Na test stazi Miramas u južnoj Francuskoj BMW “udara” završni “glanc” novoj Seriji 1.
Još uvek kamuflirana vozila već su iz predserijske proizvodnje, a kako fabrika tvrdi, poslednja faza razvoja je fino trimovanje vozne dinamike i upravljivosti. Da je sa zadnjim pogonom Serije 1 završeno, znamo odavno, a fabrika, u službenom saopštenju navodi da treća generacija “Jedinice”, ništa neće izgubiti od prepoznatljivosti BMW vozne dinamike. Šta više, u novi model stižu i neka od tehničkih rešenja koja će vozilima sa prednjim pogonom, ali xDrive pogonom na svim točkovima obezbditi vrhunske karakteristike.
Između ostalog, nova Serija 1 od električnog modela i3 preuzima ARB sistem (actuator contiguous wheel slip limitation), u osnovi, sistem proklizavanja, koji se po prvi put primenjuje u vozilu sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Razlika u dnosu na dosadašnji DSC je što je se softver funkcije kontrole proklizavanja sada nalazi u ECU samog motora, pa su reakcije, kada treba sprečiti podupravljanje tipično za prednji pogon brže i preciznije, a bez kompromitovanja uzdužne stabilnosti.
Treća generacija BMW-a Serije 1 dobiće novi, do sada najsnažnji četvorocilindarski benzinac, koji iz dve litre radne zapremine pogonu nudi čak 306 KS, što je do nedavno bila snaga rezervisana za redni šestocilindraš od tri litre. BMW navodi da je ovaj agregat dobio novo kolenasto vratilo, klipove i klipnjače, povećani turbo kompresor, i injektore goriva.
BMW obećava I da će zbog premeštanja pogona na prednje točkove Serija 1 dobiti više prostora u kabini. Centralni tunel je znatno niži zbog odsustva kardanskog vratila, zadnja sedišta su dobila 33 mm više prostora za noge a 19 mm više za glave. Prtljažnik je povećan za 20 litara, a zapremina će mu iznositi 380 litara.
Show Comments