fbpx

Audi Q3 – umesto za nju, postao za njega

Audi je novom generacijom Q3 oslobodio prostor za Q2, a kupcima ponudio neke sasvim nove vrednosti

Vreme zaista brzo prolazi, to znamo, ali koliko nas se seća da se prvi Audi Q3 pojavio još 2011.? Tada je bio tek nagoveštaj SUV manije koja je nastala, ali i bio, praktično, rodonačelnik kompaktnog SUV-a. “Šminkerski” kvazi terenac, koliko god nam tada delovao besmislen iz ugla realnih vrednosti, tačnije, funkcionlanosti na prvom mestu, odlično je prošao kod kupaca.

Pogotovo u postavci on vozi Q7, ona vozi Q3. To je verovatno i bila taktička postavka Audija, koja je tada upalila. Međutim, vreme brzo prolazi, Q3 je prestao da bude sam, stigli su i drugi – BMW X1, Range Rover Evoque, Mercedes GLA, Jaguar E Pace, Volvo XC40. Šta više, čak i u svojoj rođenoj kući Audi Q3 dobio je konkurenta, Q2, naravno, sa vizijom da druga generacija Q3 napravi pomak u nekom pravcu.
Faza zrelosti
Logično, veći broj – veći automobil, pa je Audi Q3 mogao samo u jednom pravcu, da poraste i da kupcu ponudi više od Q2. I porastao je u drugoj generaciji i to za čitavih 10 cm (tačno 97 mm) u dužnu, sa međuosovinskim razmakom povećanim za 78mm, koji je sada dostigao 2.681mm. Dobra vest je da sa svojom novom dužinom od 4.485 mm još uvek nije posao glomazan, da se sasvim lepo uklapa u urbano okruženje, ali i da je bolji tamo gde je bio “tanak”, u ponudi prostora.
Audi, a i njegovi ljubitelji, imaju sistemski problem prepoznavanja novog modela i razlikovanja kako u odnosu na stari, tako i u odnosu na druge modele ove marke. Srećom, novi Q3 se jako razlikuje od prve generacije. Osetno je veći, ima ozbiljniji nastup, a oštri uglovi zamenili su zaobljene linije.

Stigao je i aktuelni gril hladnjaka sa uglovima umesto radijusa, a uz S-Line opremu karoserije stižu i poprilično agresivni prednji i zadnji odbojnik. Kada se u to umeša i podosta hroma (naravno uz doplatu) Q3 deluje tačno onako kako treba – zrelo i ozbiljno, sa svim prepoznatljivostima jednog Audija. Šta više, nekako nam deluje da više i nije za nju, nego za njega.
Porastao do porodičnog SUV-a
Novi Audi Q3 ima daleko više prostora u kabini od prethodnika. To se tražilo i očekivalo, a novi gabariti i omogućili. Ako je prva generacija bila definisana za nju, ova nova generacija je prešla u drugu kategoriju, koja se sasvim lepo uklapa u pojam porodičnog SUV-a. Obogaćenje ponude prostora na prednjim sedištima se ponajmanje oseti. Tu ga nikada nije ni falilo, ali putnici pozadi sada mnogo lakše dišu, čak i kada su napred visoke osobe, a pored toga, preostalo je još uvek dovoljno karoserije da se upakuje i prtljažnik od 530 litara. Šta više, zadnja klupa je uzdužno pomična pored toga što je naslon preklopiv iz tri dela, pa se dodarno može kalkulisati sa prostorom.
Materijalima, završnom obradom i preciznošću Audi neće razočarati kupce. Poslovično pedantan je pedantan i, probajmo reći dostojanstven. Nema u enterijeru nikakvih kitnjastih dodataka ili dizajnerskih bravura. Sve je uredno spakovano, i smešteno u funkciju upotrebljivosti.
U izboru opreme Audi nudi nekoliko mogućnosti sedišta, a naš glas definitivno ide za kombinaciju kože i alkantare. Dobra vest po kupca je i da ovakva sedišta ne moraju biti elektropomična, što dozvoljava i malo finansijske kalkulacije. Druga dobra vest je da su savršeno oblikovana i vrhunskog kompromisa između tvrdog i mekog, koji zadržava udobnost a dodaje i odlično držanje tela u krivinama. I pozadi je situacija slična. Odrasle osobe će udobno putovati na duže, što zahvaljujući sedištu, što ponudi prostora.
Manje “televizora” nego kod braće
U novi Q3 uselila se digitala po pitanju instrument table. Audi je naziva virtuelni kokpit i prepoznatljiva je i iz drugih modela, kojoj za ništa ne može ni dodati ni oduzeti. TFT ekran sa svojih 10.2” je pravi televizor. Sposobnost da se praktično cela pretvori u ekran navigacije je po vozača vrhunsko rešenje. Infotejment takođe ima ekran od 10” i MMI navigacioni sistem u višim paketima opreme. Generalno, teško da se može tražiti više, a u Q3 se više ni ne može dobiti.

