fbpx

Renault Kadjar, ekonomični “dobrica” za porodicu

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault Kadjar je nešto sasvim drugo

Renault se nije opirao opštem SUV trendu, mada ruku na srce i nije lako ušao u njega. Počeo je zapravo Koleosom, koji jeste bio Nissan X-Trail pod drugačijom karoserijom i proizvodio se u Južnoj Koreji. Ispostavilo se da metoda “preoblikovanja” baš i ne mora da upali uvek. Koleos u prvoj generaciji nije postigao nikakav značajnji rezultat, a pogotovo u Srbiji gde je startovao sa previsokom cenama, a kada su cene svedene na razuman nivo, već je bilo kasno. Srećom, na greškama se uči, pa je aktuelni Koleos druge generacije daleko uspešnija priča, kako stilski, tako i tržišno.

Međutim, Renault trenutno u ponudi ima tri SUV/crossovera, a ispostavlja se da je po francusku marku odlično što nije odustala nakon prvog neuspeha. I mali Captur na bazi Clia, i Koleos na bazi X-Traila se odlično, pa čak i rekordno u klasi na nekim tržištima, prodaju. I treći SUV u ponudi Renaulta stvoren je po sličnoj metodi – ukrštanja sa dugim modelom. Kadjar mnogo toga, pogotovo mehaničkog, deli sa Nissan Qashqaijem, i to radi dobro. Čak pomalo previše dobro, obzirom da je ozbiljan konkurent blizancu iz alijanse. Za 2018. Kadjar je osvežen, dobio je nove motore i značajne novine u enerijeru.
Kadjar nije podignuti Megane Grandtour
Za početak, Renault Kadjar nije ni podignuti Megane Grandtour, a nije ni Nissan Qashqai, barem kada se radi od karoseriji. Od pomenuta dva modela, pa i Meganea hatchbacka razlikuje se ne samo dizajnom karoserije, nego i ostalim dimenzijama, pa i međuosovinskim razmakom. Sa svojih 4.48 metra (kraći je od Megane Grandtour i duži od Qashqaija) precizno je smešten između Kaptura i Koleosa, upravo za kupce koji žele funkcionalan ali ne i prevelik automobil.

Stilski definitivno pripada kompletnoj Renault porodici, što je za očekivati, ali se mora dodati i da je stil ostalih modela na ovom crossoveru dobro primenjen. A ono što je najvažnije, dovoljno se i razlikuje od ostalih, pa se Kadjar sasvim uspešno izborio za sopstveno mesto pod suncem. Sa druge strane, da, u osnovi, profil deluje kao da je u pitanju podignuti karavan, ali ni u tome nema ničega lošeg. I ne, nije ovo terenac, da ne bude zabune. Klirens od tla je 200 mm, što znači nešto više od automobila ali i dosta manje od punokrvnih terenaca. A ako još nije jasno, direktna konkurencija su mu Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, ali i predak i pandan iz kuće, Nissan Qashqai.
Enterijer by Renault
Kadjar je Renault u enterijeru, tu nema dileme, i prema dizajnu i prema rasporedu komandi, a i tipičnom skrivanju svega raspoloživog. Međutim deluje da u ovom osveženom Kadjaru rečenica o boljim i kvalitetnijim materijalima nije čista fraza iz press materijala.

Deluje preciznije i kvalitetnije uklopljeno, nema onih čudnih zvukova koji se ponekad čuju u „glanc“ novom Renaultu. Ipak ono što je najvažnije, Kadjar ima odličnu ponudu prostora i napred i pozadi. Manevar uspravljanja i podizanja svega je odlično iskorišćen da bi ovaj crossover ponudio više od karavana ili hatchbacka.

Sedišta su izrazito mekana i udobna, kako napred, tako i pozadi, a mesta ima dovoljno i za izrazito visoke osobe. Isto važi i za vozačevo mesto na kojem se udobno smešta i osoba preko 200 cm visine.

Sa 472 litre do pokrivača, prtljažnik je sasvim dovoljan, a ako zatreba preklapanje naslona zadnje klupe je jednostavno, polugama iz samog prtljažnika.
Digitalna tabla i novi infotejment
Kadjar je u procesu osvežavanja dobio kombinaciju digitalne instrument table i novog višenamenskog ekrana osetljivog na dodir. Instrument tabla nam je dobro poznata iz Meganea, sa jednostavnom i čitljivom grafikom, ali bez preterano mnogo mogućnosti za podešavanje, čak i u srednjem Bose paketu opreme.

