fbpx

Peugeot 2008 – donosi i stil i funkcionalnost

U svojoj prvoj generaciji Peugeot 2008 bio je jedan od retkih u B SUV segmentu, a sada u drugoj jedan je od mnogih

Peugeot je rano „namirisao“ SUV, mada po nama tačnije crossover, kupcima ponudio 5008, 3008 i 2008, celu porodicu vozila koji koketiraju sa off roadom, slobodom i sportskim aktivnostima u reklamnim porukama, a u stvarnosti nisu ništa manje asfaltni nego bilo koji drugi automobil. Doduše, ne treba baš biti ni na kraj srca. Drugačijom arhitekturom enterijera SUV je doneo elemente koje hatchback, po pravilu osnova svakog SUV-a, nema.

U istom ili sličnom gabaritu donosi bolju ponudu prostora, veći prtljažnik, bolju preglednost, i lakši ulazak u vozilo i izlazak iz njega. Samo, jedan ili nekoliko njih su smislili i prvi napravili, ali ostali krenuli za njima. U svojim prvim generacijama ovi „izrodi“ iz B hatchback segmenta bili su među retkima, a danas kada stižu u drugim generacijama samo su jedni od mnogih. Kada bi pokušali da nabrojimo sve predstavnike B SUV segmenta trebalo bi mnogo prostora i sigurno bi nekoga zaboravili, ali ima ih preko 30!
Peugeot 2008 je bio među retkima, a sada u drugoj generaciji jedan je od mnogih. U društvo, segment i konkurenciju stigli su brojni – Nissan Juke, Seat Arona, Renault Captur, VW T-Roc, Ford Puma, pa i Audi Q2 u premijum segmentu ka kojem Peugeot ne skriveno stremi.
Osnova Peugeota 2008 jeste 208, ali bilo bi ozbiljno potcenjivanje reći da je ovo samo podignuti 208. Za početak, karoserija je dobrim delom potpuno nova, obzirom da je 2008 duži 30 centimetara od 2008. I ne samo duža, nego i malo šira i dosta viša, i to ne samo malo većim klirensom od tla ili većim točkovima. I međuosovinski razmak je produžen za značajnih 65 mm. Što dimenzijama, što visokim “strukom”, što detaljima na karoseriji, 2008 deluje daleko veći i ozbiljniji od 208. Zapravo, ne samo da deluje nego i jeste.
Enterijer od 208 ali…
Enterijer jeste najvećim delom preuzet pa samim tim i poznat iz 208, ali smešten u pomenutu drugačiju arhitekturu dobija sasvim drugačiju dimenziju. Peugeot 2008 nije velik automobil, dug je 4.3 metra, ali prostora, barem subjektivno ima mnogo. Ima ga i objektivno.

Viša i uspravnija sedišta bolje koriste raspoloživu zapreminu, pa se i napred i pozadi bez problema i sasvim udobno smeštaju osobe do 185 cm visine.

Peugeot 2008 ne “glumi” kupe SUV, pa se samim tim ni krov na spušta rano prema dole. To najbolje osete putnici pozadi kojima je ostavljeno sasvim dovoljno prostora ne samo za noge nego i po visini za glave.

Generalno odličnoj ergonomiji i funkcionalnosti nema se šta zameriti, a pogotovo se kao praktičan detalj pokazuje dobro rešen pretinac za sitnice ispred menjača koji je i opcioni bežični punjač telefona. Da je svakako prilagođen današnjici koja pomalo „boluje“ od „povezivanja“ potvrđuje i čak četiri USB konektora raspoređena po vozilu, od kojih je jedan USB-C standarda.

U svakodnevnoj eksploataciji jedina primedba može se uputiti visokom pragu vozila, koji svakako donosi veliku čvrstinu karoseriji, ali koji se pri svakom ulasku ili izlasku mora „preskočiti“.
Za kao što rekosmo još uvek kompaktno vozilo, prtljažnik je sa 434 litara više nego dovoljan, a dvovisinski pod sa praktičnim sistemom kopči koje u podignutom položaju drže pod, odnosno pomičnu pregradu, i lako preklapanje naslona sedišta donose dodatne pluseve funkcionalnosti.
Peugeot i-Cockpit došao „na svoje“
Peugeot je u svojoj istoriji umeo da bude hrabar u originalnim rešenjima, pa je tako i sada. Pod imenom i-Cockpit, Francuski dizajneri su se odvažili da pomere tradicionalno uz rizik da zauvek ostanu neshvaćeni i neprihvaćeni.

Ekstremno mali upravljač i gledanje instrumenta preko njega umesto kroz njega prisutni su i u 2008. Identični su kao u 208, ali kao da su uz drugačiju visinu i uglove sedenja „došli na svoje“. Da, i dalje nakon „klasičnog“ kokpita treba nekome manje a nekome više vremena za privikavanje, ali kada prođe adaptacija i-Cockpit, i maleni upravljač prijaju.

I na minimalistički 3D prikaz podataka na instrument tabli se mora privići i prilagoditi, kao i na logiku infotejmenta, i dvoredni raspored prekidača od koji je su ceo jedan red prečice za infotejment, a drugi u stilu dirki prekidači koji se najčešće koriste.

Ali kada se „sprijatelji“, i-Cockpit se pokazuje sasvim „user friendly“. A prija u 2008 i to što ništa ne deluje jeftino niti „skarabudženo“. Vodilo se mnogo računa o svakom detalju, pa stremljenje Peugeota ka premijum segmentu nije prazna priča nego ima osnovu u realizaciji.

