda 2h21m51s
Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

U konkurenciji kamiona Eduard Nikolaev se u Kamazu vratio na vodeću poziciju, a sa 14 minuta zaostatka prati ga Sirahei Viazovich u Mazu, dok je na trećoj poziciji Dmitry Stotnikov, u Kamazu. Iako je tim Iveco došao na ovogišnji Dakar sa velikim ambicijama, Gerard De Rooy je tek peti u generalnom plasmanu sa 31 minutom zaostatka za vodećim, a veliku šansu da četvrto mesto u generalnom plasmanu zauzme ima Ales Loprais za privatni Instaforex Loprais Tim.

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Daimler i Renault-Nissan se definitivno razilaze?

Pre desetak godina su se udružili, a sada se po svemu sudeći razilaze – ...

Smart – generator drugačije mobilnosti

Originalna ideja da Smart bude vozilo masovno obožavano od onih koji pre svega žele ...

IAA u Minhenu se približava, ali Covid-19 ograničava

Međunarodni salon Automobila u Minhenu se približava, ali će se po svemu sudeći održati ...

Porsche Cayenne Platinum Edition – vožnja sa stilom

Prefinjeni ekskluzivni izgled Porsche Cayenne Platinum Edition modela je karakterističan po brojnim specifičnim detaljima ...

Porsche uz silikon unapređuje performanse baterija

Porsche je najavio da radi na stvaranju baterija visokih performansi uvođenjem novih materijala Porscheov ...

Toyota predstavlja svoj napredni koncept bZ4X

Toyota je nedavno predstavila konceptnu verziju dolazećeg modela bZ4X, otkrivajući na taj način prvo ...