Novina je višenamenski ekran od 7” koji je, za razliku od Meganea, položen, a jako dobra vest je da komande klimatizacije i provetravanja ne treba tražiti na ekranu i negde u elektronskom meniju. Stare dobre mehaničke (i lepo dizajnirane) rotirajuće komande život čine lakšim i jednostavnijim. Generalno, ceo Kadjar je kao i svi ostali Renaulti veoma “user friendly”. Sve je pristupačno i jednostavno za upotrebu. Jedino što bi sada, nakon barem 15 godina, bilo lepo videti novi prekidač tempomata ili satelitske komande audio sistema, to više iz ugla želje za promenom nego funkcionalnih nedostataka.
Promene u motorskoj ponudi
Renault Kadjar po pitanju mehanike nije neko visoko tehnološko čudo, nego kombinacija proverenog. Motor je napred poprečno smešten, prednje oslanjanje su MacPherson opružne noge, a pozadi polukuta torziona osovina sa spiralnim oprugama. U novoj generaciji Kadjara za 2019. ponudu motora čine benzinci od 140 i 160 KS, dok su dizeli od 115 i 150KS. Pored manuelnog šetostepenog menjača, opciono se može dobiti i odlični šetostepeni EDC sa dvostrukom spojnicom. Kao što bi Bose mogli nazvati srednjim paketom opreme, pogonsku kombinaciju sa testa možemo nazvati osnovnom u dizel ponudi – 115 KS i manuelni menjač.
Kadjar, SUV za finu vožnju
Od vozila mase preko 1.500 kilograma pogonjenog od strane samo 115 KS ne treba očekivati ni čuda ni sportska dostignuća. Šta više, prvi kilometri donose i osećaj davno zaboravljene i eliminisane turbo rupe. Međutim, samo prvi kilometri, dok se ne “uhvati karakter motora i menjača. Ovaj dizel maksimalni obrtni moment dohvata na 2.000 o/min, što znači nešto više nego što to rade motori koji su nas razmazili sa isporukom velike snage od 1.300 o/min. Laganim prilagođavanjem na činjenicu da ovom agregatu treba za nijansu više gasa postiže se mnogo. Uživanje u vožnji SUV-a koji je klasičan primerak tihog i udobnog porodičnog automobila.

Nešto je mekši u poređenju sa Qashqaijem, ima snažnije servo pojačan upravljač i za nijansu manje direktno upravljanje. Sve ovo zajedno donosi mu potpuno drugačiji karakter u odnosu na konkurenta iz kuće. Čak i na velikim točkovima od 19” sasvim je udoban i solidno upija neravnine čak i u vožnji van asfalta, mada bi za broj manje i točkovi, lošije izgledali, ali doneli još više udobnosti. Visoke ocene Kadjar dobija po pitanju ulaska u vozilo i izlaska iz njega. Visina sedišta je savršena, pa nema ni “penjanja” na sedište, ali ni spuštanja u sedište.

Preglednost je solidna, mada je malo čudno da Bose oprema u standardu nema kameru za vožnju unazad, nego samo parking senzore. Ručica manuelnog menjača nije vrhunske preciznosti, i nešto je dužih hodova, i svakako preporučujemo opcioni EDC, koji znači 1.500 evra doplate, ali i mnogo komforniju vožnju pogotovo u gradu. Kadjar definitivno oduševljava po dve osnove – zvučnom izolacijom i potrošnjom. Za svoju klasu i cenovni razred vrlo je nizak nivo buke, a sa jednim rezervoarom od 55 litara, uz razumnu vožnju dohvata autonomiju od 1.000 kilometara, odnosno, bez ikakvog opterećenja, potrošnja od 5 l/100 km je prosek sa kojim se može slobodno računati.
Odličan porodični izbor
I definitivno, Renault Kadjar nije ni Megane ni Qashqai, nego je Kadjar, udoban, tih i ekonomičan, a i “SUV trendy”. Bez rezerve, možemo ga definisati kao porodično i nepretenciozno vozilo, ne kao izbor mladog samca, željnog performansi. Što se cene tiče, Renault je generalno razuman, sa čestim posebnim ponudama, pa se u trenutku pisanja ovog teksta, Kadjar Bose Blue dCi 115 može kupiti za 24.290, a govorimo o solidno opremljenom vozilu, sa Full LED Pure vision farovima, polu kožnim sedištima, premijum BOSE DAB audio sistemom, višenamenskim ekranom od 7” sa R Link 2 sistemom, električnom parkirnom kočnicom, i još dosta toga. Još bolja vest je da se Kadjar u baznom Life paketu opreme, sa benzincem od 140 KS, može kupiti za više nego razumnih17.890 evra.

Model Renault Kadjar Bose 1.5 Blue dCi
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.489/ 2.058/ 1.613
Međuosovinski razmak (mm) 2.646
Masa vozila (kg.) 1.531
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.978
Zapremina prtljažnog prostora (l) 472-1.478
Motor

1.5 Blue dCi

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.461
Snaga pri o/ min. (KS/kW)

115/ 86 pri 3.750

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 260 pri 2.000
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

11.7

Maksimalna brzina km/h

189

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

55

Potrošnja na testu (l/100 km) 5.2/5,8
Cena testiranog modela 24.290 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bloodhound LSR se priprema za novi rekord

Nakon brojnih problema, bankrota i odustajanja, tim oko Bloodhound LSR projekta je na punom ...

Toyota obezbeđuje zvaničnu flotu

Toyota obezbeđuje zvaničnu flotu od 500 vozila Mirai s gorivnim ćelijama za Olimpijske i ...

Nova Toyota Yaris spremna za tržište

Potpuno nova, četvrta generacija Yarisa je automobil koji odgovara na zahteve gradskog života, ali ...

Infiniti će proslaviti 30. rođendan u Detroitu novim EV konceptom

Infiniti će proslaviti svoj 30. rođendan u januaru predstavljanjem potpuno električnog SUV koncepta na ...

Ko bi rekao, PSA profitabilniji od BMW-a i Mercedesa

Još uvek ima mnogo spremnih na omalovažavanje svega što dolazi iz PSA, ali ovaj ...

Nemačka naredila opoziv Cayenne-a

Nekoliko hiljada Cayenne-a biće opozvano u servise po nalogu Nemačke, nakon što je utvrđeno ...