Da li je Nissan 370Z pred penzijom? Najave naslednika za sada nema
Nissan 370Z svakako nije automobil koji se viđa svakim dan na ulici, niti model od kojeg proizvođač živi. Ipak, u svoje vreme, kada se pojavio 2009. bio je ozbiljna jurilica sa dva sedišta, za kojim su se okretale glave. Kako trenutno stoje stvari, Nissan 370Z se lagano odjavljuje. Do kraja godine biće ugašena proizvodnja kabrio verzije, a obzirom na godine i prodaju koja je postala nedovoljna, verovatno slična sudbina očekuje i kupe tokom 2020.
Jednostavno, vreme je pregazilo ovaj model, a tokom 10 godina života, uprkos brojnim “verzijama” malo toga je suštinski unapređivano. Obzirom da mu je glavno tržište u SAD, direktni konkurenti nude više za manje novca. Tačnije, Ford Mustang i Chevrolet Camaro nude opcije, ili istu snagu za dosta manje dolara, ili čaki i više snage, za još uvek manje nego što treba izbrojati za 370 Z.
Doduše, u Njujorku se upravo pojavio u slavljeničkoj verziji koja obeležava 40 godina od pojavljivanja legendarnog 270 Z, ali je to i dalje model koji su drugi prevazišli i tehnički i tehnološki, a na isti roadster teren upravo su stigli novi BMW Z4 i Toyota Supra, koji će ponuditi sličnu snagu (350 KS), ali na potpuno novoj platformi.
Za sada, Nissan 370Z ostaje u prodaji sa 332 KS u standardnoj i 350 KS u Nismo verziji, ali brojke prodaje ne govore u korist malog dvoseda sa pogonom na zadnjim točkovima. Kada se pojavo 2009. samo u Americi je prodato 13.117 komada, a u prošloj godini samo 3,468 komada, i to u obe verzije, kabrio i kupe.
Za sada, iz Nissana nema vesti o nasledniku 370Z, a pogotovo moćnog GT-R-a, iako je sasvim logično da se ova marka neće skloniti iz ovih, ne toliko komercijalnih, koliko prestižnih sportskih segmenata.
Show Comments