fbpx

Aston Martin DB5 se ponovo proizvodi – za odabrane

Aston Martin DB5 se ponovo proizvodi, u maloj seriji i za one sa jako, jako dubokim džepom koji žele deo imidža Jamesa Bonda

Foto: Aston Martin

Film Goldfinger iz 1964. godine smatra se jednim od najboljih ikada snimljenih filmova o Jamesu Bondu. Iako legendarni špijun više vozi Bentley Mark IV, jedan drugi srebrni kupe je privukao pažnju publike – Aston Martin DB5. Osim na filmskom platnu, originalni DB5 korišćen tokom snimanja doživeo je slavu i van filma, i još uvek je doživljava. Menjajući vlasnike, bogate kolekconare, na poslednjoj aukciji na kojoj je prodat, dostigao je cenu od skoro 6.4 miliona dolara.

Foto: Aston Martin

Aston Martin je “namirisao” da bi se ti moglo dodatno zaraditi i odlučio je da pokrene proizvodnju ovog modela pre nekoliko godina, a prvi gotovi primerci uskoro kreću ka svojim vlasnicima, koji žele da sebi obezbede deo mačo imidža Seana Connerya.

Foto: Aston Martin

Novi primerci DB5 proivode se u originalnom pogonu u Newport Pagnell, koji je danas centar za klasična vozila Aston Martina. U ovom istom pogonu proizvedeno je svih 898 DB5, a biće proizvedeno i 28 novih, uz korišćenje tradicionalnih tehnika kao što je ručno oblikovanje panela karoserije čekićima i valjcima.

Foto: Aston Martin

Da bi novi DB5 bili što bliži modelu iz filma, Aston Martin se povezao sa produkcijom EON koja stji iza James Bond franšize, kao i sa specijalistom za specijalne efekte, oskarovcem Chrisom Corbouldom. Naime, Corbould je radio specijalne efekte za čak 14 filmova o Jamesu Bondu, i za njih stvarao legendarne špijunske gedžete. To znači da su i novi DB5 opremljeni registarskom tablicom koja se okreće, dimnom zavesom, sistemom za prskanje ulja po drumu, pa i automatskim puškama. Razumljivo, puške su ipak samo imitacija, ali tu je neprobojno zadnje staklo, specijalni prednji odbojnik sa “guračima”, radarski ekran (bez pravog radara) i spremište za oružje ispod sedišta.

Foto: Aston Martin

Po cenovniku Aston Martina, svaki od 25 komada koštaće 3.37 miliona dolara, dva će zadržati produkcija EON za svoju kolekciju, a jedan primerak fabrika će prodati na aukciji a novac proslediti u dobrotvorne svrhe. Isporuke će početi ove godine, ali novi vlasnici neće moći da ih voze u saobraćaju – ovaj automobil nema nephodne sertifikakte kako bi bio registrovan i legalan za ulicu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi A1 Citycarver: soft-roader za urbane avanture

Godinu dana nakon što je predstavio novi A1 Sportback, Audi je otkrio i njegovu ...

Budući AMG modeli isključivo sa AWD pogonom?

U bliskoj budućnosti će najverovatnije cela Mercedes-AMG linija dolaziti standardno sa pogonom na sve ...

GM patentirao više elemenata aktivne aerodinamike

General Motors je podneo patente za nove aerodinamičke elemente, koje ćemo najverovatnije videti u ...

Rimac planira novi model

Kompanija Rimac Automobili, pri kraju je zatvaranja finansijske konstrukcije uz koju će tržištu ponuditi ...

Dakar Reli 2022 – posade Audija na vrhu treće etape

Treća etapa Dakar Relija 2022. donela je potpuno drugačiju sliku po pitanju plasmana kako ...

Porsche se vraća na reli staze 2020.

Porsche je predstavio koncept kojim će se vratiti na reli takmičenja 2020. u FIA ...