Šta više Allure paket opreme nije najviši od ponuđenih (postoje još dva viša paketa), ali se u njemu nalazi mnogo toga, do nivoa da ga možemo oceniti i kao više nego dovoljnim, uključujući i eletričnu parkirnu kočnicu, odličan audio sistem, navigacioni sistem, dvozonska klimatizacija, dosta vozačkih asistencija i kamera za vožnju unazad, itd…
Jednostavno, ali i ne baš
Na prvi pogled, postavka donjeg postroja sa prednjim MacPherson opružnim nogama i torzionom osovinom deluje jednostavno i uobičajeno, međutim Peugeot nudi izbor od čak pet pogona. Tri trocilindarska 1.2 PureTech turbo benzinca mogu da imaju 101, 130 ili 156 KS, 1.5 litarski dizel 102 ili 130 KS, a na sve to dolazi još i električna verzija 2008 sa 136 KS, koja će se kod nas za sada sasvim sigurno ponajmanje tražiti, pa je u ponudi uvoznika ni nema. Uz izbor šestostepenog manuelnog ili automatika sa čak 8 stepeni prenosa, teško da se može pričati o uskom izboru.
Sa dva prsta
Peugeot 2008 nije napravljen za bilo kakve terenske vožnje kao što to nije ni jedan njegov „kolega“ iz klase, ali zato jeste stvoren za vožnju sa dva prsta i to bukvalno. U gradskoj vožnji je za 2008 potrebno ukupno četiri prsta – dva na upravljaču i dva na menjaču. Ne, nikako ne propagiramo ili zagovaramo takav nebezbedan stil i način vožnje, ali ilustrujemo lakoću vožnje. Definitivno, grad je okruženje u koje se savršeno uklapa Peugeot 2008, uključujući i iznenađujuće elastični motor od 130 KS, koji je spreman da u gardu sasvim lepo povuče i iz četvrtog stepena prenosa. Sa druge strane, 2008 i nije „mali gradski“ i odlično se snalazi na otvorenom putu. Ogibljenje je dosta tvrdo trimovano, što je sa jedne strane donelo precizno i odlučno upravljanje, malo naginjanje u krivinama, ali sa druge i „prijavljivanje“ neravnina udarcima, koje vozač i putnici ipak ne osete na leđima zbog dobro odmerene tvrdoće sedišta.

Zahvaljujući progresivnom servo pojačanju, ekstremno lagani upravljač sa malih brzina postaje znatno tvrđi sa porastom brzine. Mada za brzu vožnju kroz krivine, a pogotovo duge i blage krivine koje se mogu voziti velikom brzinom, potrebno je navići se na mali prečnik upravljača, a samim tim i mnogo manje otklone upravljačem. Trocilindarski agregat samo na malom gasu podseća na neparan broj cilindara kada čak liči pomalo i na dizel, ali je u vožnji tih i dobre kulture rada. Sa prosečnom potrošnjom od 7.4 litre na testu, ipak ga ne možemo smestiti među najekonomičnije, ali zato možemo među najelastičnije. Njegovih 230 Nm koje isporučuje već od 1.750 o/min, lako izlazi na kraj sa malom masom vozila. Peugeot 2008 teži samo 1.192 kilograma. Iako definisan kao SUV, poput mnogih drugih, 2008 ni u opcijama nema pogon na svim točkovima. Međutim, selektor modova vožnje je tu da maksimalno prilagodi rad motora i sistema kontrole proklizavanja i snegu, pesku ili blatu točkovima obezbedi najbolje moguće prijanjanje i iskoristi raspoloživu trakciju.
Dobro ne može da bude ni jeftino
B SUV segment jeste rođen iz B segmenta, a proizvođači ga nisu smislili zato što vole kupce, nego zato da bi više zaradili. Kao što smo konstatovali, bilo bi potcenjivanje reći da je 2008 samo podignuti 208. Ima tu dosta više doga što na kraju donosi i dosta veću funkcionalnost i upotrebnu vrednost. A za ovu dodatnu vrednost koja je neosporna, mora više i da se plati. U Srbiji Peugeot 2008 cenom startuje od 17.490 evra, dok se za testirani i vrlo dobro motorizovani i opremljeni 2008 Allure 1.2E 130 sa manuelnim menjačem mora izdvojiti 22.790 evra.

Model Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.300/ 1.770/ 1.550
Međuosovinski razmak (mm) 2.650
Masa vozila (kg.) 1.192
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.715

Zapremina prtljažnog prostora (l)

434/ 1.467

Motor

1.2 PureTech

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm)

1.199

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

130/ 96 pri 5.500

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 230 pri 1.750
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

8.9

Maksimalna brzina km/h

198

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

44

Potrošnja na testu (l/100 km)

7.0 – 7,8

Cena testiranog modela 22.790 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche Experience 2022

Pre tačno godinu dana bili smo među privilegovanima da prisusutvujemo Porsche Experience i gotovo ...

I Fiatu prete kazne

I Fiatu prete kazne za nameštanje rezultata emisije CO2 nelegalnim softverima i to u ...

Test: Dacia Logan TCe 90 – kvalitetniji ali koliko dostupan?

Od modela sklopljenog sa minimumom delova da bi bio pristupačan, Dacia Logan je stigla ...

Audi izaziva skicom i video serijalom Q8

Audi je objavio novu skicu zadnjeg dela svog novog SUV-a, i najavio da će ...

Ajkulino peraje se ukida zbog reklama?!

Ajkulino peraje se ukida zbog reklama?! Ponovo danas hoću, sutra neću u Formuli 1. ...

Pavlović u Barseloni – borba za titulu se nastavlja

Karavan Lamborghini Super Trofeo takmičenja stigao je u Barselonu, na treću rundu u okviru ...