Za razliku od skupljih modela, treći “televizor” zadužen za udobnost ovde ipak ne postoji. Sve skupa, po pitanju informativnosti i organizacije instrumentacije Audi je odlično uradio posao, mada, umesto pretvaranja instrument table u mapu, jedan HUD bi podjednako dobro rado svoj posao, ali ga Q3 nema među opcijama. Isto tako, iako zaista malo toga može zameriti kompletnoj armaturi, smeštanje dugmeta za kontrolu jačine audio sistema ispod komandi klimatizacije deluje potpuno nemaštovito i kao iznuđeno rešenje.
Osnova poznata
Audi Q3 se može kupiti sa prednjim ili Quattro pogonom, ali u svakoj kombinaciji pozadi je multilnk osovina. Ako je neko uopšte pomislio da je Audi razvija novu platformu za Q3, vara se. Kao što se može i pretpostaviti i očekivati, deli je sa VW Tiguanom, kao i motore i menjače. Međutim, informacija da je Q3 za čitava četiri centimetra niži od Tiguana nije nešto sto najavljuje sasvim drugačiji karakter u vožnji. Izbora pogona nema mnogo, i svakako stižu nerazumljive oznake modela. Zapravo, 35 TDI znači, dvolitarski dizel sa 150 KS, 40 TDI znači isti motor ali sa 190 KS, a treća opcija, koja je bila na Dmotion.rs testu je 1.5 litarski benzinac sa 150 “konja”, koji su skriveni pod oznakom 35 TFSI, a u kombinaciji sa sedmostepenim S-tronic automatskim menjačem.
Ne prevše ali efikasno
Realno, Audi Q3 sa 150 KS i nema preterano mnogo snage, međutim, dobra vest je da je masa zadržana na prihvatljivih 1.495 kilograma, pa je raspoloživa snaga dovoljna za sasvim pristojno ubrzanje do 100 km/h za 9.2 sekunde, tj. 9.6 sekundi sa šestostepenim manuelnim menjačem. Za divno čudo, u praksi Q3 TFSI 35 troši onoliko koliko fabrika navodi, a to je pomalo iznenađujuće visokih 7,2 l/100 km. Realno, dizeli su po ovom pitanju bolji pa su brojke potrošnje oko 5 litara, a performanse identične.

Sa druge strane, prija kultura rada četvorocilindaskog turbo benzinca sa direktnim ubrizgavanjem, i svakako nizak nivo buke u vozilu. Ipak, ovaj motor je daleko živahniji u znatno lakšem Golfu, pa ni novi sedmostepeni menjač, savršeno glatkih promena stepena prenosa sa dvostrukom spojnicom, ne može da pretvori ovaj Q3 u razjarenu zver, nego ipak ostaje pitomi porodični SUV. Ako se očekuje eksplozivnost u vožnji, vredi razmisliti o 40 TDI.
Q3 je dosta tvrdo trimovan, pa uz 4 cm manju visinu od VW Tiguana, ima voznu dinamiku daleko približniju hatchbacku nego SUV-u. Izrazito je precizno upravljanje, a progresivni upravljač direktan. Sa raspoloživom snagom od benzinca, prednji točkovi pokazuju sasvim dovoljno trakcije, pa se postavlja pitanje opravdanosti investicije u Quattro.

U deo ocena o vožnji svakako spada i podatak da je pozicija sedenja za upravljačem odlična, da su hodovi upravljača po dubni i visini izdašni, pa se i izrazito visoki vozači dobro osećaju. Znak pitanja ostaje zbog čega solidno opremljeni automobil već u osnovnom paketu opreme nema i kameru za vožnju unazad, nego je doplata od skoro 500 evra, ili skoro 1000 za 360 kameru.
Cena korektna
Ako kažemo da je 41.000 evra korektna cena, kod prosečnog srpskog kupca izazvaćemo gnev. Međutim, to je istina. Audi je premijum brend i od njega ne treba očekivati socijalnu politiku kada su cene u pitanju. Sa druge strane, sa istim ovim agregatom sa testa i početnim nivoom opreme 35 TFSI se može kupiti za ispod 30.000 evra, što je za jedan Audi zaista dobra ponuda. A ono što se nameće kao zaključak je da je Audi jako vešto napravio manevar smene generacija u Q3 porodici, i kupcima ponudio mnogo funkcionalniji SUV od prve generacije.

Model Audi Q3 (F3) 35 TFSI (110kW)
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.484/ 2.024/ 1.849
Međuosovinski razmak (mm) 2.680
Masa vozila (kg.) 1.495
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.025
Zapremina prtljažnog prostora (l)

530 – 1.525

Motor

35 TFSI

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.498
Snaga pri o/ min. (KS/kW)

150/ 110 pri 5.000- 6.000

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 250 pri 1.500 – 3.500
Menjač

Sedmostepeni S tronic/ dvostruka spojnica

Ubrzanje 0-100 km/h

9.2

Maksimalna brzina km/h

207

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

60

Potrošnja na testu (l/100 km) 7.5/8.5
Cena testiranog modela 41.000 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test: Dacia Duster 1.3 TCe – snagom do zadovoljstva

Dacia Duster je u aktuelnom izdanju pred kupcima već više od tri godine, kao ...

Mini Recharge – elektrifikujte svoj starovremenski Mini

Mini Recharge je mogućnost koju nudi fabrika, a radi se o konverziji klasičnih modela ...

U kvalifikacijama Formule 1 malo izmešane karte

Formula 1 se zahvaljujući pandemiji vratila na Nirburgring, ali najveće iznenađenje kvalifikacija nije u ...

Kubica ponovo u F1 kokpitu

Robert Kubica će se vratiti u kokpit Formule 1 po prvi put od 2011. ...

Premijeno u Beogradu – Volkswagen ID.Buzz

Kompanija Porsche Srbija i Crna Gora uz premijeru u Srbiji modela ID.Buzz predstavlja najatraktivnije ...

Citoroen C3 Aircross – soba na točkovima

Citroen se u crossover segmet možda uključio među poslednjima, ali je to uradio na ...